Bergsåker 1/3maj?
nån som ska starta i shettis eller russloppet 1maj :D? tror att vi kommer anmäla Hamras Caramba till shettisloppet :) och vilka ska anmäla till den 3?
hamras caramba
2.35,5, 13.125
propp 4 eller 5 :)
häst?
propp?
rek./inspr.?

Är i luleå på premiering då..,attans missar första heldagen..

#1 okej,synd det ..

Jag ska nog anmäla Polenta till 3:e … minns inte propparna, har för mig att hon har 2 .. men ska nog bara anmäla till ena.

#3 okej :)

putt :D

gah,ingen mer som ska anmäla :)?
startar nog ivrig dåe

jo jag ska anmäla matilda :D
få se om det bara blir gynna, beror på om cia får nån som kan jobba åt henne,
om hon får det så blir det Delta och Gynna :)

Ska anmäla Gerti.

#7,9 okej :)
#8 ni måste anmäla :D det har carre o jag bestämmt ;)<33
joline jade ska starta

MATILDA, nu har vi anmält ;D<33

Jag har anmält Russe till prop. 9 och Klint´s Wilda till kval.

#11,13 okej :))
#12 JAAAA,fett bäst :DDD<3333

busebo trolla amnäld till propp 5 & 6 :)
ivrig anäld till prop 2 den 1 maj
prop 10, 11 den 3 maj

#15,16 okej :D

när kommer startlistorna ut?

#18 imon kväll kanske,trodde pappa :) eller på fredag. :)

Kommer att skriva startlistorna i morgon 10:00 så nån timme efter det kommer dem finnas förhoppningsvis på kanal75.

Nu när startlistorna ligger ute, ingen som vågar ge sig på att tippa?
Lopp 1 : A,C´s Julia, Duracell av friheten
Lopp 2 : Pros Minesota, Lill sorken
Lopp 3 : Vävsla Ginny
Lopp 4 : Fer´gus
Lopp 5 : Hulexa
Lopp 6 : Jolin Jade
Lopp 7 : Fer´gus
Lopp 8 : Ripadals russeman, Kålmans Polar J:R Outsider: Pärloito
Lopp 9 : Vävsla Ginny, Saras Gisli
Lopp 10 : Sting
Det är vad jag tror om denna dag :)
Åh. Vad kul, Lilla Du och Hulexa är några jag känner till. :) Hulexa stod hos oss för jättelänge sen. Lilla Du stod hos några jag känner. Hon var inte direkt social då. Det måste varit hon iaf. :P

#23 Hulexa verkar tycka att det är roligt att vara ute på banan igen. Hon gick ett jättefint bygdetravslopp på Hagmyren för ett tag sedan.
Jag försöker mig på att tippa. Ganska svårt dock, då många hästar gör årsdebut och då vet man som inte vart de ligger formmässigt. Men vi försöker! :)
Lopp 1 - A.C.'S Julia står bäst inne och har god vinstchans. Det här är ett lopp för shettisar under utveckling och jag tror att vem som helst kan slå till!
Lopp 2 - Lill Sorken har ett bra lopp och har gått en tid i år som kan räcka till seger här. Han har 40 meter på Batens C.H. som har sänkt rekordet, och om han sänker ännu mer blir han farlig!
Även intressanta ostartade hästar på start. Men på pappret borde Lill Sorken vinna.
Lopp 3 - Det här står mellan Twix och Vävsla Ginny (med ny kusk) Twix har dock fördel i tanke på rekordet, men Vävsla Ginny är en otroligt fin häst som jag tror kan ha utvecklats massor under vintern.
Lopp 4 - Fe'rgus har ett bra lopp och har vunnit i år för sin nya tränare och kusk, och det finns säkert mer kvar. Från tillägg hotar Ivrig Z. som årsdebuterar och även Cocos som vunnit och sänkt rekordet i år. Men jag tror på Fe'rgus i detta lopp.
Lopp 5 - Åter igen ett lopp för shettisar under utveckling. Hulexa och Askö Tesla har bra lopp, och håller de 3.00-tempo kan det bli en spännande fight!
Lopp 6 - Hamras Caramba kan mycket väl ta en "spets och slut" seger i detta lopp. Men från tillägg finns både Joline Jade och Busebo Trolla. Jag tror att det blir Joline Jade som vinner detta lopp.
Lopp 7 - Fe'rgus har ett perfekt lopp, och travar han som vid segern senast borde han vinna.
Lopp 8 - Campari har ett fint lopp, men Kålmans Polar J:R är en fin häst som säkert kommer ge en match. På start finns även Ivrig Z. som kan bli svårslagen. Jag har svårt att bestämma mig för vem som har störst chans, men jag tror att det kommer stå mellan dessa tre.
Lopp 9 - Vävlsa Ginny har för andra gången under dagen ny kusk (i alla fall i officiella lopp), men jag tror hon vinner det här loppet. Saras Gimli kan hota, men klar fördel Vävsla Ginny.
Lopp 10 - Kort och gott, det här vinner Sting.
#24, Vad skoj. :) När hon var här var hon allt annat än tam. ^^ Nää, men hon va lite speciell den damen, men attans så söt hon va! Liten och verkligen kolsvart! :P

kul att ni tippar :))

Kan säga att Karismas Gerti i lopp 2 kommer att strykas.
#28, Oj. Vad trist. Varför? :(

#30, Usch vad jobbigt. :( Hoppas hon blir bättre. Hon är så söt! :)

Busebo Trolla kommer nog inte heller till start.

#32 Varför inte d+ :(

#33 ingenting stämmer med henne längre
vi fattar inte vad som har tagit åt henne.
Hennes "vinnarskalle" är borta, hon bara krånglar och galopperar.
Ingenting har ju hänt henne och hon har ju tränats som hon ska och allt. Men det är ju trots allt början på sesongen, kanske äre det? Eller så har det bara tagit slut för henne.
Vi ska nu se hur hon beter sig på bergsåker. Och jag hoppas innerligt att jag slipper ringa till dommartornet och allt.
Känner någon föresten igen sig, om någon av era hästar gjort så här? Hur gjorde ni då? Jag vill gärna veta..
( för det är ju inte likte henne.. :( )

#34 Ajaj då .. de lät inge vidare roligt de där ! :/ Hm, är hon så hela tiden i träning lr bara vid enstaka tillfällen ?
Polle brukar vara lite småloj ibland, men de brukar finnas en anledning till de, idag gissar jag på de kvava vädret som varit :S:)
Hon kanske har ont någonstans?

#35 i loppen är det extremt mycket hon krånglar, annars bara lite i träning och heat. Jag menar, det har hon aldrig gjort förr? :s
#36 jo det kanske hon också har, men ingenting känns iaf! Hon visar inget heller ;/
#37, kolla upp hos veterinär. Hittar inte veterinären något fel, ta en massör.
Annars kanske du borde lägga om träningen? Nya träningsrutiner kan ge en nytändning.

#38 aah, blir det inte bättre måste vi ju kolla upp det! Hon ska stå ett tag nu iallafall..
Hm, alltså då måste det blir mera lugna pass så hon inte blir stressad så mycket? .. ;|
#39, behöver inte vara så. Bara att man gör om lite och gör andra saker, typ longerar, tar på släp och sånt. Du är ju lite för stor för att rida, men om du hittar nån som vill göra det så är det ett bra alternativ.
Löshoppning kan också vara kul.
Trolla är en så pass rutinerad tävlingshäst så hon vet ju vad som gäller, och kör man alternativ träning utöver körträning (typ ridning, släp, osv.) så behöver man nog bara köra två gånger veckan.
Fast kolla först så hon inte har ont. För har hon ont och du fortsätter träna blir det värre.

#40 exakt, det är det jag inte fattar. hon vet ju lixom vad det går ut på.. ändå tjarvar hon!
Men jag ska försöka nu att variera, kanske också bara fara ner och skritta på banan! thhxx! ;>
#41, undvik banan helt och hållet, kör bara där när det är tävling.
Du vet min Juppe, han har kvar skallen och tycker det är kul och han är inne på sin 6e säsong. Han går enbart på banan vid tävlingstillfällen (några undantag nu i år då Evert tar licens), och jag försöker att inte värma honom på banan. Han får en kick på banan, där vet han att han ska springa och jag försöker att inte ha honom så mycket där så han ska behålla kicken.
Men variera träningen är bra, kör på det :)

ingen som vil tippa loppen till den 1maj :)?

Jag tippar väl då..
Lopp 1:
Här tror jag attr nr. 7 Sting springer över mållinjen först.
Tätt efter kommer nr. 8 Bäckdalens Atlas. Tredje platsen går nog till nr 10 Joline Jade
Lopp 2:
Här vet man aldrig med nr. 1 Ivrig Z hur han är för dagen, men den som tar första platsen tror jag kommer att bli nr.7 Karamellen.
Två 7:or som vinst kanske!? :)

:)

Vilken tid går loppen?

Sting vann första loppet på 2.23.3 och Ripadals Russemann vann sitt lopp på 1.58.?

Har du fullständiga resultat? Hur gick det för Karamellen?
Karamellen var trea 01,?

Oki, jag sitter ju här och hejjar och vet ingenting.. Grattis iaf!