Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1988 ggr
deweycheatumnhowe
0

Starstlista och Tips Solvalla 10 Maj

HallonLilly
0

TYPISKT att man har en dator som inte tar sådana filer :'( Vart finns dom annars?

deweycheatumnhowe
0

Här kommer tips till Kat B loppen, som vanligt de som är med där framme.

Lopp 2

Bergas Flisa får det tufft, leder i 10meter sen är Mazarin Ernst ikapp, hon håller helt klart hela loppet. Pratade med Janina på Årjäng och hon var lite besviken över 2:a platsen på Örebro, hon ledde de loppet enkelt men hon börja stanna lite. De övriga hästarna i loppet får de svårt. Cocos och Indiana Dar slåss om 2:a, 3:e platserna.

Lopp 4

Rätt jämnt lopp, Bonzon är duktig, om han travar runt sitt rekord så räknas han tidigt. Klurix har jag aldrig hört talas om faktiskt, hans rad är bra tidsmässigt så han bör vara med där framme. Grann får inte räknas bort, han tar ledningen rätt snabbt, håller den länge om han travar.

Lopp 6

Stenhårt lopp, kommer bli roligt att köra. Jag räknar givetvis själv med att rycka ifrån min volt eftersom jag har spår 1.  Tyvärr så tror jag det blir svårt att nå ikapp Piggybank, jag vill minnas att hon älskar att ligga först, eller har jag fel Svante? Tillägger även att alla hästar kan vinna detta lopp, alla är såpass jämna.

Lopp 8

Den här gången så tror jag att Lexius kommer svara ut Gumino bättre än på Eskilstuna. Jag tror även han håller hela vägen. Efter Guminos urladdning på Årjäng så tror jag inte att det kommer gå lika fort på Lördag, kanske runt 1.42 ungefär. Bakom Lexius & Gumino är det vidöppet, jag hoppas själv att Iva grejjar en tid under 1.44, det är dags nu tycker jag.

Lopp 9

Ska bli kul att se Dolk, kvaltid på 2.20 är mycket bra. Tycho jagar bakifrån, det står emellan de 2. Lägger mitt tips på den förstnämde pga 20meter tillgodo. De övriga hästarna får det svårt.

Lopp 10

Åmina tar ledningen och "pinnar" på där framme, hon är som bäst från startvolten, det visa hon om inte annat på Romme 26/4. Roligast vore det om Blexter skulle vinna, han går alltid nytt rekord men hamnar typ bara 4:a eller 5:a, hans tur nu kanske. Gudrun Gross står bäst till men har svårt för travet. Rappe värmde på 2.02 på Romme men fick inte till det i loppet. Blir ett jämnt lopp.

Lopp 12

Svårtippat, Golfen gör årsdebut, Julia sa väl tidigare i år att han sattes igång sent. Det är nog en nackdel tror jag. Cocos får bli favorit här enligt mig, tätt följd av Indiana. Det står emellan de hästarna jag nämnt i detta lopp.

HallonLilly
0

Nån som vill tippa shettisarna?

juliapettersson
0

#2, alltid så proffsiga tippningar ifrån dig, Jonas! Något för SPTS program?

johannaolofsson
0

# 2 Du lär nog snart kunna ta över efter spelexperten Micke Nybrink, du är bra påläst verkar det som!

Lycka till på lördag!

deweycheatumnhowe
0

Nybrink är värdelös, han vinner aldrig. =)

Jag läser mycket Per Nicklasson i Aftonbladet, han sätter alltid sina tips.

wilson
0

# Kul med utförliga tips, trist att det aldrig blir klokt när det är toto….

HallonLilly
0

Tippa alla lopp/shettis loppen, någon?

vasiria
0

ett hett tips är att kolla extra noga på kat.B kvalet på valla.. det kommer gå undan ryktas det.

deweycheatumnhowe
0

Mackans häst lär plocka en del segrar i år. =)

wilson
0

Jag hejjar på syrran och Winnica!! Håller tummarna!

iiirma
0

Heja Juliett/Lina och Prince Anton/Louice :D (Y) Kör så de ryker nu! ^^

Mixie
0

Åhh Det ska bli kul att se min hästs storasyster :D Hoppas också på Blexter och Ebba i lopp 10 som #2 säger är det nästan deras tur att vinna nu :P Extra kul om det blev på hemmabanan också!

//Mickan

marika-J
0

nån som vet när första start beräknas bli?

Malu
0

Klockan 12 fick jag info om när jag anmälde att första start blir.Glad

marika-J
0

#15 0kej tack så mkt! då vet jag.

hiprex
0

#0 kan du lägga ut startlistorna till rättvik ??snälla?

mellanbyns
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dixy Bess hejar på lillebror Dolk II. Garrilina och brorsorna hoppas att Bonzon gör bra ifrån sig.

HallonLilly
0

Fler tippningar! :D

Kristina-
0

#17 Har lagt ut i annan tråd.

Maddz
0

Lopp 1: Elma, Mad Max , Predita

Lopp 2:Mazarina Ernst, Cocos , indiana Dar

Lopp 3: Luffsen II, Danielle , Gläntans Domino

Lopp 4: Grann, Sorn , Rebecka Ernst

Lopp 5: Angel, Mermax , Franciska Theresa

Lopp 6 Piggybank, Lill snyggen , Bam- Bam

Lopp 7: Linhagens Fritz, Twix ,Sungårds Felix

Lopp 8: Gumino, Lexius , Ernst Ronaldo

Lopp 9: Dolk II, Tycho , Lill- Erja

Lopp 10: Allgunnens Åmina, Blexter , Ljungens Rappe

Lopp 11: Oliver, Fuga , Östertorps Nestor

Lopp 12: Cocos, indiana Dar , Dars Golf

ebba93
0

hoppas det går bra i loppet för mig;)

LouiseOscarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tränbar inför vinst nu med Allgunnens Åmina i lopp 10 ;) :D

Cnox
0

#2 kan du inte tippa Färjestad också…lite roligt att höra för du brukar ha enormt rätt:)

ElinLilja
0

#23 Hon ser MYCKET laddad ut =)

Geminii
0

#23 jag tror nån börjar bli dryg XD (A) haha skojja :P Lycka till Lollo, hoppas ni vinner!!! <3

LouiseOscarsson
0

#25 haha jaa, hon hade iaf gjort en bra träningsrunda innan :P ;)

#25 haha nee men jag är fett nervös :O Shiiet! Tack Stina! :D <3

LouiseOscarsson
0

menade #26 på den andra raden :P

marika-J
0

Ingen mer som vill tippa? 

annars önskar jag er alla ett stort lycka till i morgon! (både på solvalla och färjestad)

juliapettersson
0

Tippar russloppen:

Lopp 2: Ett väldigt ojämt penninglopp. Mazarin Ernst leker lätt hem segern. Bakom fajtas Cocos och Indiana Dar, som säkert båda har en del sekunder att plocka på rekorden.

Lopp 4: Ett lopp där jag tror de flesta har kapacitet för snabbare tider än vad raden visar. Grann var snudd på okörd vid senaste segern i oktober, jag tror att han tar över ledningen efter första sväng och håller den in i mål. Rebecka Ernst & Ceasar II närmast sörjande.

Lopp 6: Kullkamraterna Ernst Ravelli & Piggybank håller i trådarna i detta lopp. Piggybank vinner på en tid under 1.50. Hakar på i kön gör Lill-Snyggen följd utav Bam-Bam.

Lopp 8: Jag tror Gumino fortsätter i samma fina stil som föregående helg, med en revanchsugen Lexius & Kevin vid sidan. Varette & Jonna är nog taggade till tänderna, trea?

Lopp 9: Svante tar en dubbel idag, andra segern kommer med nya hingsten Dolk. Fina Kriterietlöftet Tycho utmanar. Långt avstånd till Pilepärla och Lill-Ejra.

Lopp 10: Tror att det krävs en rejäl sänkning för vinnande russ i detta lopp. Ljungens Rappe känns segersugen, Allgunnens Åmina och Gudrun Gross har nog en del att säga till om också. Öppet lopp!

Lopp 12: Cocos och Indiana Dar är kapabla att gå snabbt, fördel/nackdel med andra loppet för dagen? Dar's Golf försöker hänga på, men sinkas av galopper.

HallonLilly
0

Tippa shettisarna/alla någon?