Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2476 ggr
amandahandersson
0

Spärrgrimma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har en spärrgrimma som passar shettis att sälja?

giffan
0

Annars kan man ta en vanlig nosgrimma som man har till ridning, de brukar vara lättare att få små som passar bra. Jag har satt dit en ring på min så man kan ha springrem

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

amandahandersson
0

Han har en nosrem, som sitter högt upp och hjälper ingenting.

Jag har en jättetjock nosgrimma till vanligt ridträns hemma, men den vet jag inte om jag får att funka med huvudlaget. Kanske ska testa, men jag får ett litet utseendeproblem där då den är brun och huvudlaget är svart ;)

Stallmima
0

Har använt en vanlig remontnosrem, både till russ och shettis. Men du måste sätta den under huvudlaget och inte så som dom skall sitta egentligen.

ebba93
0

men den ska ju sitta under huvud laget ju !!!

crazycattiz
0

jag har beställt i både russ & shetlad strl via Pegasus i Umeå, går även att få kryss spärrgrimma om man vill det..

olivialundgren
0

jag har en spärrgrimma som jag hde till min lilla shettis :)

SLennartsson
0

Är det för att hästen gapar, så brukar jag använda krysspärrgrimma. Den jag har köpte jag på ett ridträns. :) Fungaerar super duper.

Spärrgrimman jag har är stl. full. Jag gjorde bara fler hål.

ebba93
0

7 # om dom gapar så tycker jag också att man ska ha kryssspärrgrimma det är bätre en spergrimma

SLennartsson
0

#8, Ja, det gör större verkan. ;)  (ENLIGT MIG)

amandahandersson
0

Oj, glömde skriva det ;p

Jo det är en kryssspärrgrimma jag ska ha :)

#5, bra, då kollar jag med Pegasus :)

SLennartsson
0

#10, *hehe* Smart. ;D
Skulle de inte finnas på Pegasus, så går det att använde en från ett ridträns. :)

CarinaO
0

Vi använde en kryss spärrgrimma från ett ridträns till Sindy som gapa jättemycke..och det hjälpte :)

Jenniferohlson
0

DEt går att ha en "pullar" nosgrimma från ett vanligt träns, men som spärrgrimma sitter den ju löst under huvudlaget och då äre ju inget problem att få ihop den:)