Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2832 ggr
SLennartsson
0

Goggles (?????)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det för något?
Vad heter de?
Vart finns dom att köpa?

Tacksam för svar. :)

SLennartsson
0

Jag menar "skygglapparna / glasögonen" :P

skott
0

Finns jägersro hästshop bla.

SLennartsson
0

Okej. :) Vad har man dom till?

skott
0

För att få hästen till att bara titta rakt fram..

SLennartsson
0

Okej. Tack så mycket. :)

Sista frågan, vad heter de? :P

skott
0

Kommer inte ihåg vad de heter nu.. får tänka lite så lossnar de snart.

SLennartsson
0

*hehe* Gör du så. ;)

ginher
0

de heter goggels för hästar som är heta :)

SLennartsson
0

Ah. Tack så mycket. :D

Ingen som vet någon hemsida som har?

111_111
0

tror inte det finns nån anledning att ha det på hästar som gått 2.20. !plocka inte på hästarna för mycket "krafs" tror inte de går bättre för det.

Belindaa
1

#10 herregud!! En häst behöver väll inte gå snabbt för att behöva utrustning!! eller misstar jag mej?

111_111
0

det var inte illa menat, men överlag ser man alltför många hästar som ser ut som "JULGRANAR". tror att vi är glada för  att proppa på hästarna massa utrustning som inte behövs.

Belindaa
0

#12 visst, många hästar har mycket utrustning, men det kanske behövs också? självklart ska man inte ha utrustning som inte behövs, jag hoppas ingen har utrustning bara för att!
Sen kanske man vill testa nya saker, för att se vad det ger för effekt, ger det bra effekt har man kvar det, annars inte.

SLennartsson
0

#10, Men snälla! Vem har sagt att jag ska sätta på min häst en sådan? Jag undrade bara vad de var för något och vart de fanns att köpa. Har aldrig sett ett par sådana i en affär, utan abra på en häst och visste inte vad de gjorde för nytta!

ebba93
0

#8 jag vet en häst som har haft de och den häste var inte het. hästar behöver inte vara heta för att ha dom.

skott
0

Haha ja min Maloo har såna och är inte speciellt het ;)

ElinLilja
0

Jag vet en häst som var världens slöaste utan goggles men blev pigg av dessa

amandahandersson
0

#10, tycker att du har en ännu mindre anledning att säga vad folk ska ha på sina hästar och inte. Så länge du inte tränar eller ens har kört hästen är det väldigt tramsigt att tycka hit och dit.

SLennartsson
0

#18, Håller med dig. Bra skrivet.

Det går att vara rapp i käfta!
Fegt att inte våga skriva vem man är. :O

Jennie_A
0

Frågar man inte får man inget veta, så fortsätt vara nyfikna allihopa! Hellre att veta syftet med "prylen" än att bara sätta på det….

SLennartsson
0

#20, Tack, tur att någon är positiv. ^^

Mixie
0

Oddny har haft goggles… Hon blev otroligt mycket piggare med dom på och hon hade inte gått under 2.25 då, vi hann inte med det innan hon åkte..

//Mickan

StallBakhet
0

De kallas för goggles eller teleskop. De används bl a för hästar som är "hästrädda" eller allmänt rädda för väldigt mycket och behöver ha hjälp att fokusera framåt.

Bl a har jag hittat att Walsh har dessa men vilka svenska butiker som har det hemma törs jag inte säga.

http://www.walshharness.com/catpics/x1540c.jpg

LinnJ
0

Är det någon som har använt goddles och helstängt på samma häst? Alltså inte samtidigt då men provat först med helstängt o sedan goggles? Jag undrar bara hur stor skillnad, om ni märket någon skillnad på er häst?

Mixie
0

#24 Jag har kört med båda.. Tyckte faktiskt inte att det var någon större skillnad.. körde bara ett lopp med det helstängda iof, hon va lite speciell den hästeen så helt plötsligt blev hon piggare utan…

//Mickan