Hefol
Hej! Vad kul att en ponnytrav sajt har kommit =). Nu är det så att för några år sen ( typ 2) så gick jag i Axevalla ponnytrav skola. Där blev jag lite (läs väldigt) kär i en shetlandsvalack som heter Hefol. Sen precis innan jag skulle ta licens så var jag tvungen att sluta köra. Nu har jag fått höra av en som kör där nu att han har blivit såld. Så jag undrar om ngn vet vart min lilla heffaklump är? Han är född -99 och heter kort och slät Hefol. Stam kommer jag inte ihåg men en svart/svartbrun sak på ca 1m.
Då han betydde väldigt mycket för mig skulle jag bli jätteglad om ngn här kan hjälpa mig att hitta honom.
MVH Amanda
Hej!
Jag är tyvärr ledsen att säga att Hefol aldrig blev såld från Axevalla utan gick bort för 2 år sedan tror jag. Det var många av barnen som gillade honom så han är väldigt saknad.
Mvh Therese Edlund
#1 Neej! Men gud vad hände? Jag slutade ju där för drygt två år sen!

Nej vad tåkigt för dig Amanda! Hoppas att saknaden inte är allt för stor.
Tyvärr så fick han en blödning (i hjärnan troligtvis) och han dog på ett ögonblick.Det fanns ingenting vi kunde göra och han slapp iallafall lida…

#4 det var ju sköönt det. Tur för ponnyn.

Hej!
Ja, det var tur att han slapp lida.
Men synd att han dog.
Skönt att han slapp lida…Hoppas att det går bra att jag tar det här men jag måste helt enkelt fråga… Vad hände med Ivalde då? Enligt ATG är han ju oxå död…

ATG vad har dom med dom här hästarna att göra? : o
asså nu fattar jag ingenting, är dom här travarna ganska kända eller?

Ivalde var en stor travare som axevalla hade om jag inte minns helt fel ( therese, hjälp mig) :) Därav ATGs info

#9 ääw :) vem är Ivalde? : o
#9 Om du minns fel minns jag oxå fel:o)
Ivalde var vår förra varmblodiga travare precis som mandysan och Miii4 säger och nej han va inte så känd:)
Han är också tyvärr död, efter att ha busat/bråkat/trampat fel i hagen (vi vet inte riktigt vad som hände) så bröt han ena kotbenet (?) kommer inte riktigt ihåg så hans liv gick heller inte att rädda.
Nu har vi två nya som heter Kanoni och Campione.

#12 okej…. vad tråkigt, men var han bra för övrigt då? :) Ivalde asså :)
#13 Han sprang hyfsade V5 lopp vad jag kommer ihåg och var alltid go och snäll:)
Jag hoppas att Hefol och Ivalde har det bra i hästhimmelen..

#14 okok :) Hoppas nog måånga! :)