Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 837 ggr
Jagz
0

Söka till högskolan

Hej! Lite OT här igen kanske.

Jag har precis skickat in en ansökan till högskolan i höst. Har du sökt? Vad har du sökt, och var?

Jag är lite nyfiken, kanske hamnar man på samma ställe som någon av er :)

Mille
0

Jag jobbar fram till hösten så jag tänkte söka till nästa termin istället.

amandahandersson
0

När jag söker (2011 blir det) ska jag nog söka journalist eller jurist tror jag :) Om det nu inte blir trav för hela slanten vill säga. Några år dit, men men…

Vad har du själv sökt? :)

Hannna
0

Sökte för drygt en månad sedan till Oslos och Köpenhamns veterinärhögskola. För 3 veckor sedan till Uppsala också men där vet jag redan till 100% att jag inte kommer in nu till hösten.

CoolaCrossen
0

Hr inte sökt i år för jag har ett år kvar på gymnasiet men om jag ska söka (kanske inte direkt efter skolan, men nån gång) så blir det jurist.

MarleneGustafsson
0

Inge mer plugg för min del detta år. Siktar på Chef och Ledare inom handel till 2009….

juliapettersson
0

Studera.nu har bara laggat ihop för mig, ska göra ett försök till ikväll. Ska söka socionom i Uppsala & Gävle men kommer aldrig komma in.

ElinLilja
0

#6 Sista ansökan till en massa olika kurser ochprogram gick ut igår och det var fullbombad hela dagen och var skit svårt att komma in så att sidan funka. Nu har jag hört att dom har förlängt tiden på vissa kursen/program så förmodligen kommer det vara kaos hela veckan… :S Mitt tips är vid 5-6 tiden och jätte sent på kvällen.

Har också precis som du sökt socionom och angränsande program och kurser till hösten. Så får se om jag kan bli något vettigt nångång :P

Miii4
0

Har inte sökt i år, ska söka nästa år. Då främst Turism/Reseledare i Båstad. Fast planerna längre fram är Kalmar - Music & Event Management.

Tusen
0

Pga problem med nätet har man förlängt ansökningstiden till den 18 april. Så har ni inte hunnit anmäla ännu så sätt fart. Än finns det tid.Skrattande

ElinLilja
0

#9 Visste väl att jag hade hört rätt om det… :D

[sbergmark]
0

Själv så ska jag söka nästa år .. Ska söka till Wångern eller Naturbruks inriktning häst i piteå :)

Jagz
0

Elin och Julia, då ahr vi sökt lika :) Jag har också sökt socionom! :) Var sökte du Elin? :)

casandra
0

Var sökte du Karin? :-)

ElinLilja
0

Jag har sökt endast distans utbildningar så det är typ över hela landet… men skippade den i kalix ;-)

Jagz
0

Jaha, okej :) Jag har också sökt i hela landet typ, men de som är mest aktuella är Gävle, Örebro, Stockholm och Uppsala :)

juliapettersson
0

#15, tänker du flytta ifrån mig Kakan? :(

Jagz
0

# 16 Det får vi se ;) hehe, Vart har du sökt?

CoolaCrossen
0

Kan man söka distansutbildningar över hela landet till alla högskolor, eller är det bara vissa inriktningar?

ElinLilja
0

#18 Det är jätte inviduellt om vilka skolor som erbjuder distansutbildningar och det är inte alla inrktningar som går att få på distans över huvudtaget. Det får man kolla upp  när man bestämt sej för avd man vill gå. Oftast finns det någon nånstans…

KickanLilja
0

#18 Jag sökte lärarlinjen på distans i Karlstad, men distans behöver inte alltid betyda att du får sitta hemma och bara komma och tenta av. I Karlstad t.ex. skulle du vara i en annan stad (Mjölby, Karlskrona osv) en dag i veckan och plugga med andra och på Karlstads univeristet en dag i månaden. Sen är det även så att föreläsningnarna (ca 4-5 i veckan) filmades och sen fick man åka till den en av städerna och kolla på den, så oftast var det att man fick åka i alla fall, även om det inte var så långt som till Karlstad.

Så mitt tips är att kolla vad de egentligen menar med distansutbildning då det skiljer sig mycket mellan varje skola

Jagz
0

Ni som redan pluggar på en högskola/ ett universitet, vad pluggar ni? Blev det det som ni, från början, hade tänkt er?

Ni som inte gör det, vad vill ni bli?

KickanLilja
0

Jag pluggar tredje året till lärare i Norrköping nu. Jag trivs jättebra. Det är mycket slöare än vad jag trodde. Det är rena semestern mot gymnasiet.