Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1831 ggr
FridaSimonsson
0

F Licens =]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag snart lägga ponnytravet halvt åt sidan.

Jag har nu börjat med min F Licens och kommer få köra Jesper R Nilssons Real Ås och någon fler i provloppen.

Ev ska jag köra min egen Shellstone och kanske köpa ett till varmblod.

Är det Någon mer i vårt avlånga land som håller på med samma sak som mig ;)?

jenniferaronsson
0

Svea ! =P

olivialundgren
0

Jag skall nog ta licens i år kanske… Men håller på med mitt varmblod Liseth och tränar henne. Men andra som kör loppen :)

Russet, är lite knepigt så bryr mig inte så mycket om att få henne till start.
Blir mer och mer varmblod:)

Jlu
0

Jag börjar nu den 19 Mars att ta licensen=)! Har dock inte bestämmt vilken körlicens jag ska ta än!=)

Flygis
0

har licens på stor… både kör å monté.

Larozzen
0

håller på att ta f licens nu

thilda-
0

Jag funderar på att ta =)
men det gäller bara att hitta nån bra "första stor häst" som är snäll att köra :)

ginher
0

jag skulle ha tagit nu i vår, men de blir till hösten ist för mitt varmblod inte är 100% frächst i kroppen änu :/

FridaSimonsson
0

# 7, jo det är ju de:s man ska ju ha en häst ;S det är den turen jag har som får köra Jespers han har ju såre räcker å blir över :)

Trav_
0

Jag har lärlings licens redan, kör min egna och även åt chefen..Ponnytravet ligger lite på is för min del blir väl nått lopp iaf..

Lindaci
0

inte för att hacka på nån alltså om man är avstängd på ponnytravet då får man väl inte köra häst heller?? om man blir avstängd i lopp så kommer det ju jälla i alla travlopp.

Min bror kör båda och han blev avstängd från ponnylopp då han blev det med vår stora.

Men det kanske inte gäller när man är avstängd så länge som Frida??

CarinaO
0

#10 Har hört att man få ta licens fast man är avstängd, men man får inte ut den och får då inte heller köra förrän avstängningen är upphävd eller har jag fel?!

Belindaa
0

#11 jag tycker det låter vettigt i alla fall ;)

FridaSimonsson
0

Jag har pratat med Sptf ena ordförande om det, jag är ju inte avstängd bara från min ponnyklubb, det blir inget med min licens då, så han trodde helt klart jag fick ta ut licensen :) sen har mamma min snackat med STC så nog vet vi allt..

Lindaci
0

Frida. Nu förstår jag ingenting. Man kan ju inte vara avstängd från sin klubb heller?? Du är ju avstängd från att köra ponnytrav och utesluten från din klubb eller? är man avsträngd så är man avstängd från alla starter på alla travbaner. Sen har väl vi bara en ordförande??? Be någon om hjälp som kan gå in i sportsystemet där står ju hur länge du e avstängd. Du verkar inte veta allt tråkigt om du skulle bli berviken och inte kan få ut din f-licens

Belindaa
0

#14 hon hade ju pratat med Sptf?
Du kanske inte vet allting om hennes avstänging och vad den innebär osv..

StuteriSolo
0

STC och SPTF håller på att samordna sina regler för F-licensinnehavare, så att samma sak ska gälla vare sig man kör ponny eller stor häst. Blir man t.ex avstängd hos STC är man det i SPTF också. Visst blir man avstängd för t.ex omstart när man har F-licens? Då gäller det att hålla tungan rätt i mun så man inte äventyrar sin start med b-ponny…

clintan
0

#16 Du vet mer än du skriver i ditt inlägg…

FridaSimonsson
0

# 14; Jag har redan fått hjälp med det där;p

Min avstängning gick ut 30/12 - 07.

Så varför bryr du dig?

Förresten har vi även en vice ordförande, Arne toren, han pratade jag med -_-

HansP
0

Någon som vet hur många "F-licensare" det finns i Sverige?

Mvh Hasse

MarieSim
0

#10 De var ju inte de Frida pratade om utan hon frågade vänligt om om någon annan håller på att ta F-licens, tänk att det finns alltid någon som förstör trådarna och startar med sin dumma funderingar, du vet väl för den delen inte när det var aktuellt för Frida att starta och köra häst.

Så ett tips till dig har du inget intressant att skriva i en tråd som bara handlade om ,finns det någon som håller på med att ta F-licens.

ps vi har koll på läget

.

Mvh Marie

[sbergmark]
0

tok najs frida ;D ska göra de nästa år :)

Larozzen
0

har bara teoriprovet kvar nu!! :D:P

Jlu
0

har kört 6 stycken så jag har några kvar =P
men det är kul som stryyyyyyyyyk=)

Denna kommentar har tagits bort.
[Mariaaaaaa]
0

Jag ska förresten ta licensen, inte F licensen men körlicensen, den "vanliga" har precis gjort klart min B-tränar licens och har nu min egna lilla tjej på träningslista, Ska köra marie Genlund tränade Idenors Leo i provlopp och ev. om det behövs köra Katarina byström tränade Celer Bright =)

men jag tänker absolut inte lägga ponnytravet till handlingarna utan fortsätta så länge jag tycker att det är kul! :D

_caroline_
0

Har tagit F.licens, men det som är lite tråkigt är att den finns så få lopp att köra:( specielt nu i juni