Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1525 ggr
Pikant
0

Åby 1 Maj??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo jag undrar bara, är det folk som kommer anmäla till Åbys ponnytävlingar 1 maj? Jag har ganska svårt att tro att det blir lopp, jag menar Halmstad har den 27 april, jägersro har 1,3 maj och kalmar har 3 maj. Lite tätt med tävlingsdagarna där. Synd tycker jag.

Pikant
0

det är nåt jag har fått för mig iallefall :P

plutten-92
0

Hoppas att de blir av, själv har jag ingen som är 100% säkert än om de skall starta men hoppas att Ida kommer ut i den 2,51,0-3,03 eller va de va. Hon har 2,51,8 i rekord.

Majjebus
0

Majestät gör sin årsdebut på Halmstad den 27:e istället!

Maretto
0

Satsar ju på att starta där med, bara folk anmäler så :)

_Jag_
0

jag ska till båda halmstad och åby. Men det är ju inte direkt tjockt med lopp i år. Får pressa ner han lite i tiderna så jag har nått lopp å anmäla till i alla fall.

Millaaann
0

Jag kommer förhoppningvis med 3 hästar iaf :)

xXMaaXx
0

Ska anmäla chivas II till propp 11 och 12. Sen tänkte jag kvala min 3 åring:D

Saaandberg
0

Nä, ja tyckte inte att de var nåra bra proppar till mina, så jag sticker till Halmstad, och eventuellt jägersro den 3 också :)

Ja, men vilket som ska ja in o provrida den 1 maj på Åby <3

plutten-92
0

Blir ingen start för Salebodas Ida och förmodligen inget omkval för Dike heller. Men jag kommer ändå och kanske fotar.

ryttarn
0

Räknar med att anmäla TT, Monljus och Gordon Rex, om jag nu kan anmäla,,,,

Hur i @£$]}£$£@ har åby tänkt att man skall anmäla? Telefontid mellan 8.00 och 9.00, Jag arbetar iallafall den tiden på dygnet och har inte en chans i världen att komma ifrån å ringa….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Dolores
0

Hoppas på det…

Miii4
0

Inga hästar dit, en krånglig hov ställde in resan.

[jenny-]
0

jag ska anmäla Glansen till propp 4, och tävlingarna måste bli av :0 annars måste han kvala om… :S

Pikant
0

#10 ja du det kan man undra…kan man inte koma från och ringa blir det ju lite svårt :/

cornelia__
0

Jag vet inte om jag ska till Åby men får se kanske ska till jägers istället elr stanna hem vet inte:P

Saaandberg
0

10# Men gå in på Åbyponnyklubbs hemsida och mejla till dom istället kvällen innan eller så då? :)

travande_ponny
0

Jag har ingen egen som ska starta men jag ska tävla med en i monte :) hoppas att det blir lopp!

deweycheatumnhowe
0

Visa någon av dina döttrar hur de gör för att anmäla. =)

ryttarn
0

#18 Hjälper föga, den äldsta jobbar hon med och dom två andra går i skolan. Kan ju inte gärna gå ifrån lektion för att anmäla hästar….

Detta är något som SPTF/STC måste ta tag i. En säker, central webanmälan som dom har i stortravetborde väll inte vara så himla svår att fixa….

Jerker Klang,

www.isil.se

plutten-92
0

#19 jag brukar gå ifrån lektioner, säger att ja skall gå på toa eller så säger jag som det är.

VeronicaP
0

#19 Vet hur det är hade sådan problem flera gånger förra året om jag ska vara ärlig ibland har jag så dålig täckning på jobbet så det går knappt att ringa från mob.

Dottern får faktiskt inte använda sin mob på skoltid och skulle aldrig acceptera att hon går ifrån och ringer , när man är i skolan så är det de man ska göra och inte prata i telefon.

Nitro
0

#19 Nog för att man har tid att prata i telefon ungefär 2-3 min som hästskötare men ;)

ryttarn
0

#22 Problemet är att dom går ut med första träningsrundan kl 8, hade hon inte kört hade det väll inte vart något problem, men det är inte lätt att ringa från speedcaren….:-)

Jerker Klang,

www.isil.se

Maretto
0

Vilka har anmält? Jag hann precis att få anmält Maretto, råkade ringa lite sent. Nu hoppas jag bara att monté loppet blir av.

Helenaa
0

Jag har anmält Pelle till 2.27 loppet :)

Tyfon
0

har anmällt Tyfon

xXMaaXx
0

anälde Chivas II till prop:11 & 12, tyvär hann jag inte mäta Halvar tills den 1 maj…

nemesis
0

Hörde att Åby blev inställt

Maretto
0

Gud va tråkigt om det stämmer :(

Nitro
0

Mamma ringde 08.40 och då var det jättedåligt med anmält iaf!

sofienordmark
0

gud så tråkigt om det blev inställt :<

sofienordmark
0

står på åbys hemsida att det blev inställt, tråkigttråkigt :/

_Jag_
0

FAN! Jag har ju inte en chans att tävla i år bara skit proppar och sen blir dom få långsamma inställda!

linnrisedal
0

de va tydligen bara 1 löp det var fullt i, sen var det typ 2-3 hästar i varje propp….

ryttarn
0

Väldigt tråkigt, vi skulle ut med tre hästar i två lopp var…..

Däremot är jag inte så förvånad. Med så hopplös anmälningsmöjlighet samt att flera banor innom det normala upptagningsområdet har lopp ganska närainpå. Men är det för krångligt att anmäla tror jag det är många som "skiter i det" och tar någon annan tävling istället….

Jerker Klang,

www.isil.se

SLennartsson
0

Jag kollade nyss propparna och tyckte inte dom var något vidare.

ryttarn
0

#36 Beror väll på vad man har för hästar, oss passade det perfekt. Nu blir det ingen start förrän Färjesta den 10 Maj och där är det egentligen bara en propp som funkar…. Blir tydligen inte mycket till tävlande under våren för oss….

Jerker Klang,

www.isil.se

Saaandberg
0

#37.. Jaa, deta var ju tråkigt, får ju jag o Catrin t oss upp till färjestad den 10 maj på nått sett

Majjebus
0

Men åby är ju intställd ändå..

Saaandberg
0

ja.. ja menar ju att vi får åka till färjestad då istället :)

plutten-92
0

Det var tåtalt 13 hästar anmälda sa ann-louis (ordförande i klubben)

ryttarn
0

#41 och då var 3 av dom våra och två lopp på varje…suck…

Jerker Klang,

www.isil.se

_Jag_
0

Kanske var något som kunde gjorts bättre? klubben borde kanske fundera över vad man kan ändra. Vet att fler tävlingar blivit inställda på åby…

plutten-92
0

jo, vi har väl inte varit så bra på att skriva proppar (min personliga åsikt). Vi har satt en person som skriver proppar till stor travet, men jag tycker inte att de propparna den personen skrev va något vidare häller, de va typ bara te ostartade hästar.

ryttarn
0

Det är en konst att skriva proppar till ponnyer. Finns i stort sett ingen likhet med att skriva till stora travet.

För att det skall bli bra proppar tror jag det krävs att man är en grupp personer med stor erfarenhet av att tävla ponnyer som tillsammans skapar propparna, först då kan dom bli riktigt bra.

Jag hävdar att Åbys anmällningstid mellan 8-9 en vardag oxå kan vara en bidragande orsak, vem sjutton kan ringa då….?

Jerker Klang,

www.isil.se

palomia
0

#45 Kan det inte snarare vara så att "vem sjutton kommer ihåg att ringa då"? Glad

Majjebus
0

Klart det blir svårt o ringa vid den tiden , Folk jobbar , Folk går i skolan liksom men hinner ju inte , Och man kan ju inte gå ut från sin lektion bara för att man ska anmäla sin ponny , Tycker att man ska ändra anmälningstiden eller börja med faxanmälan..Eller vad tycker ni?

Majjebus
0

Klart det blir svårt o ringa vid den tiden , Folk jobbar , Folk går i skolan liksom men hinner ju inte , Och man kan ju inte gå ut från sin lektion bara för att man ska anmäla sin ponny , Tycker att man ska ändra anmälningstiden eller börja med faxanmälan..Eller vad tycker ni?

plutten-92
0

jag tycker att halmstad har ett rent ut sagt jävligt bra anmälnings sätt. alltså via mail. Nästan alla har tillgång till dator och mail. men alla har inte tillgång till fax

_Jag_
0

jag märkte häromdagen att ävan tomelilla har anmälan via internet. toppen bra. jag har ongen fax hemma i alla fall =)

plutten-92
0

vi har inte häller nån fax, men pappa har på jobbet fast jag tror inte att någon skulle vilja ha ett fax kl 3 på natten.

Jag brukar få ringa till kontakt personen som brukar stå och få dens mail adress och maila in anmälan.

Majjebus
0

Tycker att alla banor borde ha samma anmälningssätt, Till exempel som många tycker , Mailanmälan eller? För då blir ju allt mycket lättare tycker jag…Eller vad tycker ni?

Saaandberg
0

Jaa.. Fick lura min lärare imorse att jag måste ringa mamma för att kunna anmäla ponnyn min till Axevalla :S