hingt förslag
ska betäcka orra men kan inte komma på vilken jag ska ha så om nån har förslag
Orra mankhöjd 121
e:milton u:mina
vill ha en med bra temprament
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Micklas tycker ju jag är så suveränt fin. Annars Manicken som också är jättefin. Båda hingstarna har ju visat bra resultat på travbanan. :D
Jag personligen gillar Skärmnäs Pigall, Micklas och Raider bäst, även Ernst Ronaldo och Skotte är fina!
Ja, de finns ju så otrligt många fina och bra! :D

Gumino elr tyson ;D

Tycker Skotte! Han är en riktigt fin hingst!

tyfon,

du har engelbrekt med kanske inte gått jättefort men väldigt bra temperament
du kan in å kika på han på www.savrarpstuteri.com
Tyson II

Kanske Gumino? Fast han e kanske inte avelshingst :S ingen aning, men kanske Raider, Skotte Micklas eller Ernst Ronaldo :)
här kommer några hingstar:
Maxxum. Manicken. Skotte,Darius Roll,Tyson,Micklas,Gumino, Junisorken,Parat,Ernst Rasken,Engelbrekt, Ernst Romeo,Uron G, Marlon S,Egdar.Pelle-Russ,Korsnäs Brådis,Raider,Skärmnäs Pigall, Ernst Ronaldo,Granit ,Stuves Monopol,Tokajer ML,Trofé, Karsk…osv osv.. finns massa att välja på..

#10 "här kommer några hingstar:" haha ;)
Själv gillar jag Raider, Skotte, Micklas och skarmnäs pigall. Men jag har ingen aning om temprament osv.. :)

Jag skulle va valt en rätt stor hingst om jag var du, eftersom märren verkar liten med tanke på mankhöjden.

Som ägare till Tejas Monljus måste jag givetvis rekomendera honnom ;-)
Skämt o sido, med den lilla information som du ger i din inledande fråga är det omöjligt att ge några vettiga förslag. Mycket handlar om hur ditt sto är och vad du vill ha ut av avkomman. Först då kan man egentligen se vilken hingst som kan kompletera ditt sto på ett bra sätt.
Om du vill kan du gärna PMa mig information så kan jag komma med några olika förslag på lämpliga hingstar.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Ja, nu när jag såg inlägg #13 så. Satsa på en lite större hingst, och om stoet du har är lite grov i typen så kanske en lite tunnare hingst, och tvärtom.
Uron G:)
Tyson har väl lämnat ganska höga? Om jag fattat rätt över lag.

Som ägare til karsk, måste jag faktistk rekommendera honom…
Han har ett temprament som heter duga…
lugn och beskedlig i alla lägen..
Vill du veta mer om min springare PMá…
//Christina
#10, Tack för att du nämde Karsk.
Du bodde väl i Småland? Där har du ju en hingst som startar på Solvalla Elitloppshelgen. Tokajer ML är en kanon hingst med fina prestationer som kommer att fortsätta att utvecklas. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan!

Om du bor i Småland och vill ha en hingst i närheten och som har bra temperament så måste jag rekommendera min gamla hingst Drömprinsen 460!
Snygg hingst med många allroundmeriter och ett otroligt bra temperament som han ärver ner till sina avkommor! Far till bla. Tejas Monita (dipom rek.1.50) och Tejas Monzun (gdk. 43p BIS Guldruss)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Hmmmm Drömprinsen är väl inte uppstallad i Småland? Om han står på samma station som föregående år är det ca 20 mil dit.
Ja, Tokajer M.L står ju här i Småland. Han är ju kanonfin och går ju bra på travet, om du tänker så.
Drömprinsen står väl i Skåne Bea? ^^

#22 Ja, Drömprinsen står i skåne.
finns väl Ernst Ronaldo i småland med??

Korsnäs brådis, Skotte, eller Junisorken i skåne
Uron G finns oxå i småland, Långasjö

Är det hennes första föl så skulle jag välja en hingst som har några avkommor som är lite äldre, över tre iallafall. Tycker att man bör veta vad en av hästarna lämnar.
Vi har två unghingstar e. Engelbrekt, 1 och 2 år. De har ett mycket trevligt temperament, framförallt tvååringen som tömkörs och grejjas med utan problem.

Nu vet jag inte hur ditt sto är, men jag har ridit en avkomma e. Milton som har haft mkt temperament, så är dom likadan så skulle jag välja en lugnare hingst.
Men min erfarenhet sträcker sig som sagt till EN häst, så det säger ju inte så mycket.
Engelbrekt har vi en avkomma efter som är jättesnäll, alla kan Rid/köra "Mirre".
#28 nej hon är den snällaste häst som finns
#27 hon har fått ett föl innan
Ja, Engelbrekt är att rekommendera. Vi hade ett sto hos honom. Hon blev tyvär inte dräktig, då hon skenbrunstade (stavning?). Men Engelbrekt är verkligen jättetrevlig och har ett otroligt fint utseende!
Som sagt, det finns så många!

Jag skulle också rekomendera Engelbrekt, inte för att jag haft någon efter han, men han är riktigt fin och hans avkommor verkar vara stabila och fina i psyket och utseendet är som ovan säger, otroligt fint!
Sen vet man aldrig just vilken hingst som passar just ditt sto, men ingen kan vara säker på vem som passar, man får chansa och hoppas att det passar bra.
På bilden är samma som #12. Ett sto efter honnom alltså.. :)
jag fundera på drömprinsen men orra och han är släkt men skulle man kunna avla endå miltons farfar tror jag ha Dröm som släkting
#33 Tycker de flesta förslag som du fått verkar bra. Annars tror jag inte du behöver vara orolig att betäcka med Drömprinsen. Dröm ligger så långt bak i leden så det är ingen fara. Tror t.o.m. att Dröm liggere ännu längre bak hos Drömprinsen. Hans mofarsfar och farfarsfar är Dröm så det är lugnt tycker jag. Hans avkommor ärver ofta hans underbara temperament. Super-rara!
okej tack för alla förslag