Romme 26april
E det någon som har tänkt att starta då? Kanske blir det eran årsdebut? Hur långt har ni komit med träningen med hästarna ni ska starta där?
Skriv vilken propp, hästens namn samt rekord:)

Gemini 2.01.9 i rekord Har gjort en start iår men blev diskad, ska ut i prop10 om han inte sänkeri de kommande starterna, annars blir det prop11.

jag hade tänkt starta & de blir årsdebuten . träningen går fin fint . Cenit känns jätte fin . kanske kvala daggan , men jag tror inte de har inte speciellt bråttom med henne . Cenit ska iaf ut , han har rekord 2.15,8
kommer inte ihåg nummret på proppen , men 2.15-2.20 & 2.10-2.15 dom propparna ska jag anmäla till iaf.

#2 propp 8 o 9;)

nej för mig blir det nog bara örebro 13 april och eskilstuna 20 april…får se om det blir romme

#3 hehe , tack :)

Vi kommer med fyra shettisar, så det blir lite blandade proppar!

vet ej om vi ska upp än,

ja ska dit.. Prop 10 blir det. Solos Harry Boy, rek 2.02, det blir årsdebuten.. Han har kommit långt i träningen nu och går enoormt bra hela tiden, fasst han brukar alltid vara lite … ja.. i årsdebuten. men det är bara för att han ska få lopp i kroppen innan det drar igång på allvar.
Går det kval den dagen också förresten?

#8 Jag tror dom ska köra kval ja…

Putt upp?

enets linus ska ut i prop 9 han har 2.10.4 i rek och han är igång och sprang 2.11 i träning för drygt två månader sen så han ska nog kunna springa rätt fint:)
wilminette ska troligtvis ut i prop7, hon har tränat förvånansvärt bra men drog upp en liten skada i bogen nyss så vi får se i ett snabblopp om nån vecka innan ja bestämmer mig helt om henne.
kanske startar ivrig där

Planerar att starta TT på Romme, hon gillar ju den banan ;-) Får se vilka mer vi plockar med oss….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

putt =)

ni som inte skrivit proparna, vilka ska ni anmäla till *nyfiken* ;)

jag hoppas verkligen zeebson kommer iordning för kval tills dess, men som det ser ut nu i dagsläget är han inte klar för kval..

Kan säga at Tina ska ut i snabb loppet o Mawerik i det ner till 57:)

Eftersom Pigall var som en stjärna i jobbet idag så kommer antagligen vi att anmäla!

#19 Hur gick han då?:P

Luffa ska ut om allt går som de ska.!

#20 Så bra som man kan begära av honom :)

#22 Låter ju bra:P

jag kommer nog inte endå. blir eskilstuna 20 istället

jag ska inte starta på romme för de blir eskilstuna 20:e april

Plomona 2.15.4 i prop 8
haha tyvärr så blir det agilitytävling ist..
solvalla 10/5 får bli vårt mål!
Vi ska debutera med både Gervalds Tarzan och Guldnougat

#28 hur gåre med Guldnougat?:)
hon kvalade på 2.10.1 på gävle sist. gick som en klocka
Dalaklubben har skrivit mycket ovanliga intervallhandicap. Skall bli intressant att se hur folk mottager dessa.
#28 Vilken prop ska Guldnougat anmälas till?? Jättefin ponny.

#30 Vad roligt:D
#32 Guldnougat, ostartad, kan bara anmäla till en enda propp på romme och det är propp 6.
Nej förresten, fel av mig. Guldnougat kan inte anmäla till någon propp på Romme. Propp 6 är nämligen utskriven sålunda: "Kategori B 2.35,0 och sämre", vilket betyder att startande häst måste ha ett rekord för att kunna anmäla.
Så Guldnougat kan faktiskt inte ens starta.
#35 klart hon får starta där.. så länge inte proppen är stängd uppåt så gör det ju inget typ 2.45-2.55 då hade hon inte fått starta.. men nu var det ju bara 2.35 och sämre då har hon ju all rätt att starta.
Det är inte ens en tolkningsfråga. Proppen är utskriven för hästar som "har rekord". I detta fallet 2.35,0 och sämre.
Det du menar är förmodligen:
"för ostartade och hästar med rekord 2.35,0 och sämre"
men det är ju en helt annan sak.

Putt :)
#38 Jag tror faktiskt att du har fel. Tror inte man behöver skriva att det är för ostartade hästar också. Skulle tro att det menas att man bara inte ska ha en tid snabbare än 2.35,0. Men hör med Romme. De borde ju veta vad de menar med proppen. Förr skrev man alltid ut proppar på det sättet.
Vill man ha enbart startade hästar i loppet brukar det stå något i stil med "för hästar med rekord…." eller " för stsrtade hästar med rekord…. " Ibland kan det stå något som " företrädesregeln gäller ej" och då har startade hästar företräde. Står inget sådant är även ostartade välkomna. Annars skulle man ju i princip aldrig få ut sina ostartade hästar.
Du kan ju kolla med SPTF också. De borde väl också veta.
Loppet är ÄVEN för ostartade hästar!!
#40 Håller med, man kan aldrig vara för tydlig i sitt proppskrivande.

Har anmält ditt
Var är listorna!!!

Vill också se listor!!