Mirakel!!!
Det är ett mirakel men våran Asta överlevde ett livmoderframfall. Hon kom hem idag efter att hon kämpat för sitt liv sedan i lördags. Det är så ovanligt så att det var första gången dom sett detta på Ultuna djursjukhus. Hingstfölet var en liten favorit där nere så dom ville behålla honom. Vi svävar på små moln hela familjen.
Skönt att hon klarade sig. 
Fast jag vet inte om livmoderframfall i sig är så ovanligt, utan det måste varit någon komplikation som var ovanlig i så fall. Jag vet ett sto som fick livmoderframfall som behandlades hemma i stallet och blev frisk. Intressant i det fallet var att det var en nyutexaminerad veterinär som stod med telefonen fastklämd vid örat och läroboken bredvid sig, för att göra på rätt sätt.
och men det borde inte vara livmoderframfall. för att asta fick medicin och fölet också. ni kunde inte ha alla grejor som djursjukhuset har.

Härligt att det gick bra!! Hälsa till Asta från oss på Orust…
okej.. asta hälsar
#3 hihi ser ut som hon biter fölet på öronen ^^
som
Vi har haft livmoderframfall på 2 ston och båda har dom tryckt in livmodern på och sytt igen här hemma i stallet. Kanske inte lika vanligt som på kossor förvisso men det är inget jätteovanligt! Ultuna måste allt ha sett det förut 
Amor vincit omnia 
nä det hade dom inte och inte sydde dom ihop henne heller det var även ner en forskare som forskar enbart om betäkningar och dräktighet och hon hade alldrig sett det heller. dom få gånger det händer dör märren oftast!!!!!
Mina 2 har inte dött.
Amor vincit omnia 
de är super kul att hon är hemma igen!!!! saknar er!!!! kramizar frida
Kul att de båda klarade sig, även om det är vanligt eller inte! super sött föl!

vi fick oxå livmodersframfall på ett av våra ston, fast ett ministo .. men hon klarade oxå sig utan att åka till djursjukhuset :)

är det asta IV? min första häst jag körde isåfall underbar häst:) skönt att höra att hon klarade sig:)