Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 922 ggr
FejnyBejny
0

Tippning Hagmyren 18/5

någon som är sugen och tippa? ;)

Jenniferohlson
0

Lite tippande av mig.. 

Lopp 1: 10 Ramona ernst, 4 Rosenhälls Mawerik

Lopp 2: 2 Vävsla ginny, 7 pondus z , 12 Edsängs Julius

Lopp 3: 10 Fergus, 11 Mazarin Ernst

Lopp 4: 3 Danstorps Kajsa, 5 Mercedes

Lopp 5: 12 Kålmans Primavara

Lopp 6: 7 Iva Roll, 8 Celine, 9 Gumino

Lopp 7: 6 Oliver, 9 Duracell av friheten, 11 Vävsla Ginny

Lopp 8: 2 Varette, 5 Micklas

Lopp 9: 3 Lanso ess, 4 Fergus,

Lopp 10: 2 Pondus z, 11 Smedens Attack

Lopp 11: 1 Smedens Max Speed

Polenta
0

Fler ?

divansson
0

haha, ja är för feg och nervig för att kunna tippa ;)  man blir yr bara man kollar på loppen man själv ska starta i :/

deweycheatumnhowe
0

Tänkte som vanligt att jag kör Kat-B loppen, här har ni mina tips och drag inför Söndag.

Lopp 1

Snart är det dax för Harry att spränga drömgränsen, en bra bana och lite draghjälp så tror jag han gör det på Söndag. Bakifrån jagar Russeman med stenhårt tryck från superstjärnan Ramona Ernst. Hon vinner såklart loppet enkelt men där bakom finns det "matlappar" att hämta. Rosenhälls Mawerik blandar sig i striden med lite klaff                                                              

Lopp 3

Här vinner Janina sitt andra lopp för dagen, finns inga som helst hot mot Mazarin Ernst. Nu när Janina har sett loppet så tror jag att hon känner en lättnad. Jag trodde nämligen personligen att Lolita Dar skulle årsdebutera här. Bakom Mazarin finns ett ganska jämnt gäng, Coco Chanel tar ledningen och släpper sen till Mazarin Ernst, Hults Shaggito och Fe´rgus lär göra sällskap tiddigt. De övriga hästarna har inte presterat tillräckligt i år för att räcka till.

Lopp 5

Första volten lär få jobba för att hålla undan de bakre, ser ingen där med vinstchans och det tror jag samtliga på denna sida håller med om. Det handlar egentligen bara om de 3 hästarna på 1700m volten, Kålmans Primavara, Haribo och Neith. Jag känner såklart en stor press eftersom min häst är överlägset snabbst. Men, jag vet att Neith är en riktigt kämpe plus att hon har slagit Primavara från samma volt förut. Haribo tar rygg och har chans att spurta på upploppet. Måste även tillägga att det kommer bli dryga spår i första kurvan för att undvika strul.

Lopp 6

Montépropp med riktigt roligt intervall (för de snabba hästarna). Jag vet inte om Celine har startat i monté förut men jag har svårt att tro de. Min gissning är att Nicole har ridit henne en del hemma så de känner varann bra, det betyder väldigt mycket. Iva hade ju svenskt rekord i volt (monté 1.50,9) för ett par år sen, efter den starten har hon haft svårt att få till det, strikta direktiv till Jonna och trav utan galopp så tar hon tillbaka tronen. Vi får inte glömma bort världens bästa häst, Gumino eller "Benny" som han ibland kallas, blev överraskad när jag såg att han skulle starta, en storfavorit måste väl få vila lite inför Elitloppet tycker man. Hursomhelst, ska bli kul och se detta lopp från sidan.

Lopp 8

Primusa och Karamellan får kriga mot varann efter de 4 bästa, det bästa hade nog varit lite vila för Primusa men hon behöver träning på medeldistans inför en eventuell inbjudan till Elitloppet. Till ledning går Varette, räkna med sällskap från Iva, Micklas och Celine. Svårt att tippa faktiskt för dessa 4 är mycket jämna, lite positions köring kan kanske tänkas.

Lopp 9

Äntligen säger jag bara! Lanso Ess, hur kommer det sig att han startar så sällan, har han varit skadad eller ofräsch? Snälla svara den som vet. Han vinner iaf detta enkelt. Efter honom kommer hästar från de bakre volterna, Harry, Twist och Ceasar, de 3 hästarna får kriga om pengarna bakom vinnaren.

Jennie_A
0

#4 Du är rolig du! Primusa behöver starta och få igång flåset så att hon går under 1.50 :o) Sista chansen, vila kan hon göra nästa år…

FejnyBejny
0

i lopp 5 håller jag med om att det kommer bli segerstrid mellan Primavara, Haribo och Neith. bara banan inte är allt för fel för neith blir det strid vill jag lova! ;)

Twistär med där framme i lopp 9 om han får täten är de stor risk att det blir bra fart där framme hela vägen.

Impulz
0

Jonas, du tippar strålande bra, alltid lika roligt att läsa! Vad det gäller Celine så har hon faktiskt startat monté flera gånger tidigare, 1.59 som snabbast vad jag vet iaf.

deweycheatumnhowe
0

Fick höra det en stund efter jag skrev mitt inlägg, kul att Celine är tillbaka på banan igen. Är SM erat stora mål?

Fler tippningar nu, ta för Er..

NatthaBlom
0

#7 Sandra varför startar inte ni idag? Jag har lite problem med monte ryttare:S om dom jag försöker få tag i inte kan komma har du möjlighet att ta dig dit då?

deweycheatumnhowe
0

Inlägg nummer #8 blev lite fel, jag trodde Impulz var med i kretsen runt Celine för de som undrar.

HallonLilly
0

Startlistor, någon?