Resultat Halmstad 27/4
Här kan ni väl skriva in resultaten när ni vet något? :)
Lopp 1 vann Hults Chikita
lopp 2 vann Dalsgård Jasmin
lopp 3 vann Dynamit II före Gläntans Domino
Har lopp 6 gått än?
tyson vann

fler resultat ?
Grattis Mia och Ina Roll till er seger :)
Fler resultat?

Oooh, grattis Mia? :D

Marlon S, vann också med Nathalie Elofsson. Vet inte så mycket mera :)
#3.Vilken segertid blev det ?
Stall Bråna

någon som vet hur det gick för rödjernas Sengana i lopp 12?

Dynamit gick omkring 2.19

#10 hur gick det i kvalet för dig ? :)

Caramel kungen blev 2a
Pros minandra gick ett bra lopp och blev 2a hon hade några tiondelar för bra tid så hon fick 20 meters tilllägg på en som hade två tiondelar sämre tid, så hon hade inte det bästa utgångsläget. Men hon gick mycket bra.
Morfeus Dar kördes lungt på kvalet och klara det galant.

Lopp 5: ijor vann, turbo B, stina II, neptun roll och åskar valentine.
Grattis allihopa och en stor kram till Amanda och Ijor som fick sin första seger.
Vi fick en liten tår i ögat av glädje för er.

Tack #7 och #9 :)

Grattis till Amanda och Ijor från Pappa Monljus (som kom tvåa i sitt lopp igår)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#14 Rezeda Ernst blev rapporterad och ej därmed godkänd

Vet att Chikita gick ca 1.52 i montéloppet. Domino ca 2.18. Belinda blev diskad ca 500 kvar och var en bra bit framför(över 50m) Domino i det läget.
Bilder finns här och kommer senare ut på hemsidan med :)
Och hemsidan - www.mphotograph.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.mphotograph.se

montéloppet kat a då?
#23 Det är med, lopp 8.

#24 jag menade tider & placeringar :P
#25 Aha :)
SARA? varför kom du inte :(?

Ture II vann lopp 10 en hals före mig och Muskot, Muskot sänkte sitt rekord till 1.56,3 från 1.58,1!

I lopp 4 :a vann Majestät som sänkte sitt rekord med nio sekunder:D

#25 ne sara, varför kom du inte? vi saknade dej ju :)

Tack för det skiit fina bilderna på Turbo B och Caramelle :D
#31 Varsågod :D Och tack själv!

Någon som har fler resultat gärna tider också ;)

Grattis Ijor och Amanda, jag låg strax bakom , men stort grattis :)

#17, 19 och 34 Amanda tackar :-)
Grattis Nathalie till din fyrling i dag ..
#22 Jättefina bilder ju.
Resultate i kat A monté lopp blev
- Emmeros Etoile 2.52,5
- Algunnens Yellow 2.40,9
- Dalsgårds Jasmin 2.50,8
- Emmeros Diva 2.48,8
- Bårarps Braveheart 3.18,4
oplacerad Dragon 3.21,6

Grattis Samantha till din 3:e plats med Jasse i monté loppet , det var jättebra av er att gå så bra i första starten.
#35 ,
det gick ju riktigt bra för er idag : )
grattis!

#37 Ja vi är jättenöjda med hästarna de skött sig jättebra .

Om någon är intresserad finns det en preliminär lista på tptk.net :D

Grattis familjen Elofsson/Tall till alla fyra segrar idag!
Och grattis till alla andra!
Ritwa du tog möjligen ingen bild på Carrabass?

Nån som har nån bild på Majestät i lopp 4?

#44 Det blev visst många segrar till er :) Grattis! Och grattis Amanda, till din dubbel.

Ritwa fick du någon bild på marimo?:)

HUR SER JAG UT :( hahaha men tack för bilden ritwa den var jätte fin :)

Har någon möjligtvis bilder på Turbo B 

Om någon har bilder på Pikant eller Algunnens Åhellen får ni gärna lägga ut dom :)

Om nån har bilder på Majestät i Lopp 4 så lägg gärna ut dom=)
någon som fick bild på emmeros diva? :)
eller när jag körde min häst i pausen efter lopp 8 när hon var EJ häst? :)

någon sm har på Sävrarps Zingoalla thwema eller engelbrekt

Nån som har på kontrig elr breve heart

#62 Men anna, lallan startade väl inte ens? Du menar väl engla?
#63 och #63 Kort på er finns på hemsidan, www.mphotograph.se

#61..Han e skitläcker=)

Vad gick tyson för tid?Placering?
Sitter och läser resultatlistorna…
Om Ijor får startförbud i lopp 1, hur kommer det sig då att han får starta senare, gå med rapportering då och utan anmärkning?
Brukar det inte vara så att om en häst får startförbud i ett lopp är de följdstrukna i ev. lopp under samma dag?
Kollade på startlistan. Ijor skulle inte haft startförbud i första loppet, men i andra däremot. Varför står den anmärkningen i första loppets resultat lista och inte andra?

#69 Tyson van sitt lopp på 1.45,7
#70 Är inte 100% säker men tror det domslutet härör sig från att det r han fick i sitt sista lopp i fjol då går under rapporteringsbestämmelserna och då avgör bandommare tillsammans med vetrinär om man får starta i lopp 2.
Utdrag ur rapporteringsbestämelserna:
3. Blir ponny rapporterad i uttagningslopp, eller startar i 2 lopp samma dag och blir rapporterad i det första, avgör måldomaren i samråd med banveterinären och bandomaren om ponnyn skall få starta i final, consolation eller övrigt lopp under tävlingsdagen.
Jerker Klang,
#72, ja det vet jag, men en rapportering räknas väl också som "ej godkänd start" eller vad man ska säga?
Jag vet inte hur det är i år, men förra året var det väl så att med tre ej godkända starter (rapportering eller diskning) i rad så är det otillräckliga prestationer och därmed kval?
Btw, hur är det med det i år? Bra att veta!

Utdrag ur kvalificeringsbestämmelserna:
**
1. Vilka ponnyer skall deltaga i kvalificeringslopp?
**
a) Ostartade 3-åriga och äldre ponnyer kat. A och B
b) Ponny som inte i minst 2 av sina 5 senaste starter (kval=start) gjort godkänd prestation (punkt 3 i "Allmänna bestämmelser") eller har tre icke godkända i rad (de tre senaste). Om ponny gjort 4 starter eller färre måste minst 1 vara godkänd. Dock måste ponny alltid ha minst 1 godkänd prestation under den senaste 12-månadersperioden räknat bakåt från senaste dag för startanmälan. För ostartad ponny räknas första godkända kvallopp som första start, oavsett tidigare ej godkända kvalificeringslopp. Dock gäller rapporteringsbestämmelserna i första hand.
c) Ponny som p.g.a. otillräckliga prestationer ålagts kvalificeringslopp före ny tävlingsstart.
d) Ponny som p.g.a. oregerlighet ålagts kvalificeringslopp.
När jag läste en gång till undrar jag om inte kvalkravet på Ijor härör sig från r ett i hans andra lopp fast det skrivits in fel, vilket har hänt förr i världshistorien….
Jerker Klang,

#73 Ijor fick inte sin Rapportering förrän i lopp 5 så det är faktiskt SPTF som har skrivit fel för han skulle inte ha kvalet stående där faktistk , på resultat listorna från HD så står det inget efter lopp 1 om att han ska kvala om utan efter lopp 5 fick han startförbud pga 2 rapporteringar . Kolla i hans senaste starter i starlistan så ser du att det inte är några problem över att han fick starta i lopp 5 där han vann.
#75, jag såg det senare :)
Grattis till segern!

Men på den resulta listan jag fick så stod det anmälningsförbud 5 dagar och veterinärsintyg , men det står inget alls om det i sptfs resultat listor , man kan ju bli konfunderad för mindre måste jag säga….

#76 Tack

#77 Ja inte är det lätt att hitta rätt i SPTFs reglementet och sidodokument. Vad jag kan utläsa så är det inte kvalkrav på Ijor. Han har två godkända prestationer i raden och tre icke godkända. Utifrån rapporteringsbestämmelserna kan dock bandommare och veterinär utdömma tex kval. Tycker du bör kolla med SPTFs kansli och om det är kval som gäller, fråga varifrån det kommer….
Tyvärr är man ju som tränare ansvarig för att man gör rätt, oavsett om man fått rätt uppgifter från bandommare/veterinär/SPTF…..
Jerker Klang,
Hästen har två r i raden. Det är inte alls kval, däremot krävs det veterinärintyg innan nästa startanmälning.

#80 Ja, dessutom är det 7 dagar anmälningsförbud och inte 5 som det hade stått på den ursprungliga resultatlistan. Men som jag skrev i #79 så kan bandommare och/eller veterinär utdömma tex kval….
Därför är det bäst att ta reda på varför det står "kval för otillräcklig prestation" vilket omöjligt kan stämma….
Jerker Klang,

jo det stämmer för har du två st R i raden så är det otillräckligt prestationer och kval erfodras.
En rapportering räknas väl som en "ej godkänd start?".
Och om hästen har r, d, r i raden så är ju det tre ej godkända starter i raden på rad = otillräckliga prestationer = omkval.

#83 jo det kan jag också hålla med om men inte efter lopp 1 *S* och sen hur har de lyckats trolla väck anmälningsförbudet och veterinärsintyget då , hur tror de att man ska kunna veta vad som gäller när det står olika , det är väldigt många gånger som inte jag kollar resultat listorna på SPTF i allafall.

#82 efter 2 R är det inte kval utan friskintyg men efter 3 R är det kval om det är bland de 5 sista starterna.

#85 Stämmer. Det där har man koll på sen man försökt matcha Ravelli som 3- och 4-åring

#86 yapp , sådant försöker man ha lite koll på ju. Det gick ju bra att släppa ihop Jack med de andra igår hörde jag :-)

#49 Tack! Jättefin bild!
Har du någon bild på Tino eller Zeus?

#44 Tackar , Grattis till vinsterna=)
IJOR har efter hd den 27 april 2 rapp i resultatraden och har för detta erhållit stfbd (2 rapp., 5 dgr+friskintyg) dessutom har han 3 icke godkända prestationer i rad (3 senaste) och har för detta erhållit stfbd (kval, otillr.prest.)
Betr. antalet dgr då det gäller friskintyg så är det helt riktigt med 7 dgr för ponny enligt SPTFs rapporteringsbestämmelser, men systemet har tydligen gått över till STCs. Varför? fråga SPTF! Det skall dock påpekas att 5 dgr gäller vid strykning, vilket går att utläsa i Allmänna bestämmelser punkt 10.
Vad som strulat till detta är att systemet inte accepterade montéloppet och därmed hade IJOR endast 2 ej gdk prest och således inget krav på kval och av samma skäl erhöll stfbd (kval, otillr.prest.) eftersom med montéloppet inte inräknat var det 3 ej gdk prestationer, men med montéloppet inräknat var det inte längre 3 ej gdk i rad.
Förhoppningvis kan SPTF förbättra systemet så att detta inte uppstår, liksom att rapportering kommer på första starten oavsett om denna tillkom i ekipagets andra start, när SPTF rapportera in.
Tjänstgörande måldomare
Martelle i lopp 10 försvann från mitt inlägg, men detta tillrättades på lista 11

Ingen som fick någon bild på Ina Roll, antingen monte eller travloppet?

fick du några på båtares Dina?

Tack så mkt Ritwa och Carl-Henrik! :)

nån som fånga Rödjernas Sengana på bild?

Är det nån som har bild på Kontrig i lopp 1 o 9??

Bilder på neptun?