Knott problem
Har märkt att mitt ena russ har blivit jätte angripen av knott. Jag gör rent det och smörjer det med en salva som skall hålla knott och myggor borta. Den här salvan är kletig och fastnar inte så bra så jag undrar om någon av er har någon bra spray eller kanske ett "husmorstips" på något man kan göra själv.
Helst skall det vara rinnande eller lätt att smörja på eftersom hon redan har försökt att sparka mig ett antal gånger..

Om du är villig att lägga ut lite pengar på ett medel så finns ju Switch on att köpa i d flesta hästbutiker.
jag tror dock att det är startförbud ngn dag efter att det är på smort. Det är ett medel du lägger på hästens ryggrad som sedan ska få sprida sig längs hästens kropp. Jag kan inte garantera att det är super bra, priset ligger på en 500:-.
Det ska hålla borta fästingar, mygg, knort. kanske ngn fler insekt. du kan ju kolla upp det.

Horosol är A och O
Det är dock karens på det! Viktigt att komma ihåg.

Okej, jag har nämligen för mig att om man änvänder switch så får man inte starta på ett bra tag. Men dom kanske har ändrat? Någon som har koll på det?
Va i en hästaffär i går och tittade efter medel men dom hade endast två olika, en som kostade 89 kr o en dom kostade 279 kr. Ingen av dem var horosol. Vart kan man hitta det?

På apoteket finns Horsol.