Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1674 ggr
HugoBoss
0

Nikolina IV

Är det någon som vet något om shettis stoet Nikolina IV e. Senateur v.d Veldstraat u. Karolina? Hon är född 1990 och är rödskäck, gick runt 2.30 på travet och vann bl a Guldstoet! Vet att hon ägdes och var i träning hos stuteri Ekslätt innan hon såldes till Finland för ett par år sen. Hon är mamma till min 3års valack Ekslätts Hugo Boss och jag vill gärna veta mer om henne!

juliapettersson
0

Om jag inte minns fel så ägde www.ratatasshetland.com henne ett tag, i alla fall Karolina.

fladde
0

mig veterligen har de inte ägt nickolina vi köpte henne av uppfödarna i katrineholm. nickolina har varit placerad i guld stoet flera gånger vunnit det ett år . jag kan berätta mer sedan.

Kharisma
1

Hejsan!

Jag både red och körde Nikolina IV hos ägarna i Katrineholm under några år. Det var min stora syster som körde in henne och tävlade de första 2 åren med henne. Hon har 3 syskon som startat på travet (om jag inte minns fel är de helsyskon) Josefina IV, Texas (övervuxen så han tävlar med b-ponnierna) och Albin. Nikolina har även fått ett till eget föl, Sabina II.

Nikolina är uppfödd hos de i Katrineholm och såldes sedan till Stuteri Ekslätt (det var hennes mamma Karolina som såldes till Stuteri Ratata).

Du får gärna höra av dig om du vill veta mer, jag kan nog berätta det mesta om henne…=)

MVH/Maria

Nitro
0

Jag red Karolina i något lopp. Det var samma ägare på Nikolina & Karolina då i alla fall. Det var tal på att jag skulle rida Nikolina i något lopp. Ska jag vara ärlig minns jag inte om jag gjorde det eller inte :P

HugoBoss
0

#3 , tack så mkt :) skickar mejl till dig så kan jag få veta lite mer :)

HugoBoss
0

Någon som har en bild på henne ?

ponnytravkusk
0

Hette inte hon malin Moberg som hade dem??

HugoBoss
0

#7 , faktiskt ingen aning ;)

Nitro
0

#7 tror hon som körde hästarna hette så iaf?

Ylva_Sundbyholm
0

#7 Malin hette hon som körde, men sedan var det ett "äldre" par som ägde både Nicko och Karro. Henrik och Stefan Nilsson red och körde även båda dem två under en tid.

Ylva

HugoBoss
0

Ingen som har bild ?

Johansson
0

Hugo boss har en syster Sabina som finns hos fam Andersson Axevalla, rekord 2,44..

Lilla_Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ägde och tävlade Albin för några år sedan och fick då några bilder på Nikolina :) Bifogar dem här…

Lilla_Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en annan

hon är så himla lik lilla Albin :)

HugoBoss
0

#13 & 14 ,
tack så mycket :)