Kamera
Jag skall nu köpa en Nikon D40X, såjag undrar om det finns någon här inne som redan har en sån och kan komentera den eller om det finns någon annan ni rekomendrear. Jag funderade förs på att köpa en Nikon D40 men den har ju inte lika många megapixlar men det kanske inte har så stor betydelse, den är ju något billigare med.

Jag skulle kuna vägvisa dig att gå in på - _Hästfoto
_Där kommer du nog hitta vad du söker :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Har ingen nikon, men vet flera som har en och är väldigt nöjda med den modellen. jag kan annars rekomendera Canons eos serie, som är lite mindre i modellen, passar små tjej-händer bättre! den nyaste 450d kom väl nyligen ut, själv har jag en 350d , för bilder kan du kolla min bdb, bbus.
ang. megapixlar, haka in upp dej på det.. Jag har en kamera som har 3.2 mp och en med 8 mp, jag använder fortfarande 3.2 mp kameran vid tex macro-bilder.. den ger jätte fina bilder, och då är liksom 3.2 väldigt lite, finns i de flesta nya mobiler..
Bilden är tagen med 3.2 mp kamera (förminskad)
Jag har en Nikon D40X, mkt nöjd med en iaf :)

Har en canon 400 och den passsar mig bra, det viktigaste är att du provar och känner dig fram hur kameran ligger i handen, båda är ganska lika, båda är lätta så det måste vara din egna känsla som avgör.

Det enda minus är väl att inte kameran har autofokus, så när du köper objektiv måste det finnas autofokus i objektivet..
Men annars har jag bara hört bra saker :)
Jag har också en Nikon D50 och är riktigt nöjd med den. D40x är rätt lik D50 förutom fler megapixalr och ingen autofokusmotor.
Hakar på tråden här!
Jag funderar på att skaffa mig en Canon Eos 300D, någon som har erfarenheter av den? Vet att den inte är speciellt ny längre, men, men.. ! ;)

#9 Fotoade med en idag :) Tyckte dock att den var ngt långsam (kan dock även vara att min kompis inte hade laddat batteriet så mkt xD ) Men en travlig kamera enligt mig ^^
#11 Kul!!=) Teleobjektivet jag använder är ett sigma 55-200mm. Skulle gärna vilja ha ett längre men det duger gott:)

#11 har också ett sigma 55-200 mm, tycker att zoomen helt klart duger bra.. det är ett prisvärt objektiv, 1.500 kr tror jag det kostade när jag köpte.. men bilderna kräver redigering efteråt OM inte vädret är perfekt, annars blir färgerna ofta rätt trista.
#11 Jag använder mig oftast av ett Tamron 70-300m och ibland av ett Sigma 50-150mm.

Ponnytravet går ju så pass fort m.m, ni som fotar mkt med system, använder ni er av auto eller ställer ni in allt själv, endel själv m.m. ? :)

#15 Jag har en Nikdon D50 och ett Sigma AF 70-300/4-5.6 objektiv, kanon ! Jag ändrar inställningar själv .. tycker det blir mkt bättre så, och mkt bättre om man ska fota i lite kvällsljus så man inte vill använda blixten (iaf inte jag) så kan man få till hyfsade bilder ändå .. utan blixt :) Sedan ang. att ponnytravet "går fort" .. stora hästar springer ju ännu snabbare, de är inte direkt någon skillnad på att fota dom tycker jag, det är bara att fokusera, följa med hästen med kameran och trycka :P
Men just nu äre trassel med mitt objektvi ! :(