Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1960 ggr
Herkules
0

Startlistor Romme

Fina lopp på Romme nu på lördag. Äntligen startar Skärmnäs Pigall!Skrattande

HallonLilly
0

Klistra in den istället :D

NatthaBlom
0

Hmmm lopp 8 blev inte så kul som jag trodde det skulle bli:/

Nitro
0

Ja, äntligen startar Pigall. Det är ju faktiskt så sent som April! Flört

NatthaBlom
0

Det blir lite jobbigt att ha 2 hästar i loppen efter varandra när man e ensam o när dom ska dela utrustning:S måste jag fixa på nå vis

skott
0

Vilket bra lopp för Maloo Skrattande heja heja heja…

Geminii
0

Gudars va jag kmr känna mej jagad XD haha

HallonLilly
0

kan någon klistra in länken här eller? (A) kan inte öppna den där slags länk på min dator….

Nitro
0

#4 Samma för Marlene, nu måste hon ha remsele på ena.

NatthaBlom
0

#8 nästan lite dumt att dom inte tänkte till lite mer o la loppen annorlunda… det lär vel bli så för mina med men har ändå bara en vagn o då tar det ju tid o byta när man har remsele:/

Jennie_A
0

Fel version ligger i #0…. Uppdaterad finns med korrigerade fel.

HallonLilly
0

#10 klistra in den här?

PromiseMinanMorfeus
0

Heja Stubin och Butterfly:D

clintan
0

Här kommer de riktiga och rättade (version 2) startlistorna till Romme.

Tänk på att "Spara som…"

NatthaBlom
0

#10 vad e det som e fel då?

Geminii
0

Jag försöker väl mej på en tippning ;) haha jag är skitdålig på shettisar bara så att ni vet!!

**Lopp 1
**1.Stubin 2. Gervalds Tarzan  3. Lasses Lillstina

Lopp 2
1. Pondus Z  2. Nordanåkers Wilma 3. Rågsvedens Kotuko

Lopp 3
Hoppas ju så klart på min lilla springare, men väljer att inte tippa mitt egna lopp ;P

Lopp 4
1. Sockervadd  2. Prins Douglaz  3. Rovalds Zoyerino

Lopp 5
1. Maloo  2. Ljungens Rappe  3. Blexter

**Lopp 6
**1. Johannesbergs Lovejoy 2. Gordon Rex  3. L.A Casper

Lopp 7
Eget lopp igen!

Lopp 8
1. Luffa Ess  2. Löndalas Vilde Bill  3. Pasad

**Lopp 9
**1. Butterfly 2. Simba  3. Oliver

Lopp 10
Nordanåkers Wilma  2. Mathilda  3. Gläntans Facit (om han travar)

Lopp 11
Eget lopp!

Lopp 12
1.Guldnougat (om hon travar framåt hela loppet) 2. Sherdil  3. Bejla

Geminii
0

Ojdå!! jag tippade från den felaktiga versionen :S men skit samma, de är ju bara på ett ungefär ;P

NatthaBlom
0

vad e felet då?

Geminii
0

#17 ingen aning…

Johanna-v
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka till Nina & Oliver och Jannie & Maloo

Nitro
0

Försöker mig också på en tippning! ;)

Lopp 1: Ostartade är alltid svårt men tycker det ser ganska givet ut.
Stubin - Gervalds Tarzan - Lasses Lillstina

Lopp 2: Rågsvedens Kotuko står oförskämt bra inne i loppet och borde vinna lätt. Tätare om andra resp. tredjeplatsen.
Rågsvedens Kotuko - Nordanåkers Wilma - Pondus Z

Lopp 3: Här ser det ut att vara Gemini framlänges och baklänges. Jämt sedan om andra och tredjeplats mellan Broängens Primör och Make My Day.
**Gemini - Make My Day - Broängens Primör
**
Lopp 4: Jämt russlopp som jag tror att Sockervadd kan leda länge i. Ny ägare men jag tror hon utvecklats under vintern.
Sockervadd - Så Söt - Zenitha

Lopp 5: I det här loppet startar det några riktigt fina hästar, jag tror Maloo står huvudet högre än resten. Tätt mellan Kålmans Primavara och Ljungens Rappe sedan.
Maloo - Kålmans Primavara - Ljungens Rappe

Lopp 6: Stor intervall och jag tror vi hittar de tre främsta längst bak.
Gordon Rex - Johannesbergs Lovejoy - Tampico af Jäboruder

Lopp 7: Dagens snabbaste lopp, där även jag deltar med en till synes bruksnordis. Kommer nog vara ett tätt lopp där Gemini leder länge.
Alva Race - Gemini - Super Busen

Lopp 8: Roligt långlopp med jämna hästar! Tror att travsäkra Luffa Ess tar hem det.
**Luffa Ess - Winst - Löndalas Vilde Bill
**
Lopp 9: Fullt lopp, kul! Cilla och Butterfly har det nog vältrimmat och tar nog hem det strax före segervane Oliver.
**Butterfly - Oliver - Pondus Z.
**
Lopp 10: Snabbloppet för shettisar där Mathilda borde ha bra chans i och med intervallen.
Mathilda - Twix - Stjärnprinsen

Lopp 11: Återigen ett mycket jämt lopp! Ripadals Rosita kvalade på en mycket bra tid och leder nog loppet från start till mål. Jämt sedan.
Ripadals Rosita - Joas Pontus - Plomona II

Lopp 12: Om Guldnougat sköter sig är hon ett halvvarv före de andra, men det är ju lättare sagt än gjort.
Guldnougat - Oliver Pascal - Så Charmig JSA

pumbaj
0

Juliett i lopp tolv fick ett grymt bra lopp för plac. Men Prince Anton i lopp ett som jag ska köra fick inte lika bra lopp :) där kommer garanterat Stubin vinna!

deweycheatumnhowe
0

Frågan är ju hur fort Maloo kan gå i lopp 5.

deweycheatumnhowe
0

De så kallade felet var att Primavara hade missats i den slutliga versionen av listorna, hon var med på prel listorna men inte Orginalen. (Lopp 5)

HallonLilly
0

Snälla, söta, rara, kan någon klistra in själva länken här? (A)

Cashorcredit
0

Heja Pigall :)

iiirma
0

HEJA LINA OCH JULIETT! :D Det där kommer gå gallant! Tror på er! <3

Heja också Louise och lilla Anton! :D Visa vad han kan ^^

jessssica
0

Och min dator kan inte öppna nån av filerna även fast jag sparat dem o allt :@ menmen…

Är det någon som kan kika i kvaloppet för b-ponnyer vilka som det är som ska kvala där? :) skulle vara mkt snällt

sofienordmark
0

**TELIS PILOT
**3,fux h. e Trofe
Oscarsson Jessica

**LILL-KLIPPEN
**15,ljbr. v. e Munter
Smångs Linnea

**RÅGSVEDENS RAKSHA
**3,sv. s. e Raider
Hell Samuel

**CERNIKA
**6,br. s. e Granit
Ordéus Emma

BRINTA
10,mbr. s. e Dickie
Sundh Marie-Louise

**KRUTON
**6,br. v. e Trojka Viking
Lindahl Jessica

skott
0

#22 Jag hoppas på riktigt fort Glad

tearsofmemories
0

#27 Tack så mkt ^^ <3

jessssica
0

#29 okej Tack :D

divansson
0

#4 ja kan hjälpa till! :D  om ja kommer dit på nått vis vill säga Hjälper mer än gjärna till om jag kan på något vis..

Nitro
0

#33 Du ska hjälpa mig genom att ta massa snygga kort på Pigall! ;)

divansson
0

#34 hehe, visst :)  men det blir alltid jobbigt att Bara ta bilder hela tiden, sen har man ett minneskort som inte är nån höjdare heller.. ;P Sen "snygga kort" sa du? hm, det vet jag inte om jag kan fixa.. men Romme har en av de bästa fotograferna, så jag ligger lågt med detdär du ;)

Men om nån behöver hjälp med selningen eller nått så är jag frivillig =) Tro det eller ej, jag Kan faktist sela en häst, och sen kan jag Till och med Köra häst!  Men sela duger bra det, hahah ;)

EmiliaLeo
0

#35 du är en av rommes absolut bästa ponnytrav-fotografer, så du ska inte ligga lågt alls tycker jag :P !

Marlene, du får hojta om du vill låna min QH sele, Zeebson ska ju inte ut! :)

Nitro
0

#35 Klart du kan ta snygga kort, det har jag sett förut! Hoppas det är bra väder bara.

ErikaSchieber
0

Kan inte någon mer tippa? =)

iiirma
0

#35 Du tar ju grymma bilder! :D Kan du inte knäppa nåt kort på Juliett i lopp 12?

NatthaBlom
0

Camilla du får gärna hjälpa till om du vill:) det vore jätte snällt men bara jag får tag på en till klick sele så är det ganska lugnt ändå tror jag

charmgumman
0

hejja pigall! Skrattande

MarleneGustafsson
0

Hejja Guldnougat… Bäst matte håller sig undan!! :)

love_karro
0

jag kör då mitt första lopp ever ….lopp 9 med 12 wänga memory

får väl hoppas att det går bra…

pumbaj
0

Knäpp gärna kort på Juliett, nummer 2 i lopp 12 och Prince Anton i lopp 1 nummer 7 :)

divansson
0

någon som åker förbi Insjön påvägen dit och kan tänka sig ett stopp påväg dit och därifrån efter riksvägen? :P

NatthaBlom
0

#45 Du kanske kan åka med mig dit:)

FejnyBejny
0

Någon som ska fota i lopp 11? ta gärna kort på Neith om ni vill :D

Tusen
0

Heja Kruton och lycka till i kvalet önskar "lillasyster" Montró.

WiLmA-
0

ska starta i lopp 4 med svedens lobelia :D ska bli jätte roligt med mitt första riktigta russ lopp ^^

cecilia96
0

Kan någon ta på butterfly och Stubin <3:D

prizze
0

Kan någon ta kort på Gervalds Tarzan lopp1, Prisol lopp2 och Guldnougat lopp 13

tack på förhand

SimbaPebbles
0

kan någon ta koprt på lopp 9 nummer 7 Simba ? =)

Kima
0

Heja Maloo

Nitro
0

Kan ingen mer tippa?! Här har jag varit seriös för första gången och så är det skitdåligt med tippningar!

HallonLilly
0

Jag tror nog att jag blir dagen journalist :P  ska skriva till Ponnyronden, så om jag inte hinner med att BÅDE skriva och fota, kan jag få några fina bilder av dig då, Divansson? (A)

ryttarn
0

**Lopp 1
**0 lopp är på gränsen till omöjliga, men en gissning.
Stubin, Gervalds Tarzan, Mad Max

**Lopp 2
**Inte heller detta specielt lätt. Men Nordanåkers Wilma står hyfsat till. Blir troligen ett väldigt utspritt fält.
Nordanåkers Wilma, Trollmin, Pondus Z

**Lopp 3
**Detta är ett lopp med en given vinnare, Gemini. Håller han sig bara till rätt gångart så blir det vinst.
Gemeni, Broängens Primör, Make My Day

**Lopp 4
**Ytterligare ett svårdömt lopp. Hästar i denna klassen kan förändras oerhört mycket över vintern. Sockervadd har ju en stam som förpliktigar och förhoppningsvis har hon mognat i vinter.
Sockervad, Så Söt, Hedra

**Lopp 5
**I detta lopp tycker jag nog att Kålmans Primavara står bra till och har hon tagit loppet på solvalla på rätt sätt skall det nog kunna bli en viktoria här…
Kålmans Primavara, Enets Linus, Ljungens Rappe

**Lopp 6
**Med tanke på hur loppet är utformat borde vi hitta vinnaren på sista volten. Gordon Rex råkade tyvärr ut för en olycka i vinter och frågan är om han repat sig tillräckligt
Tampico af Järbo., Gordon Rex, Johannesb. Lovejoy

**Lopp 7
**Detta lopp kan bli hur jämt som helst. Även om Rebecca hävdar att Pigge ser ut som en bruksnordis lär han ha tränat grymt bra och blir nog svårslagen under förutsättning att han lämnat galoppskorna hemma.
Skärmnäs Pigall, Alva Race, Tejas Monita

**Lopp 8
**Återigen ett lopp med, enligt min mening, lite väl frikostigt intervall. Men det är ett långt lopp och då kan allt hända. Karl-Otto brukar alltid vara vältränad och har tidigare visat att våren är hans tid på året.
Karl-Otto, Indiana Dar, Luffa Ess

**Lopp 9
**Ett vid första anblicken ganska jämt lopp men jag tror nog Cecilia tar hem detta med sin Butterfly.
Butterfly, Pondus Z, Flower II

**Lopp 10
**A Ponnyernas snabblopp kan bli kul att titta på. Hedersmärren Mathilda har jag alltid gillat och kan hon bara få upp farten redan från start så tar hon detta trots dryga tilläg, sedan håller jag givetvis tummarna lite extra för Dante II men det blir nog för tufft.
Mathilda, Twix, Stjärnprinsen

**Lopp 11
**Troll Twix har varit helt fantastisk på träning men frågan är om tävlingsnerverna håller. Ripadals Rosita gjorde en för klassen fantastisk kvaltid och har ju vilat från travet några år. 
Ripadals Rosita, Troll Twix, Neith

**Lopp 12
**Kan bara Guldnogat springa åt rätt håll och kuskaen ha tillräckligt mycket kyla för att köra taktiskt skall detta vara lätt som en plätt, men nu är det ju Guld Nogat vi pratar om….
Guld Nogat, Bejla, Så Charmig JSA

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

divansson
0

#55 jodå, om ja kan ta några fina så, javisst =) Kul att du ska skriva för ponnyronden :D det var ett tag sedan man såg något om romme elelr rättvik i ponnyronden numera :P

jessssica
0

#48 Tack :D
Det gick bra. Vi klarade det :)