e: Trojka Viking
Är det någon som har ett russ efters Trojka Viking?
Skriv lite om dem i sånna fall! :) Det skulle vara väldigt kul att veta hur fort de har gått de som har startat…Jag har en Kruton heter han och är 4 år han har bara startat två ggr än så hans rekord är endast 2.43 men nästa år blir det andra bullar..hehe =) Bifoga gärna bilder =)

Har en 10-åring efter Trojka, egen uppfödning. Moses heter han, ljbrun 125 cm. Har tyvärr ingen bild i denna dator…Har ett record på 2.05,1a, 2.07,7v. Hans mamma heter Russilina e.Garribaldi, hennes record är 1.57,4. Hon är idag 27 år, tävlade åren 86-94.

#0 Lilla Kruton =)! Han har jag kört in och kvalat =)! Fin häst det. Kan gå långt bara man hittar rätt med han, för fart det har den lilla det =)

OM ni går in på www.vikingponnycenter.se så tror jag att det kan finnas lite fakta ;)

Vi hade Trojka hemma den sommarn Moses blev till. Det är en väldigt trevlig hingst, mysig att sköta, rida o köra, lugn o snäll. Trojka har ej tävlat så mycket i trav, men har ett record på 2,14 tror jag. Han har tävlat i mycket annat. Han har ej så många avkommor som startat på travet, har typ ej sett nån, men nu börjar det dyka upp nåra, tror att Moses än så länge är den snabbaste.

Bilden är på Russi o Moses!
Har inte Trojka gått typ 2.05? Sista året typ? Har jag fel?

nästan helt säker på att malena körde honom 2.14 sista året. ;)

# 10 Okej, jag är ganska säker på att det var snabbare, men jag vet inte faktiskt.

Nä, det stämmer Trojka fick ett slutrekord på 2.14. Dock gick han betydligt snabbare i verkligheten. Det är en känslig körhäst, som allt måste stämma för om han skall gå optimalt. Något passade honom inte riktigt det sista året han tävlade, för han började gå på två spår (klockren sluta) och då kan man inte springa fort. Han är i alla fall en superduktig häst som alltid försöker vara alla till lags. Har tyvärr alldeles för få avkommor, men de han har är dessto bättre. Troya Viking är den senaste i raden av startande avkommor. Vi har även en 1-årig son, Trollture Viking, som nog kommer att starta såsmåningom om han inte blir för stor.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Bilden är tagen på Russchampionatet 2006 på sundbyholm.. Det är en tjej som heter Sanna som rider honom..

Fina bilder!!
Tack för alla svaren :D
Min sambo hade Kruton som föl-2-åring. Såldes sedan pga skilsmässa.
Själv har jag haft ett sto e: Trojka Viking som hette Trozina. Har idag hennes lillasyster Wiolina istället (e: Vidar). Trozina gick inge bra på travet pga att hon inte fick plats med bakbenen och gick pga det orent. Men hon var en helt underbar häst i övrigt!

Kattis! Här är bilderna jag har på Moses!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Vi hade en foderhäst e: Trojka Viking hon var väldigt sen i utväcklingen men en heeelt underbar och fantastisk häst som gjorde allt man bad henne om!! Jag kvlade henne och gjorde 4-5 lopp med henne! Vi tog en 3:a och en 5:e placering men hon tyckte bara det var kul att springa på banan 1varv sen blev det långtråkigt=) Jag red även in henne själv och är en riktig höjdare på att hoppa och älskade dressyren!!! Hon har fått 43p. som högst på utställning!! Hon är mycket saknad av oss på Stuteri Palmbacken..
Jag äger Montró, som det står lite om tidigare. Tänkte att jag skulle uppdatera lite om henne. Hon är nu 3 år, har fått 41 p på utställning (som 2-åring) och blev ungsto-champion på mälarruss utställning. I lördags var hon med på en träningstävling och sprang. Skötte sig utmärkt och kommer nog att kvala på eskilstuna den 20 april. Hon har en jäkla löpskalle och vill jämt vara först, har tyvärr lätt att bli lite för ivrig.
Det är den ljusa invändigt på bilden. Den mörka är Moster Primona (mamma monitas halvsyster e.Drömprinsen)

Vad kul att se Trojka avkommor.
Är det inte någon som vill låna honom på station nu i sommar.
Ni varmt välkommen att höra av er till vikingponnystuteri.
Mallan såg att det var fina tider på provloppet var det under 2.45 för Montro?

#24, Linnea, jag måste tametusan tacka dig igen för dom otroligt fina bilderna du knäppte på mig och Moses den dagen! Om du har någon kvar får du gärna skicka en del av dem igen, teknisk som jag är så har dom lyckats försvunnit från datorn, tror jag!
Moses är även en mycket fin ridponny,
vi tävlade dressyr för någon vecka sen (klubbtävling på ridskolan, då jag tyvärr är för gammal eg.) där vi fick superfina kommentarer och höga poäng, trots att vi aldrig tidigare tävlat eller tränat dressyr, men det kommer bli mer av det! :-)

#30. Kul att höra att han fungerar bra även i dressyr. Du har väl sett att det är ridtävlingar för russ 25 maj i Grödinge. Kanske något för er?
www.vikingponnycenter.se

#31, Nej det har jag inte sett, vart hittar jag den informationen? Vore jättekul!
Kan även berätta att nästa tävling för mig och Moses blir fälttävlan den 1 Maj, också den på ridskolan. Kommer bli spännande att se hur han sköter sig, 

Va kul. Vilken ridskola är det?
Info om russtävlingarna i Grödinge hittade jag på gotlandsruss.ifokus under tävling.
www.vikingponnycenter.se

Okej, tack! Då ska jag kika där.
Det är på ridskolan i Kungsör :-)

#35 Oj va bra! Grattis :D
Imorgon ska vi försöka kvala, jag och Kruton. Har haft ett års uppehåll efter växtperiod o allt, får se hur det går nudå, men har iallafall gått en väldigt bra bit under kvaltiden på träning, hoppas han inte blir för ivrig imorgon bara, det är lätt hänt.
#36 tack så mycket!
Såg honom på Romme i lördags, han är väldigt lik trojka i ansiktet, precis som montró! De syns på båda två att Trojka e pappan. Grattis till att han klarade kvalet! Det gick ju bra! Men de e samma problem iaf som jag har med montro, hon blir oxå väldigt lätt för ivrig!

#37 Ja! :) Tack så mycket!
Okej, ja Kruton kan också också bli ivrig o då inte koncentrera sig riktigt :/ Men nu har han vart jätteduktig de senaste gångerna :D
Vi årsdebuterade på Solvalla och blev 5:a på 2.34,6. Det var bra!