feldistanserade hästar Halmstad
*lopp 2 står Allgunnens Ösa 20 meter för långt fram.
*lopp 7 står Biggarå 20 meter för långt bak.
kolla propparna så ska ni se att det inte stämmer.detta måste rättas till.hur är det stryks dessa felsdistanserade hästarna eller man bara flyttar de till rätt platser? hur är reglerna?

Det finns två versioner listor tydligen :S De som publicerades här från Kanal 75 och de på SPTFs hemsida..
Biggarå Har i sptfs lista hoppat bak 20 meter.

Då ska de väl strykas i såfall enligt reglerna har inte kollat så där riktigt om jag ska vara riktigt ärlig.
de skall enligt reglementet strykas . man får inte flytta hästar som kommit in i startlistan. Allgunnens ösa står för långt fram så den stryks för feldistansering eller anmälningsfel .icke start berättigad i det loppet.
Biggarå kan få starta men får icke flyttas fram till volten den skulle stått på.
så hon är ej med imorgon?!
jag ringde för säkerhetskull Thomas Ljungman och NEJ varken Allgunnens Ösa eller Biggarå får starta i de loppen imorgon!

Vem har gjort fel egentligen?
Är det arrangörerna felet ligger hos känns det himla taskigt mot ekipagen.

När det gäller Allgunnens Ösa så är det arrangören eller kansliet som gjort fel.
Jag skriver alltid ut en kopia på anmälningsblanketten och har svart på vitt att jag anmält henne rätt!
#6 ja visst är det taskigt om det är arrangörernas fel. de kan ju göra lite som de vill… men då går det tyvärr så här. inte för att jag tror att de skulla göra nåt sånt med vilje

ÄR det inte kansliet som sköter det , vet att vi har också blivit drabbade någon gång och då har det varit i allafall kansliet som hade gjort fel.
Det finns väl ingen arrangör som gör det med vilje !

#7 Så gör jag med alltså skriver ut en kopia på min anmälan så har man ju svart på vitt att man själv gjort rätt i alla fall.

Tänk det var bättre förr, då kunde man om någon hade gjort fel flytta hästar fram eller bakåt utan problem.
Vad spelar det för roll egentligen? Hellre att alla ekipage får starta än att vissa styks för att arrangörer/kansli m.m har gjort ett misstag. Det är en barnsport låt alla vara med så att vi värnar om dom få som är kvar på ponnytravet. Tänk om Sptf/Stc kunde tänka lite på oss nångång…
Lider med er som ej får starta, har varit med om samma sak men dessvärre var jag då redan på plats…!

stackarna som inte får starta :'(

Bigaråå står väl rätt???

såfall står väl alla tre fel elller???
#11, Håller med dig. Varför kan man inte bara flytta dom till rätt distans? Det är ju inte deras fel att de blivit fel!?

#11 #15 ja men det förstår ni väl att man inte kan göra!
Reglerna är ju för totospelarna!!!
*suck*
vissa saker var banne mej bättre förr…
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#16, Kan dom inte? o_O
Vad kan hända?
Det är la inga som spelar i loppen så vida det inte är insprängt?
Tycker som sagt bara synd om dom som blir strukna!
#14 Biggarå står 20 meter för långt bak om du kollar på den startlistan som lades ut på SPTF sida…du kan inte kolla på den som "clintan" lagt ut!
tycker det är riktigt dåligt att man inte bara kan ändra distanserna när man ser felet.. då får man ju annars ha preliminära startlistor så man har en chans att ändra innan definitiva startlistan kommer ut!

Visst, alla kan göra fel. Men det är ju så lagom kul när man slipat sin häst för start och när listorna kommer så ser man att den "hamnat fel" och man får inte starta…
#19 Preliminära listor är väl en ide, om man nu inte bara kan ändra såvida det inte är toto.

Trist när sånt händer…. :S
Tyvärr har det blivit mycket tuffare för barn idag som håller på med ponnytrav än det var förr. Blev det fel ändrade man och så var det bra med det. Som sagt då vi inte har något tottospel i allmänhet på ponnytrav borde man inte vara så rigida att man inte kan flytta en häst som hamnat på fel distans i programmet. Är det dessutom SPTF själva som gjort felet borde man kunna kräva att de ändrar.
Sån´t här är aldrig bra för ponnytravet.

Så här har det varit så länge vi har hållit på med travet och det är inte i så många år vi har hållit på vi hade vår första häst till start 2003 , så det är ju eg inget nytt att det blir så här även om det är tråkigt.

Man kan ändra de preliminära listorna om ett fel upptäcks inom 24 tim.