Grattis Ramona Ernst
Idag gick Ramona Ernst Svenkt rekord på Finsk mark. Hon vann på tiden 1.47,9 volt 1760m. Ramona Ernst utraderade Marelds tidigare rek på 1.49(?)
Stort Grattis!
GRATTIS!!!!!
Grattis

Grattis
Stort Grattis :)
Grattiis

Grattis! Grym häst ;)

Oj Grymt! Grattis!!

Vad häftigt! Stort grattis Janina!

grattis , Grymt bra häst!

Grattis! Beundransvärt hur ni lyckas hålla sån fin form på hästarna hela säsongen!

Ett jättegrattis till rekordet och segern! Jag är imponerad!
Grattis! Grymt gjort!

Grattis ! :)

Grattis!
Grattis!!!! Vilken häst!!
Grattis!

Grattis!
Vilken ponny jag har
hon är en supertravare
men allra bäst är ju Janina, vilken träning och matchning hon gjort med Ramona ( å alla andra ponnyer och för den delen ) Jimmy, Maria och Kari också. Alla har sin del i den otroliga framgång de har med ponnyerna.
Jag har lämnat tre ponyer till Seppälä för träning och tävling : Ramona Ernst, Ravenna Ernst och Smedens Ambra. De har alla blivit årets häst, vunnit derbyt, helt enklelt varit bland de allra bästa i sin kull.
Anna Manberger, www.stuterila.se

Vilken kanon fin häst hon är!!! Det blir en lätt match i 5-års för er!
Tyvärr får Kung dar inte vara med i år…

Tack till alla!!:)
#19 tråkigt med Kungen:/ men skönt att han har klarat av operationerna.

#20 Ja verkligen:/ Ja han är en kämpe! Men hoppas Ramona fortsätter att imponera! Hon är verkligen bra:)
Beundransvärt att familjen Seppälä att år efter år plocka fram fina russ. Okay fint stammad är hon Ramona med Tyson som pappa och Regatta som mormor, men jobbet måste göras.
Tur för dom aktiva inom varmblodsporten att familjen Seppälä inte satsar något där, dom skulle säkert dominera där också om man ville.

Stort Grattis!!
Stort Grattis, imponerande!

#24 Grattis själv till alla era framgångar!
Stort beundransvärt Grattis! Ni är helt enkelt en klass för er själva! :D

Grattis till en enormt bra prestation av både häst, kusk och tränare.

Grattis, helt otroligt häst!! Bra jobbat =)