Hallå ponnytrav intresserade....
………jag undrar bara lite hur det är med intresse för att låna ponnytravare till att starta med? Jag ska presentera mig lite för er som inte vet vem jag är. Ni äldre känner kanske igen mig men inte ni yngre då jag varit borta från ponnytrav världen i många år. Jag heter Ia och bor i Östergötland, slutade tävla-89 då jag föll för åldersstrecket. Är nog mest förknippad med hinsten Grus 363 som jag har ägt i 23 år nu. Jag tävlade även Grane 253 och Eliza kriterie etta -84. Nu tävlar jag klassisk körning med Grus avkommor, i par. Mitt sto, Klints Wilda nio år är en rackare på att trava, hon har ett riktigt löphuvud och en enorm vilja. Nu har jag funderingar på att det skulle vara kul om hon fick starta denna säsong, finns det något seriöst intresse från någon kusk därute så kan jag tänka mig att låna ut henne. Hon startade lite som unghäst på Gotland. Hon är i bra kondition för dagen då hon ridits och körts i vinter, dock aldrig snabbjobbad eller så. Det är en dam med lite humör så man bör vara rätt så rutinerad kusk om man ska köra henne. Hon är stor, ca 128, en välskolan dressyrponny dessutom som tävlat upp till L:A dressyr. Det är en väldigt mysig och dessutom en snygg dam, 42p på utställning. När jag är ute och kör motion med henne med rockard och bröstsele med draglinor och låter henne sträcka ut så går det riktigt fort bitvis….har ingen uppfattning om hur fort längre men undan går det och travsäker är hon. Om det är någon som vill satsa på denna dam denna säsong så hör av er till mig. PM mig då. Jag tror det är en häst man kan få mycket roligt på travbanan med. Ev lånas även hennes brorsa ut, han är tio år, också stor och rejäl med bra trav, dock inte samma vilja men däremot är han snällheten själv, alla kan köra och rida honom….Tjibus heter han och är också en snygging med 41 p.

Jag kör gärna:D
Jag kan oxå köra ;D

Det skulle vara väldigt intressant

Vill jättegärna köra :D

Om inte jag läst fel så är hon för utlåning .
Inte för att tävla bara. Eller har ja fattat fel?

#5 Jag tänker också som dig.
//Mickan

Tjibus låter väldigt intressant,

Putt
//Mickan
Jag är intresserad efter som jag är på jakt efter en ponny att låna denna sesong bara!
jag är intresserad! hur länge får man låna dem? Är de snälla och kan gå med andra i hagen? har du några bilder på dem? :)

Klints Wilda är utlånad och Tjibus stannar hos ägaren i år.

Jaa, det va det jag mena (skrev fel…) hur länge gäller det? Är det över sommaren bara?

#12 Wilda är redan utlånad, som jag skrev även i mitt förra inlägg. Tjibus ska inte lånas ut i år utan ska vara kvar hos sin ägare.

#13 men #12 menade väll hur länge Wilda ska vara utlånad?

Var nog från början en kommentar som hon skrev till sitt första inlägg..
Hur som helst så blir Wilda utlånad hela den här säsongen och tar troligen mammaledigt nästa år. 

Okej! :)