Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: babbel
Läst 1647 ggr
joooossan
0

OT: Melodifestivalen

Vad tyckte ni om årets melodifestival?

Vann rätt bidrag, någon ni tyckte hade något extra? Berätta ! :)

Själv gapskrattade jag när Björn skulle berätta poängen från Sverige! Han är helt sjuk! ;)
Annars gick jag rätt mycket till och från, satt mest i slutet och tippade de fem första. Alla i familjen gjorde det, så hade mamma och pappa lagt en vinstsumma på 200 kr till den som kom närmst, gör det hela lite mer spännande. För jag kan inte påstå att jag var särskilt nervös när jag märkte hur "mycket" poäng Charlotte fick, suck :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

juliapettersson
0

Hahaha, ja, Björn var störtskön som vanligt. Undra hur många länder som fattade att han drev? :P

Kristina-
0

Höll naturligtvis på Sverige då jag även gillar låten, men det fanns även fler bidrag som jag tyckte om, bl.a den som vann !

amandahandersson
0

Björn var det överlägset bästa!

Annars tycker jag den här skittävlingen borde laggas ner, eller Sverige borde i vilket fall inte beblanda sig med den. Så sjukt dålig musik! Sen i år brydde jag mig inte om hur det gick, jag gillade inte alls Sveriges låt… Men ändå, det är sån stor klasskillnad på våran musik och Europas övriga musik att det bara är dumt att tävla.

AnnaLundin
0

Jag tycker att det var PINSAMT med Björn som poängpresentatör för Sverige.

Och jag har hela tiden varit tveksam till om den svenska låten skulle räcka till, det tar lite tid för den att "sjunka in" så jag förstår mycket väl att den blev omsprungen av en massa andra mer trallvänliga låtar.

Sen kan man inte kalla det för klass-skillnad mellan olika länders musik, utan det är helt enkelt så att vi ÄR olika även om vi alla bor i europa. Det är ju bevisligen så att de östeuropeiska länderna har en helt annan musiktradition än vad vi har här, därmed inte sagt vem som är bäst eller sämst utan vi är bara olika.

Belindaa
0

Björn var askul! ;)

Annars tycker jag att melodifestivalen ska läggas ner. Inga låtar är bra, det finns aldrig nån jag fastnar för. Dessutom går det egentligen inte att tävla i musik. Det är ju bara olika vad alla tycker! Om man tar t.ex. höjdhopp är det ju en annan sak, då är det lätt att se vem som är bäst, den som lyckas hoppa högst. Här är det ju bara tycke! Och till sist, egentligen röstar ju nästan ingen på dom som dom tycker är bra, eller kanske dom låga poängen går till det. Sen dom höga går ju bara till grannländerna!

VeronicaP
0

Jag gillade faktiskt låten som vann så det gör mig inget och Charlottes låt tyckte ju inte jag från början att hon skulle åka så det gör mig inget heller att hon hamnade där bak, fast nog tyckte jag att det var en del godbitar där allt.

Jag asgarvade när Björn lämnade poängen tycket det är lite kul när man kan skoja om det *S*

Saaandberg
0

Hahaha, Björn är ju Störtskön!! As garva, ja, man undrar hur många som fattade att han drev me dom XD

Njää.. Ingen av låtarna var i min smak om man säger det så..

DeniseM
0

Haha, Blörn var as kul, garvade som tusan!

Sen så vet jag egentligen inte vad jag ska tycka om melodifestivalen.. Tycker en del länder tar det på alldeles för stort  allvar och andra länder inte alls. Dumt att tävla i musik!

Tyckte Spaniens bidrag var bra faktist, även Frankrikes var bra! :D Inte vinnarlåtar kanske men man hängde med lite! :)

marika-J
0

Jag förstår faktiskt inte vart melodifestivalen är på väg? tycker åtminståne att sevrige ska bojkotta denna tävling i fortsättningen. Inte för att jag var nåt jättefan av sveriges bidrag, men hur sjutton kunde ryssland vinna? och spanien då? hängde tvätt på senen o dansarna visade ju hela rumpan! endå kom de före sverige som var sådanna favoriter.. vi var ju överlägsna sa ju alla "experter" men jag tycker endå att det är synd att (nästan) alla röstar på sina grannländer och egentligen inte på det bidraget man tyckte bäst om.. 

nej jag tycker det började spåra ur redan när Lordi vann för finland o även serbien förra året var väl ingen höjdare. måste nästan säga att det var bättre förr.

Jagz
0

Jag var uptpagen på annat håll och såg inte melodifestialen. Vad gjorde Björn som var så kul?

Därmot håller jagi ntemed dig Marika # 9 Lordis låt var bra ;D

juliapettersson
0

#10, http://youtube.com/watch?v=JMxdnbzZg4I

Jag tycker det är kul att dom kan skämta till det lite, istället för samma dryga "Thank you for a fantastic show, and you look great tonight!".

Kristina-
0

#11 Håller med dig Julia, man blir så jäkla trött på dom fraserna !

joooossan
0

Haha, var det NÅGON förutom Björn som inte gav de replikerna ? xD

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Rajmon
0

Synd att det inte va björn som va Sveriges bidrag:) Hade ju vunnit STORT!!!<3

nästa Gentlemanna dag kan man väl bjuda hit honom!?XD