Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 811 ggr
Colt
0

sexårschampionatet

Vem/vilka vinner 6 årschampionatet kat A & B på sundbyholm i helgen? =)

AnnaLundin
0

Skriv gärna hela startlistorna i såna här trådar, så är det lättare för alla att hänga med i diskussionen!

Startlistorna finnns här: http://www.sptf.nu/startlistor/060813_E.pdf och helt kort här nedan:

Kat A:

1. Mossapysen
  2. Broängens Bubblan
  3. Gläntans Julius
  4. Allgunnens Yellow
  5. Symfoni
  6. Rovalds Zornett

kat B:

1. Aterix
  2. Nick'n
  3. Tackla
  4. Colt
  5. Tejas Zorrina Pi
  6. Xenia
  7. Krutrök
muskot
0

Vääldigt klent med hästar :P

AnnaLundin
0

Jomen det var ju en märklig propp till det också… :S

VeronicaP
0

Ska jag vara ärlig har jag inte ens kollat in det championatet ;-)

Ja det var verkligen en konstig propp trodde att de var de snabbaste som skulle vara med .. där ser man..

Colt
0

Det har varit ungefär samma prop varje år.

Liiiiiiinn
0

tråkit championat när de inte ens är dem snabbaste me…:P

Colt
0

Jag håller med om att det är tråkigt att det är så få anmälda.
Jag tror en stor anledning är att Gotland har dubbeltrav samtidigt och de är många som prioriterar det i stället, dessutom så är det bara 600 i förstapris i championatet och därför så värderas det inte så högt.
Så det är inte proppen det beror på, eftersom proppen vart grundlag 22 eller 20 de andra åren.

Kristina-
0

6 års championatet har väl aldrig värderats särskilt högt, ett årgångslopp ska vara för dom  snabbaste och köras auto tycker  jag. Sen borde man väl ha lite bättre prispengar också, 600 spänn är ju som vilket lopp som helst.

Boode
0

6-årschampionatet är en bra chans för alla de 6 åringar som hamar i skuggan av kullens bästa hästar att visa vad de går för. Jag tycker det är bra att det är lite sämre grundlag än för de allra snabbaste.

Eva_A
0

Jag tycker det är ett märkligt namnval om man inte riktar sig till kulltoppen. Jag har förmodligen valt nåt som inte syftar på elitskiktet.

Ett championat för mig är en tävling mellan de bästa. Jag förstår varför ett sånt lopp inte får nån speciell status eller att folk är intresserade av att åka dit.

Colt
0

Jag förstår faktiskt inte vad ni gnäller om.
Bara för att det är lite anmälda hästar i ÅR!!
det har varit mycket snabba hästar med ella andra år!!
Och den störst bidragande orsaken till att det är så få hästar med i år är därför att det är så många som valt att åka till gotland!!

AnnaLundin
0

Hade det varit ett intressant championat så hade folk valt det före dubbeltrav på Gotland.

Ingen skulle ju åka på dubbeltrav någon annan stans om alternativet är att åka till Kriterie, Derby, 5-årsmåsterskap, SM elelr Elitlopp….

Colt
0

nej det är en sak, anledningen att det inte är intressant är mycket för att det är för lite pengar i förstpris.

AnnaLundin
0

#13 Hade det varit ett 6-årsmästerskap för de snabbaste så hade nog de flesta åkt ändå. Det är ju PRESTIGE att vinna ett mästerskap! Men med en propp skriven så att även låååångsamma ponnyer kan vara med, om än med intervallhandicap, så är det ju inte ett särskilt prestigefyllt lopp.

VeronicaP
0

håller med Anna

Colt
0

Det är säkerligen många som tycker som ni gör.
Men proppen är skriven så att både långsammare ponnyer och snabbare ponnyer ska kunna vara med.
Hade det vart ett lopp riktat mot de saktare ponnyerna enbart så hade de inte skrivit ut så stora intervaller.
Men jag säger ännu en gång att årets 6 årschampionat blev sämre än väntat.
och det BRUKAR INTE vara så långsamma ponnyer med, det brukar inte vara endast 7 hästar till start var av 6 springer långsammare än 15.
De andra åren har championatet vunnits på tider under 2.00 även fast det varit en låg grundtid.

Boode
0

Ni som säger att det inte är ett lopp för eliten. Tillhör inte Micklas eliten? Han vann 6 årschampionatet för 2 år sedan.