Sverigeloppet Romme 6 Juni
Vilka har tänkt att starta i sverigelopps kvalet på romme?
Häst o rekord?

Luffa kanske ska ut….

#0 ska du ut? :)
var det 6-25.000?

Japp det var 6-25 000
Tina laddar stenhårt för det då hon är en sprinter eftersom hon har astma. Just nu står hon dock under medicinering o vi hoppas på att allt ska gå vägem för min gamla dam:P

putt

H Calvero 1.53,7

puttputt anmälan går ut på söndag!

ska bli kul att se vilka som anmäler :)

mm verkligen… Sverigeloppskvalet på Årjäng blev ju inställt:S

Synd att man inte kan anmäla själv då, står Grymt hårt inne, haha x) skulle säkert få nr1 eller2.. eftersom han inte tjänat så mkt mot de andra kommer ha gjort xD sen har han bara gått 2.01 i lopp :/ inte en chans i loppet xD

#8 Och dem på Bergsåker och Solänget blev också inställda. Snacka om oplanering att sätta dem två försöken på samma dag då det är samma ponnyer som tävla på båda banorna.

om inte försöken blir av, hur får man då hästar till finalen? kommer tvåor och treor gå vidare då ??

#10 Det är dåligt lagt ja! Men det borde vell ändå finnas hästar som kan starta? jag menar det är ju en ganska så öppen propp ändå…
Vad händer när loppen blir inställda?

#11 Jag tror fast vet inte helt… att av de hästar som e anmälda så tar de dom som räknas som hemma bana o lottar helt enkelt?

de borde väl vara så att dom tar in 1,2,3 till finalen, i alla fall i endel kval. det är väl mest rättvist? Så gör man ju om det är ngn som tackar nej, då bjuder man in den 3a med bäst tid osv.. väl?

#14 vet faktiskt inte men kan tro att dom vill ha ekipage från hela sverige. Man får inte tacka nej som segrare

ska bli spännande att se hur de löser det…

Om jag inte minns fel så fick de snabbaste hästarna som anmält till de försök som ställts in vara med i finalen förra året. Det är ju också ett sätt att kvala….

tack jenni att du reder ut våra problem;) men är borde det inte vara så då att det ska vara ett så kallat hemma ekipage?

#18 Nu vet jag inte om de gör på samma sätt i år. Jag vet att det var ett väldans liv om vilka som skulle vara med i finalen förra året, eftersom dels blev försök inställda, och dels samma vinnare i olika försök. Eftersom alla får starta i försöken, oavsett klubbtillhörighet, så är det möjligt att alla finalhästarna är från samma klubb.

Info om vilka som går vidare stårpå Sptfs hemsidan tillsammans med proppen. Tror att det var att den snabbaste som anmält till de inställda automatiskt går vidare.

Om ett försök uteblir, så är det ponnyn med mest poäng som går vidare.

Varför vågar folk inte anmäla.. jag hoppas kvalet på romme kommer bli av, anmäl dit nu:)

proppen är lite underlig… ganska stora tidshopp mellan hästar som har 6000 och de som har 25000…..

#23 håller med :P min har ca 8000 på sig nu, har rek2.01, de är vel vanlig tid med de pengarna? :P runt 2min alltså. de med runt 25.000 har vel gått typ 1.50? :/ tror de med lägre prissummor blir skrämda (gäller även mig) :P Hur kul är det att stå i ett Autolopp med hästar som gått 1.50 utanför sig om enns egen gått ca 2.00? :P haha

#24 där kan jag inte riktigt hålla med, ta tex Mawerik har ca 15000 på sig rkord på 59! Nu ska jag iförsig inte anmäla han eftersom han e dålig men annars hade jag anmält för alla lopp ska köras o även de bästa gör bort sig så att säga

#24 ja men om inte "dom snabba" anmäler så kanske en ponny med 8000 kan stå som segrare ändå.. tycker det är så tråkigt när folk fegar ur! Alla lopp ska köras, ingen är vinnare på förhand.

#25 nej, det gäller självklart inte alla ;) men det brukar ju vara skillnad på hästar som tjänar 25 och 6-7.. Men det beror ju såklart på :P
#26 det är klart. Men de som skrivit här att de ska ut har ju riktigt bra hästar tsk. från min, som dessutom ska ut på r-vik den 9onde..
Vad ska man vara plac. för att gå vidare då? :P

Tre anmälda än så länge, anmäl nu så vi får ett lopp iallafall^^

När går anmälan ut då? :P

På söndag;) men de är aldrig fel att va ute i tid;)

Jahaa, fick känslan av att det var ikväll eller så, men då hinner man fundera riktigt då :)

jag ska anmäla nu så då e vi fyra iaf

åby är ju oxå inställt :/

Skandal el vad är ordet?
Tycker att det kanske är dags för propskrivarna till Sverigeloppen skall börja tänka om lite. Pengalopp är inte roliga när tidsskillnaden är så enorm som det blir i dessa fall. Har man en ponny som har en chans tror jag säkert att man anmäler men vet man på förhand att det blir för tufft för ponnyn låter man säkert bli. Inte särskilt bra för självförtroendet hos ponnyn om han/hon kommer dölångt bak efter alla andra eller segraren.
Jag tror att ponnysverige gjorde en tabbe som genomförde att insprängda lopp enbart ska gå på pengar. Tidsskillnaden mellan ponnysarna är alldeles för stora.
Trist för Sverigeloppet var ett stort och roligt lopp att vara med i förr.

#31 Jag tror att kravet på phcp, tillsammans med åldersgränserna i insprängda lopp/lopp tillsammans med stora travet kom uppifrån, dvs från STC.

Någon som kan checka kanal75 om det kommit nå listor?