När ni tippar lopp...
Ni som tippar på lopp här, hur gör ni?
Kollar ni på de senaste tiderna? Rekordet? Distansen? etc.
Vissa har jag sett är riktigt BRA på att tippa, så jag tänkte, dom som är lite MINDRE bra ( ;) ) kunde få lite tips?
När jag tippar gör jag det väl mest för skojs skull, men jag kollar oftast på senaste starterna då. Sen om det är penninghandicap ser man mer hur hästarna står inne i loppen, vissa "ska bara vinna" och vissa är borta direkt.
Rekordhandicap brukar vara lite svårare, jämnare då och särskilt när det är hästar som årsdebuterar eller så är med är det verkligen skitsvårt, man har ju inte en suck om hur de tränat i vinter om man inte frågar tränaren ;)
Det som brukar tippa verkar ha väldigt bra koll och har både öron och ögon med sig.. haha det e väl därför jag aldrig brukar tippa :P
Den som har flest 1:or. :D *haha*
Sen kollar jag tiden de senaste 3 starterna. Och om de startat på banan innan ( de senaste 5 starterna ).

Jag kollar de 5 senaste starterna, deras placering och tid, vilken kusk som kör (om den kört hästen tidigare och den gått bra tex vunnit). Sen hur motståndet är, distansen, om de e volt el auto och hur fort den gått i de. Massa sånna smågrejer

I början på säsongen har rekord, tidigare starter, kusk, tränare, stam förväntad kapacitet stor betydelse. Sedan en bit in i säsongen då man sett i stort sett alla hästar i ens område går det mer på feeling. Dessutom är jag notorisk läsare av resultatlistor och diskusioner på detta forum ;-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss