Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettannonser
Läst 1058 ggr
Minsanne
0

Bra lastbil för B-kort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en kanonfin liten lastbil med plats för 5-6 shettisar, eller typ 4 russ. Får lasta 1050 kg. Dragkrok som får dra 1500 Kg.
Bilen är i ett mkt gott skick. Nissan Cabstar av 90 års modell, endast 10500 mil !!! I stort sett rostfri. Aluminiumskåp, baklucka samt ramp på sidorna i bak. Som den är nu så finns det en mellanvägg i.
Bilen går som en klocka, man håller lätt en marschfart på 90 - 95. Dieselsnål. Kort sagt en kanonbil. Fler kort finns att se på min hemsida www.jaboruder.se under Till salu fliken

AnnaLundin
0

En spontan kommentar bara - 5-6 shettisar väger mer än max lastvikten 1050 kg…. 4 russ också.

Men det är säkert ändå en bra liten bil att få med sig mer än två med och slippa dra släp - eller fylla släpet också så har man hela stallet med sig…

Minsanne
0

Det är väl ungefär samma med en två hästars trailer som får lasta 6-700 kg. Det täcker ju knappt en stor häst.

AnnaLundin
0

Det innebär ju inte att man ska köra med överlast… De flesta av dagens stora hästar finns mellan 550-700 kg. Och man klämmer in två normalstora russ på 600 kg…

(vet för övrigt vem jag ska tipsa om den där lastbilen Cool)