Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: annonser
Läst 2356 ggr
JennyStaaf
0

Påläggskalv för stora travet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en idé om att jag skulle lägga ut en annons om vårt hingstföl Moflos Jerker här. Det vore jättekul om han hamnade hos en ponnykusk som är på väg upp i ålder och vill ha ett kallblod "vid sidan av" för att satsa helt på honom om några år.

Jerker är född 7 maj 2007, han är mörkbrun med bläs, e. Skaffer Brunen u. Järvsö Vinta ue. Troll Jahn. Han kommer ur Jäntungens fantastiska stofamilj. Mamma Vinta har väldigt intressant stam (vi köpte henne för stammen - alla hennes övriga fantastiska egenskaper som temperament osv. fick vi på köpet!), hon är halvsyster både med Järvsöfaks pappa (de har samma far) och Järvsöfaks mamma (de har samma mor).

Hennes blodslinjer har passat väldigt bra med Elding-blod, och eftersom Skaffer Brunens mamma är helsyster med Elding, tror vi att Skaffer Brunen blir en bra kombination med Vinta! Även samma kombination som Toldo Brun (Skaffer Brunen - Troll Jahn). Modern har också lämnat treårige Stjärn Vinta e. Elding, som placerat sig etta och tvåa i sina två första lopp. I fjol föddes helbrodern Moflos Joker som nu är ett år och bor hos Benjamin Bergström i Djäkneboda. 

Är sporthästförsäkrad i If för 30.000 kr med tillägg för dolda fel, veterinärvård för 50.000 kr. Chipmärkt och alla avgifter är betalda till STC och hingsthållare. Vi väntar på tid för frysmärkning.

Jerker är väl uppfödd, han är nyfiken och lätthanterlig. Uppfödd i stor ponnyflock med massor av fölkompisar, har gått på 6 hektar kuperat bete hela sommaren. Är rejält byggd, stor med kraftiga ben och hela han utstrålar styrka, mod och framåtanda.  Vi tror han är en blivande stjärna! Flört

Pris: 28.000 kr + moms = 35.000 kr.

Mer info på vår hemsida: www.moflostuteri.com. 

Du är jättevälkommen att komma med frågor eller komma på besök och titta på Jerker!

EllaMarine
0

Åh vilken liten guldklimp de ser ut att va .. ! Redigt sugen, hoppaas du hittar ngn bra köpare ! :)

thilda-
0

Putt

ryttarn
0

Den där skulle man ha, skulle bli lite förvirrat på gårdsplan hemma bara….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

thilda-
0

haha vadåra? :P

Malin6
0

Å, en sån liten goding hade suttit fint här hemma :) Hoppas ni hittar ett fint hem åt honom.

ryttarn
0

#4 Efterssom jag heter Jerker….. ;-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

thilda-
0

jaha nu fattar ja :D pållen heter ju moflos jerker ^^ ah! :D får man skylla på att man är lite blondie? :D

TildaLinge
0

Villken lite gullig pojk hoppas ni hittar ett bra hem åt honom

Emsaa
0

riktigt söt :)

JennyStaaf
0

Inte för att det var så stor aktivitet i den här tråden (men rolig!), men jag måste ändå göra ett tillägg för vi har ändrat pris på honom:

40.000 kr + moms = 50.000 kr

thilda-
0

oj ännu dyrare?

SimbaPebbles
0

söt häst.

Nitro
0

#11 Hästen har väl blivit äldre och därmed mer hanterad osv.

thilda-
0

ah :P jag är ju så dum ibland (A) hahahaha :D får man skylla på att man är lite små blondie? (A)

Mixie
0

#14 dum ursäkt tycker jag, om du tycker att du har något att be om ursäkt för..

//Mickan

thilda-
0

……..

RipadalsCindy
0

va sööt:)

JennyStaaf
0

Hallå, nu när jag fått lite respons på den här tråden kanske jag skall förklara prisökningen..

Dels har vi sålt mamman, så Jerker är den sista travaren vi har kvar. Det gör att vi inte är lika "angelägna" att få honom såld, han får gärna vara kvar ett tag så vi får se vad det blir av honom.

Priset är inte onormalt för ett hingstföl! En bekant sålde nyss ett liknande föl efter samma hingst för den summan.

Det är ju alltid billigare att köpa fölen ju tidigare man tingar dem. Det tillkommer omkostnader hela tiden som påverkar priset, ju äldre han blir desto högre värde! Fram till en viss gräns förstås då priset sjunker igen, men det hoppas jag dröjer många år i Jerkers fall. Flört 

Dessutom tror vi rackarns mycket på den här hingstungen..

mvh Jenny

JennyStaaf
0

Så här ser han ut nu förresten!

thilda-
0

ojoj sötare har han blivit :D

Nitro
0

#18 Jag tänkte precis skriva det du skrivit. Priset är inte på något sätt onormalt eller högt!
Jag köpte nyss en hingstunge själv och har kollat mycket hur de ligger i pris. Jag tycker nästan eran ligger bra i pris, om det är så att han är rättställd och fin exteriört.

Lycka till med att få honom såld, det är en fin stam!

thilda-
0

haha det är bara jag som är snål och tycker att det är högt :P asg :)

Jagz
0

# 19 Jättesöt =)

JennyStaaf
0

Var ute och fotade Jerker idag och lägger in några pinfärska bilder. Han är nu frysmärkt (snyggt) och har pass. All vaccinering mot stelkramp, hästinfluensa och botulism är klar. Ledtränas dagligen. Är ca. 140 cm i mankhöjd (8 månader).

JennyStaaf
0

En till från andra hållet..

JennyStaaf
0

och en helbild..

Jagz
0

Han är, som sagt, väldigt fin!

[Emmelo]
0

Verkligen jätte snygg!

Nitro
0

140cm är stort för ett 8mån föl!

JennyStaaf
0

Var ute och fotade Jerker idag, lägger in lite nya bilder!

JennyStaaf
0

En till

JennyStaaf
0

Helbild

JennyStaaf
0

Finfina huvudet

Belindaa
0

men gud så fin! :O :D

dullen
0

hade jag haft råd hade jag vart intresserad , men tyvärr säger kassan stopp.

Har tre kallblod nu 2,4och 5 år , och det är min stora passion!

Gumino
0

Han är verkligen superfin!! :) om man hade pengar så… :P

Nitro
0

Han ser så stor ut! Min lilleman ser ut som en klenis mot honom. Tror att din blir lite av de grövre slaget, medan min är tvärtom.

Saiop
0

Han är verkligen underbar, men väldigt överbygd xD

JennyStaaf
0

Kul att ni tycker han är fin! Det tycker jag med!

Glad

Jag har lite dålig koll på det där angående om han blir grov/lätt, har bara haft ett kallblodsföl tidigare och Jerker är då helt klart "lättare" än vad den andra var. Jerker har väldigt rejäla ben och antagligen kraftig benstomme, han ger ett väldigt "mastigt" intryck men han flyter fram i hagen utan att verka tung tycker jag.

Ang. priset - vi är helt öppna för bud på honom!

mvh
Jenny

Nitro
0

#39 Nej han ser ju inte tung ut, inte det jag menade. Men om du tittar på min som är född i början på maj f.ö, så ser man ju en klar skillnad i typ. Tycker jag iaf. Din häst är jättefin, min med :)

JennyStaaf
0

Här kommer en ny bild tagen idag. Vi mätte honom förra veckan, han är 137 cm i mankhöjd.

amandahandersson
0

Finns han kvar om ett år då jag ska skaffa kallblod så, haha :)

joooossan
0

Han är underbart vacker ! :O

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Nitro
0

#41 Då är han inte hemskt mycket större än min som är 133cm då. Konstigt att han inte är såld ännu!

ostsiv
0

#41 Har ett sto e.Järvsöfaks f.-06 Östfaksa, som jag tycker varit väldigt liten jämfört med tidigare uppfödningar.Men nu har hon växt mycket bara sedan nyår.Är nu 147 över manken och 151 över korset.Hon är smäckert byggd precis som sin mor.(Trolla Vind)

Rajmon
0

#41 Otroligt vacker =) hihi..