Rommes tävlingsdag den 26 april
Att vädret var toppenfint är väl inget man kan bestämma över men en sådan dag som idag känns det ändå bra att fått vara med på Romme. Solen sken, roliga lopp, lite oväntade segrar då och då, trevlig personal och en härlig speaker som t.o.m. refererade kvalen. Jättekul. Tävlingarna flöt på utan att man kände sig stressad. Lagom tid mellan värmningarna. Att Romme dessutom sände live för alla som inte var där och dessutom hade egna understarters gör ju knappast saken sämre. Dessutom en väl fungerande hemsida med bra information.
Ni som var där: Håller ni inte med?
Romme, ni är ett föredömme i mångt och mycket.
VI kommer gärna tillbaka igen.
Tack Romme!

Jag tävlade inte själv, men var där, och jag kan helt klart hålla med dig i det du säger! Allt fungerade bra hela tiden tyckte jag :) Synd att man inte kunde ta med hästen dit och tävla själv också, haha ;) sen tycker jag att banan såg riktigt fin ut också, bra av banarbetarna som skötte banan mellan varje lopp, kul, den var lika fin hela dagen ju :)
Kunde börjat kanske liite tidigare kanske, det beror vel på hur man tycker själv såklart. Men en sak kunde vel vart bättre, att de la loppen annorlunde det vart lite konstigt med vissa lopp tycker iaf jag …vel..
Hur tyckte alla att det var att tävlingarna startade så sent???
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Håller verkligen med! Tycker allt var väldigt bra :D

Hoppas de flesta styrelsemedlemmar och funktionärer i DPK ser det här, för jag vet att alla har jobbat stenhårt för att få den här tävlingsdagen så bra som möjligt :D och jag tycker precis som #0-1 , bra gjort!
jooo det va jätte kul där idag ;) =D
Att tävlingarna började sent tyckte vi var okej. Hela dagen går ju i alla fall så det var skönt att få en liten sovmorgon.
Våra ponnysar gillar det oclkså då de är lite morgontrötta av sig.

Håller verkligen med om att allt fungerade bra idag o det är bara bra när tävlingarna börjar senare:P
Verkligen kul att man kunde följa loppen Live från datan. Hejja på sina kompisar hemmifårn och se vad som hände i loppen!
http://vickelbyponny.blogg.se

Jag tycker det var en helt OK dag, lite segt ibland mellan loppet.

#8 mm haha lopp 11 var ett händelserikt lopp ;) :S
#9 Hur skulle du då vilja ha det om du tyckte att det var segt idag? Jag tycker det är skönt att inte behöva stressa och behöva kasta in och ut hästarna mellan loppen. Man har ju ändå vikt hela dagen för dessa tävlingr. lr…? 

Romme har generellt alltid bra dagar tycker jag. Så har det varit tidigare också. Det som jag tycker var litet sämre denna gång var den sena starten (15.00). Jag, som normalt bara får träna häst, hade tyckt att det vore jätteskoj att få köra gum & gubblopp, men fick avstå denna gång eftersom det skulle gå så sent…

Kommentaren i lastbilen hem var mycket possitiva. Ingen stress och allt rullade på på ett bra sätt. Även om vi inte var hemma förrän efter ett på natten känns det bättre än att gå upp kl 3 på morgonen. Så Romme får gärna fortsätta ha sina lopp 15.00.
En stor eloge till hela organisationen för en väldigt väl genomförd tävlingsdag.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#12 Just detta med gubb- och gumlopp kan jag hålla med dig om. Alltid roligt att se också. 
Jag blir bara så trött på allt klagande. Till Eskilstunas tävling knorrades det om att det var för tidigt och till Rommes var det för sent. Självklart kan det inte passa alla. Däfför gillar jag variation på allt för då har man möjlighet att själv välja. Ingen annan att skylla på än sig själv.
Jag var inte där, men ingen stress och sen första start låter bra! :) (bra för oss som kommer längre bort ifrån)
Roligt med så mycket positivitet / TACK

Jag tycker allt var jättebra, utom att första start var kl 15.00. Jag gillar hederliga 11.00 bättre! ;)
Gubb & gumloppen på Romme är dagens höjdare!

Som morgontrött, blev det perfekt med kl. 15.00!
Vi åkte kl 10.30 och var hemma vid 23.00, så det var helt ok för oss!
Kanonbra dag, välorganiserat, listor i tid, allt flöt på helt enkelt!
Inte ofta heller att man på ponnydagar blir mottagen och visad sina boxar i entren….Trevligt och smidigt, då man kan parkera direkt utanför "sitt" stall.