Kungapokalen
Vad tyckte ni om Kungapokalen?
Min personliga åsikt är ju att Adrian Chip skulle ha blivit diskad, helt klart! Artistic Ås hade vart nära segern utan den påkörningen!
Robbans insats var ursel! :P
Men han fick ju 9,000 kr i böter och 6 dagars avstängning om inte jag hörde fel?

Att hästen bryter ut kan ju inte alltid kusken förhindra, men tycker också han borde diskats eftersom han störde Artistic Ås grovt…
#2, Men han styrde ju inte direkt in hästen hller, eftersom att han inte ville tappa fart..

Takter va dum som gick ut istället för in, han hade Lätt vunnit annars!
När Arian Chip bröt ut så kunde ju han ha styrt han ner åt i gen men då kom ju kilstöm Berg skulle ju ha känt när han bröt ut 2 spår men svanstedt s häst tyckte jag såg ut som en vinnare och han hade vunnit det loppet om inte Berg hade styrt

Tyckte det var snyggt gjort av Kihlström att ta hem både drottning Silvias pokal och Kungapokalen =P
jag tyckte att det såg ut som att Adrian chip började bryta ganska tidigt in på upploppet och då hade ju bergh kunnat korrigera honom då innan han bröt ut ordentligt, för han borde väl förstått att han var på väg att bryta ut ännu mer?
tycker dom var otroligt snälla mot bergh när dom gav honom bötern och avstängningen.
Men detta är min personliga åsikt, ni behöver inte tycka att den är rätt utan det är bara som jag sa, min personliga åsikt.

Blir lite sur på Robban, han borde inte blivit så ivrig på segern o konsentrerat sej på körningen istället!! Har jag inte rätt?

#7 Visst förstod Bergh det att hästen kommer bryta ut, men genom att låta hästen bryta kan han köra fullt på sin häst enda in i mål och rädda tredjeplatsen.
Även om Adrian hade diskats så hade det inte hjälpt Artistic Ås.
Med största sannolikhet hade han blivit diskad om Artistic hållt sig på benen men blivit störd och tappat placering/segern på det.
Så ska man störa någon, ska man göra det ordentligt!

ja du har rätt ;)

Tyckte att Det var korkat gjort av robban.. Han verkade va mer koncentrerad på att driva hästen än att se var han körde.. men sen kanske det inte va så lätt för honom att tänka på ngt annat än segern.. Han måste ju haft en riktigt STOR press på sig! Tyckte synd om Artistic Ås som säkert förlorat en placering! Tyckte även att det va en skal insats av Erik också.. Gick ut tidigt i 3:e spår och körde på tufft! Vilket ledde till en väldigt trött häst när upploppsklockan ringde..
#9 Nej, det är klart det inte hade hjälpt honom, men det var en mkt grov störning som ledde till att han förlorade (mkt troligt) väldigt stora pengar på det! En sådan störning borde vara lika med diskad.
#11 Det verkade som Erik gick ut när en (kommer inte ihåg vem) gick ut bakom, så han tänkte väl bara "behålla" sin position genom att gå fram i dödens för att sedan släppa direkt. Men den som attackerade gick tillbaka och sen släppte inte Örjan, inte likt honom ;) Men det var ju ett vinnade drag av Örjan :)

#12 Nej jag vet. Jag skulle då inte klagat om han blivit diskad. Var ganska säker på att han skulle bli det när jag såg loppet. Men dem diskar väl bara om totoresultatet ändras, att Artistic felar är ett faktum och han kan inte vara bland de 3 imål även om Adrian diskas.
Men det är ju ganska löjligt. Dem tvekade inte en sekund på att diska den stackars lärlingen som körde sitt andra lopp och ledde helt överlägset men gick ner helt på Open stretch.
Lika inför lagen ja..