Bergsåker tippning 1 och 3 maj
Vilka tror ni vinner på torsdag och lördag?
Försöker tippa lite själv då…:)
Torsdag:
Lopp 1: Sting vinner tror jag och det blir hårt mellan mercedes och joline jade om 2:a platsen
Lopp 2: Karamellen
Lördag
Lopp1: A.C´s Julia
Lopp2 Lill sorken
LOpp3 Tvix
Lopp4 Fe´rgus
Lopp5 Hulexa
Lopp6 Joline jade om hon e på rätt humör
Lopp7 Ljungens rappe
Lopp8 Rosenhälls Bianca tar ledningen och håller den?
Lopp9 Pondus Z
lopp10 Sting
Så här kanske det blir vem vet det är så svårt med ponnytrav

Hejja Sting!!
Min tippning, till lördagen då.
Lopp 1 - A.C.'S Julia står bäst inne och har god vinstchans. Det här är ett lopp för shettisar under utveckling och jag tror att vem som helst kan slå till!
Lopp 2 - Lill Sorken har ett bra lopp och har gått en tid i år som kan räcka till seger här. Han har 40 meter på Batens C.H. som har sänkt rekordet, och om han sänker ännu mer blir han farlig!
Även intressanta ostartade hästar på start. Men på pappret borde Lill Sorken vinna.
Lopp 3 - Det här står mellan Twix och Vävsla Ginny (med ny kusk) Twix har dock fördel i tanke på rekordet, men Vävsla Ginny är en otroligt fin häst som jag tror kan ha utvecklats massor under vintern.
Lopp 4 - Fe'rgus har ett bra lopp och har vunnit i år för sin nya tränare och kusk, och det finns säkert mer kvar. Från tillägg hotar Ivrig Z. som årsdebuterar och även Cocos som vunnit och sänkt rekordet i år. Men jag tror på Fe'rgus i detta lopp.
Lopp 5 - Åter igen ett lopp för shettisar under utveckling. Hulexa och Askö Tesla har bra lopp, och håller de 3.00-tempo kan det bli en spännande fight!
Lopp 6 - Hamras Caramba kan mycket väl ta en "spets och slut" seger i detta lopp. Men från tillägg finns både Joline Jade och Busebo Trolla. Jag tror att det blir Joline Jade som vinner detta lopp.
Lopp 7 - Fe'rgus har ett perfekt lopp, och travar han som vid segern senast borde han vinna.
Lopp 8 - Campari har ett fint lopp, men Kålmans Polar J:R är en fin häst som säkert kommer ge en match. På start finns även Ivrig Z. som kan bli svårslagen. Jag har svårt att bestämma mig för vem som har störst chans, men jag tror att det kommer stå mellan dessa tre.
Lopp 9 - Vävlsa Ginny har för andra gången under dagen ny kusk (i alla fall i officiella lopp), men jag tror hon vinner det här loppet. Saras Gimli kan hota, men klar fördel Vävsla Ginny.
Lopp 10 - Kort och gott, det här vinner Sting.****