dress vid kval?
Hej, måste man ha dress vid kval? eller räcker vita byxor (:?

Nej du ska ha din dress på dig.

#2 min kompis behövde inte heller det :P därför jag inte riktigt vet ;)

Behöver och behöver, det är möjligt att de inte varit så noga med det men man ska ha dressen på sig, det är ju som ett riktigt lopp….

Hade inte min dress klar när jag körde premielopp med en häst här för några veckor sedan… då frågade jag om jag fick köra i min ponny dress ( den är sperrad i stor travet ef de är Bernt lindstedt) då sa dom att de spelar ingen roll vad du kör i bara du har vita byxor och inte har någon annas kusks färger.. typ att du inte kör i samma dress som goop har !
På tävlingsdagar vill man säkert gärna att kusken ska ha tävlingsdress på sig även i kvalet, men kvalar du ponnyn enbart på en kvaldag brukar det inte vara så noga. Då brukar det räcka med ljusa byxor. Över huvudtaget är man mer flexibla i stortravet än ponnytravet då det gäller "icke totolopp". Precis som med #5 brukar de hellre hjälpa än skälpa.
Annars kan man ju alltid göra som vissa på denna "site" gör på riktiga tävlingar; anmäla dressändring.
(Något som medför böter i stortravet.)

Ska du kvala Jersey Emelie?

När jag skulle kvala en häst för två år sedan hade jag vita byxor men ingen dress på mig. jag fick då en A- varning för att ha kört i fel dress. Detta var på en vanlig träningsdag så jag trodde det räckte med vita byxor, men tydligen inte :P

Jag har gjort både och :P aldrig hänt något… =) Är nog olika vilken bana man är på och så…

#9 ja, det är det nog :P

På en tävlingsdag är det väl dressen som gäller men bara hemma en vanlig kvaldag så brukar det inte vara så noga och allra helst inte om det bara är en häst som kvalar tex.