Vad lägger ni era pengar på?
Hej! Lite OT här.
Ja, som sagt, min fråga lyder: Vad lägger ni era pengar på, t ex. barn- och studiebidrag osv. Hästarna, dig själv? osv. Vad för t ex. hästgrejer, vad för grejer åt dig själv?
Jag är lite nyfiken :)

Dem pengar jag inte sparar går oftast till saker till Pirre. Det senaste nyinköpta är två täcken och en brizydress :D

Min lön går väl 80% till min häst :P Stallhyra, skoning, försäkring, utrustning, veterinär och vaccinationer. För resterande försöker jag handla lite nya kläder ibland.. Tjänar inte så mycket än så länge så jag badar inte direkt i pengar..
//Mickan

ja får bara månadspeng och de som harry springer in.. :P me ja sparar allt iaf, eller ibland blir det nått täcka och andra nödvändiga saker åt harry, men annars bara sparar jag.
Nu ex. har ja sparat ett braa tag, och jag tänker köpa en ny kamera, och senare en ritplatta :P men sen vill man ju såklart alltid ha mer än vad man redan har.. :P (en häst till) hahaa, fasst de får ja inte :(

Bara hästarna känns de som.. Tur att hästarna tjänar in lite till sig själv med.

Krogen, tyvärr… Resten kläder & smink, och det jag tjänar hos stall Tilly går till mina extensions.

Mitt barnbidrag går till typ kläder å sånt till mej :P inte såå mkt till hästarna, brukar betala skorna till gemini, och massören, men de är inte varje månad massörenä är här direkt :P
Nu har jag även sparat en del fr att jag ska åka till paris :D

Har månadspeng. Köper typ det jag behöver :) men om jag hittar en fin tröja, grimma eller nåt så kan jag köpa det :)

jag sparar, och köper dyra grejor så pengarna försvinner fort! köper mycke kläder till mig själv och mycket saker till gusten..

Mina 700:-/månaden går för det mesta till hästarna, men även lite kläder ibland:)
Min månadspeng sparas för det mesta åt en stor shoppingrunda, sen måste jag ju köpa "småsaker" själv hela tiden, typ smink och godis, hehe.
När jag får studiebidrag till hösten ska jag börja spara och storshoppa nån gång då och då, som jag gör nu. Då får jag ju mer pengar än vad jag får nu med, yeah! :)
Betalar ingenting för hästarna själva, de får det som de behöver. Däremot funderar jag på att köpa typ nya huvudlagsunderlägg, selunderlägg och förbyglar åt dem. Fast det får bli till nästa säsong.
bara till hästarna
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Nästan bara till hästarna.

när jag väl har pengar går dem till zurfa och de är allt från grimmor till täcken:)

Bara till Polenta typ,

Hm, hästarna, bilen, lägenheten och lite kläder. :)
Mina pengar går till mobilräkningen och datorn. :P De som blir över går till hästarna. Kläder ibland. :D
Har nyss beställt mig en sprillans ny sulky och en sele (hel utrustn. med andra ord.) Så nu är jag pank känns de som. xD

100% överleva typ. Mest till hästar bensin etc.

Nästan allt går till hästarna men lite går till mig själv, typ kläder
Barnen…Huset..hästarna…kläder… osv…
jag vet inte.. de bara försvinner 

slösar bort de mesta på allt möjligt x) men till lilla pållen oxå ;)
har sparat ihop 9 tusen nu.. jag gör inte av med så mkt, sparar mest. Tur att man bor hemma, då betalar jag inget för mat m.m, jag får heller inte mitt barnbidrag, utan får när jag behöver nåt. Men mestadels är det isf till hästarna eller småsaker till mig själv el bilen. Men föröker spara så mkt jag kan så man har längre fram i livet.

#23, mycket klok kvinna du! :)

#23 Bra tänkt!

Jag tror faktiskt att jag gör av med merparten av min lön på min bil! Har ganska långt till jobbet och en bensinslukande motor, så jag får tanka ofta!
Utöver det så måste man äta också, men jag lägger mååånga kronor på hästarna varje månad.
(Jag hör till den kategori människor som hatar att köpa kläder, och hellre köper ett nytt täcke till hästen än nya kläder till mig själv…)

Blir väl mest kläder, smink osv. och enheldel till nöjen såsom krogen, spelningar mm.
Lite mat o godis, som tyvär blir rätt mkt om man handlar direkt på kortet..
Nu kommer dessutom pengarna gå åt mest åt hästen. Stallhyra, foder, köpa nya grejjer till honom osv.
Sparar till en systemkamera, hade 10.000:- men vipps så va de halverat på en månad! :/
Om det blir några pengar över när man betalat allt livsuppehållande (mat, hyra, bil, busskort, telefon osv) och allt nödvändigt till hästarna sparar jag det tills jag behöver pengar. Så när jag "behöver" något som inte är livsviktigt exempelvis ny hästutrustning eller nya kläder till mig tar jag av mina sparade pengar. Som tur är delar jag allt nödvändigt utom hästarnas kostnader med min sambo, annars hade det nog inte blivit mycket kvar.

Jaaa… Har ju nyss köpt en helat ny sele, en beg. sulky och en dress…och tagit hit en till ponny så det blir en del för att uppdatera min utrustning för tillfället:P Annars typ nöjen,kläder och fodertillskott. (det enda jag betalar på hästarna) Sen har jag sparat ihop 5.000 till en vecka på kreta och en helg i göteborg.
jag spenderar nästan aldrig pengar. Om jag någon enstaka gång skulle handla något för egna pengar är det något till hästen isådanafall, eftersom mamma får mitt studiebidrag så brukar hon betala kläder om jag skulle handla något.
Men jag har sparat till Pozzis betäcking i sommar därför har jag inte velat spendera så mycket pengar eftersom överenskommelsen med föräldrarna var att om jag skulle ta föl efter Pozzi skulle jag betala allt själv. Har hittils sparat ihop 12.000 så det är på god väg :)
# 26 Hatar att köpa kläder? ;D Oj, vad skönt och billigt det skulle vara att känna på det sättet! ;D

Haha, jag håller med dig Karin. Vore väldigt skönt, och billigt att känna som #26!
Själv är jag klädgalen nästan, älskar att gå i affärer.
Men det är också mycket frustrerande att aldrig ha några pengar, vill lägga mer än vad jag gör nu på hästarna, men det är fruktansvärt svårt när man inte har något jobb :/
Nya saker till hästarna och så betalar jag själv, men min kära pappa betalar allt det som egentligen kostar, mat, skoning, försäkringar osv.
Och jag tycker det är pinsamt, brukar skämmas något sjukt mycket över att han får betala allt det, så fort jag har pengar brukar jag därför ge dom till honom, för någon dag sen så gav jag honom t.ex. tvåtusen bara för att jag skämdes.
Så jag längtar väldigt mycket till sommaren, då jag har tid att jobba bort hela den och få in lite pengar.
Huset, hästarna,crossen,räkningar och mat…ja där var min lön borta..

Jaa ojojoj vart tar pengarna vägen?;) hahah
Jag får inte mitt barnbidrag utan får jämt pengar när jag behöver. Mamma och pappa betalar hästarna och allt vad det innebär, så egentligen köper jag inget för egna pengar XD det blir ju en hel del onödiga saker, tyvärr. Men det mesta går nog åt hästarna faktiskt:P

Ja, förutom det alra nödvändligaste som mat, hyra osv så är det hästarna som tar resten…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
.