varför är det så?
många hemsidor man kollar på så står där ju inte om hästarna som folk har om de är hingstar ,ston eller valacker. allt annat står förutom just det som kan vara ganska kul att veta när man läser om respektive häst.

Man kan ju alltid fråga? om det är hingst/valack elelr sto hörs ju ofta på namnet. Godkända hingstar brukar man ju ha hört talas om och de brukar man ofta skriva ut.
Jag skriver det inte för att jag inte tycker att det är särskilt viktigt helt enkelt.
Jag var tvungen att kolla vår hemsida, men där står det vilket kön hästen har. Du är välkommen in och titta på våra hästar.

#2 Samma här…
Står på vår hemsida också www.shetlandsponny.eu

På vår hemsida står det också:)

#0 Likväl dras ifokussajterna med användare som inte heller går att finna information om…

Vi har ju våra liggande under avelston eller unghästar ston hingstar , även avleshingstar för sig.
Det skulle kanske vara de som ligger under övriga hästar som det inte står vilket kön det är men de är iof lätta att höra på namnen om det är han eller hon kön ;-) fast om det är en valack eller hingst kan ju vara svårt att gissa sig till , fast iof nu när jag var inne och kollade så hade jag skrivit valack på den enda valacken vi har och på de andra kunde man ju läsa sig till om de var ston eller pojkar ;-)