Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 748 ggr
jagheterjosefine
0

Nån som har nått tips?

Jag har ett litet problem , mitt russ fäller sjukt mycket , och det försvinner liksom aldrig , jag borstar honom dagligen och duschar efter jag kört, men det är alltid lika mycket när jag ska börja, nån som har någe tips hur man ska göra för att få bort allt lite snabbare?

olivialundgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Om han har haft mycket päls tar det ju lång tid.

Men man kan ge dom B-vitamin spruta… gav det till mitt varmblod och hon såg ut som en teddybjörn men har tappat nästan allt nu och fick det i måndags…**

Ammiii
0

Annars är det bara att jobba på med ryktsten, skrapa eller annat.
:)

Brukar skrapa dem med svettskrapa med lite tänder på när de fäller och har duschat, brukar lossna massor då!

Tufft jobb, men det brukar ge resultat efter ett tag!

mellanbyns
0

Finns en skrapa på ÖB som har flera rader med tänder (som på svettskrapor) tar bort mycket päls på en gång!

mallan-nog
0

Har oxå använt svettskrapa med taggar, men när de e torra.. De e bara att skrapa på! Har gjort så på monita, fungera jättebra!

thilda-
0

Jag gör oxå de på luddan :) använda svettskrapan! + så duschar jag henne lite oftare än vanligt åsså i år prövar jag att ge henne B-vitamin i maten!

_Jag_
0

Rara fäller jag med ryktsten i en haltimme varje dag. Dessutom får hon multivitaminer och ibland lite extra B. Det har gått ganska fort, även om det inte är över än ;) Neppe har fällt allt snart. Tog typ 2 veckor att gå från teddy till sommar päls =)

jagheterjosefine
0

jo jag använder också en sån där skrapa med tänder , både när han är torr och när jag duschat, det försvinner massor då så man tror att han knappt kan ha någon päls kvar alls men så har typ lika mycke endå :p