Slagjord

haha,alla på samma bild har slagjorden för långt fram..
vi fick veta på licenskursen hur man sätter fast slagjorden.

Jag tog licens iår och vi skulle redan kunna sela och sånt så vi fick inte lära oss ngt om det..

Vi fick inte lära oss det, tror jag. (?) utan jag lärde mej på annat håll. Men det är verkligen en sak som borde införas!
#2 Det SKA läras ut.. men du hoppade ju direkt in på licnes kursen? då förväntar man ju att alla kan dra på en slag gjord

#4 självklart. Men man vet ju inte om dom vet att man sätter den rätt! jag har sett flera flera stycker som sätter slaggjorden allt för långt fram. Många går efter öglan som sitter på selen och den är oftast för långt fram.

KJo öglan sitter nog inte rätt på ngn sele.! men alltså de finns såna som haft licens i flera år som sätter slagjordar fel, o tänker på såna som har barn i tex 8 års åldern o sätter den fel, de blir ju inge bra då om hästen skulle slå på dom små barnen

#4 jo men det var ju bara en som hade gått kurs förut.

Jag kunde det redan innan, va rju van. Men visst, ledarna visade de som inte visste hur slaggjorden skulle sitta, tycker det var bra! :)
Jag tycker jag sätter slaggjorden bra, sa ju dom på kursen också.. :P

Japp, jag fick lära mig det i travskolan.

Vad jag minns fick jag inte lära mig det, men det var ju några år sedan :) Men inte vad jag minns iaf :S
Josefinejumpforjoy.blogg.se

jag fick inte lära mig de på licens kursen men jag hade gått travskola innan och lärt mig där

På vår travskola använder vi alltid slaggjordar och eleverna får givet lära sig det. Vi lär dem hur den ska sitta korrekt! :)
Dvs. Inte i ögglan på ryggstycket som tydligen är gjord för att man ska sätta den där..

putt

Vi lär dom från början med slaggjord på travskolan.
Fick dock aldrig lära oss det när vi gick, utan det fick vi snällt lära oss när vår ena shettis började kicka…
Använder det däremot inte själv så ofta, men tycker att det är bra.

Putt