Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1428 ggr
Cnox
0

Tippa Mantorp 8/6

Ja jag börjar väl med att tippa då:) Tycker det är roligt att Mantorp fick så mycket anmälningar så det öste om det! Synd bara att en annan inte hade någon ponny som kunde starta:(

japp..jag tippar..

Cnox
0

Lopp 1:

I det här loppet har vi faktiskt 3 hästar i täten som visat att de  antagligen kan pressa tiderna ännu lägre! Flyt har också visat att han kan pressa tiden! vilket jag tror att han kommer att göra här.

Flyt, Kro´nos, Pelle plopp, Så söt, Trolltwix

Lopp 2:

Det här loppet var rätt jämt och tufft faktiskt. Men jag tror att Hults Pikatcho och Tejas Pirmin kommer att fajtas om segern tätt följd av Thelma och Metaxa och Farmens Delta

Hults Pikatcho, Tejas Pirmin, Farmens Delta

Lopp4

Det här loppet kommer att vara spännande! Det här tror jag Winst och Mack Tyson kommer att fajtas om ledningen. Darwin och Ruffe kommer därefter.

Mack Tyson, Winst, Ruffe

Lopp 6:

Inte så mycket att säga om detta loppet. Livia har kvalat på en kanontid och tar hem det här lätt..

Livia, Spice Girl, Sus Baileys

Lopp 8:

Jämt och fint lopp även här! rätt svårt att tippa..

Sanna,Tejas Monljus, Lill-isor

Lopp 9:

Också ett jämt och fint lopp! Salut kvalade om på en 2,10-tid och har en bra chans här. kommer Mercan sänka sig ytterligare?

Salut,Pärito, Mercan

Lopp 11:

Vilket roligt lopp! synd att man inte är där och tittar:) Hults bonito hade senast en riktigt snabb tid på sig så han tar nog hem det här..

Hults Bonito, Bam-Bam, Ruffe

Lopp 13:

Väldigt jämna hästar där bak faktiskt.. Här tror jag Graip kör om de andra med Så Söt och Trolltwix bakom sig..

Graip, Så Söt, Trolltwix

Lopp 15:

Här tittar jag enbart på vilka tider de gick sista starten..

Krónos, Engelberkt, Ludde Roll, Winst

Saaandberg
0

Bra tippat.. ja vågar inte tippa för man vet ju aldrig hur hästen känns för kusken.. Men ja skulle väl gissa såhär jag med :)

Cnox
0

#2 tack:)

ryttarn
0

Fanns redan en sådan här tråd, men jag kopierar väll över hit oxå ;-)

Det är inga lättippade lopp och när SMHI hotar med 26 grader varmt och nästan vindstilla lär mantorps travbana bli en riktig wookgryta…..

Kul att så mycket hästar vart anmälda, hela 16 lopp, kan det ha med handicapmodellen att göra?

Lopp 1

Detta kan bli ett riktigt getingbo. Efterssom jag vet att Lina Sjöholm alltid har hästarna i mycket god ordning innan hon anmäler så är Flyt en het segerkandidat. Troll Twix har för dagen bytt kusk vilket kan innebära vad som helst, men går hon som på träning och lämnar galoppskorna hemma kan hon bli farlig. Så Söt har kapaciteten frågan är om hon är mogen att gå dom tider som kommer krävas i detta lopp.

Flyt - Troll Twix - Så Söt

Lopp 2

Andra halvan av 2.21 proppen som tydligen var väldigt poppulär. Sivert gick ju en bra kvaltid för drygt en månad sedan och Sandra brukar även hon ha ordning på hästarna när dom kommer ut så för mig är det en given segrare. Hults Pikatcho gjorde det riktigt bra på valla senast så en andraplats även denna dag känns väll inte så orimlig.

Sivert - Hults Pikatcho

Lopp 3

Schettis loppen i denna klassen är väldigt svårtippade. Rebecka Hansen har ju visat att hon har bra flyt i år och Fruitbat borde ha mognat en del i vinter. L.A. Casper borde kunna ge Fruitbat en match men räcker nog inte ända fram. Sedan håller jag både tummar och stortår för Jolin och Mikael Hedberg kanske mer av hjärtat en av hjärnan, men ändå…

Fruitbat - L.A. Casper - Jolin

Lopp 4

Som jag skrev i ett tidigare lopp, Sandra Svensson brukar ha ordning på hästarna när dom kommer till start. Skall bli mycket intressant att se Mack Tyson och vad han kan hitta på. Med ett lopp i kroppen från Tingsryd så kan det gå fort. Engelbrekt kommer med en vinst i ryggen och vill säkert vara med och leka i toppen. Sedan tror jag Karl-Otto kan ge lite till och knipa en topp tre placering.

Mack Tyson - Engelbrekt - Karl-Otto

Lopp 5

Ett schettislopp där kampen kan bli hård. Kraterns Poseidon vill nog ha en linjal i raden och Praodo kommer definitivt inte att vika ner sig. Så frågan är vem som har mest sparat. Bakom denna tätduo kommer det bli tätt men jag tror att Tampico Af Jäboruder kan plocka tredjeplatsen.

Kraterns Poseidon - Praodo - Tampico Af Jäboruder

Lopp 6

Dagens 0 lopp för russen. Hela 11 hästar på grunddistansen. Detta blir väldigt lurigt. Spice Girl gick ju ett bra kval men hur reagera denna treåring  från springspår och fullt med hästar runtomkring. Håller hon sig på benen skall hon nog kunna klara det. Airiel har ett lite tråkigt startspår men en grymt rutinerad kusk så traslar hon sig bara ur startgröten så kan det nog bli åka av. Personligen tycker jag det skall bli kul att se Silverboy i sin första start. Kul att fler och fler avelshingstar, som varit framgångsrika i utställningsringarna, hittar ut på travbanorna

Spice Girl - Airiel - Silverboy

Lopp 7

Shettisarnas 0 lopp, nästan omöjligt att tippa utan det blir rena gissningar. Min gisning är att Me Llamo Millie tar täten men blir upphunnen på upploppet av L.A. Maxit som sträcker nosen före över mållinjen.

L.A. Maxit - Me Llamo Millie

Lopp 8

Även 2.14 proppen renderade i två lopp. Jag skulle tro att Hults Plexus snabt drar till ledning, Där bakom kommer Tejas Monljus och Lill-Isor att dra fram varandra i ett tufft tempo. Tejas Monljus visade på färjestad att han kan gå fort, frågan är om han klarar att sänka ytterligare redan nu eller om det var hans livs lopp han gjorde då. Lill-Isor vill nog ha revansch på honom från det loppet.

Lill-Isor - Hults Plexus - Tejas Monljus

Lopp 9

Här kommer det andra 2.14 loppet. Vi hade tur som blev lottade med våra hästar i två olika 2.14 lopp. Mercan har tagit vinsten på Färjestad på ett bra sätt och tränar på fina tider. Frågan är om det räcker. Salut har ju kvalat på en riktigt bra tid men Lucas måste säkert ta det lite försiktigt så det inte blir nytt kval direkt. Men har bara Salut lämnat galoppskorna hemma blir han svårslagen.

Salut - Mercan

Lopp 10

Svårtippat shettislopp så jag får tippa med hjärtat. I en rättvis värld vinner Baronessan med Talang på andraplats. Frågan är om världen är rättvis….

Baronessan - Talang

Lopp 11

Detta blir troligen en uppgörelse mellan Darwin och Bam-Bam. Ser faktiskt inte en enda häst som kan utmana dom två i detta lopp. Men det blir nog Darwin som drar det längsta strået.

Darwin - Bam-Bam

Lopp 12

I detta lopp tror jag att Ivanhoe Av Friheten snabbt tar ledningen och håller den ända in i mål. På andra plats blir det en kamp mellan Julius II och Dante II.

Ivanhoe Av Friheten - Julius II - Dante II

Lopp 13

Inte alldeles lättippat detta lopp heller. Kan bli väldigt stökigt med flera nollhästar och även hästar på springspår. Ariel tar säkerligen ledningen med Silverboy hack i häl. Bakifrån kommer Graip farande som säkerligen har en del sparat efter segern i april. Själv har jag givetvis förhoppningar på att Troll Twix får en framskjuten placering.

Graip - Ariel - Troll Twix

Lopp 14

Att tippa vinnaren i detta lopp kräver nog ingen större fantasi. Om inte Stubin breytar alla benen skall han kunna vinna detta lopp, där bakom blir det dock lite lurigare. Men jag skulle tro att Fruitbat kommer göra allt för att hänga med och L.A. Casper har även han kapacitet att hänga på

Stubin - Fruitbat - L.A. Casper

Lopp 15

Efter två vinster på två starter tror jag att Stella med Sofia Adolfsson i sulkyn är väldigt sugen på att ta tredje raka. Celektra kommer troligen att ta ledningen ganska raskt med Jane Roll jagandes bakom. Men till slut tror jag ändå att vackra Stella tar det.

Stella - Celektra - Jane Roll

Lopp 16

Ytterligare ett shettislopp som är oerhört svårtippat. Men jag tror att Viran snabt tar ledning och håller den hela vägen in i mål. Sedan blir det fajt mellan Jolin och Kryddgårdens Muskot där nog den sistnämda sticker nosen före.

Viran - Kryddgårdens Muskot - Jolin

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

deweycheatumnhowe
0

Hur lång tid tog det där att skriva? Bra tippat..

christ
0

#4 Kul tips att läsa! Bra Jerker

iiirma
0

#4 Kul att läsa så utförliga tips! (Y) Jag tyckte det tog lång tid att bara radda upp 1a, 2a, 3a….

Hoppas på att banan är lika fin som i måndags, då många fick väldigt fina tider på den vääldigt snabba banan..

Micael-Lindblom
0

bra tippat ..

PromiseMinanMorfeus
0

Försöka tippa lite:)

Lopp 1: Här står det mellan 3 hästar, 3-åringen Flyt, Revanch sugna Hults Plexus och ny kvalade Salut som fick en väldigt fin tid i kvalet.

Lopp 2: Sivert kammar nog hem 1:a platsen.

Lopp 3: Fruitbat tror jag vinner.

Lopp 4: Hoppas på Engelbrekt men Darwin och Mack Tyson blir tuffa att ta.

Lopp 5: Hoppas och tror på Praodo men Kraterns Poseidon kan blir svår men Cecilia tar nog de ändå.

Lopp 6: Livia får en ganska klar och säker seger.

Lopp 7: Contesse eller Me llamo Millie vinner.

Lopp 8: Hults Plexus kan ha ganska bra chans här, men Lill-Isor kanske hinner ifatt?

Lopp 9: Salut står som vinnare om den håller sig på bena annars blir det nog Mercan.

Lopp 10: Puzzel II tar nog hem detta.

Lopp 11: Här står det mellan Darwin, Hults Bonito och Bam-Bam. Hinner Bonito fram? Det blir nog ganska jämnt.

Lopp 12: Ivanhoe av Friheten hoppas jag på men Cherie II blir tuff. Men tror ändå att Ivanhoe sätter nosen först.

Lopp 13: Graip tar denna segern lätt.

Lopp 14: Säger bara såhär Stubin detta tar du lätt som en plätt!

Lopp 15: Kronós och Stella har en bra chans till vinst. Men stella tror jag kniper 1:a platsen.

Lopp 16: Vinnaren blir Mad Max.

Lycka till allesammans!

iiirma
0

Lägger över mina här också:

Lopp 1 Egen häst

Lopp 2 Sivert - Embla Tess - Hults Pikatcho
Sivert gick en en bra bit under rekordet senast i kvalet och han är spetsbudet här. Han kan ta det relativt lugnt och jag tror han tar första platsen. Embla Tess tror jag är en häst under full utveckling och har en del kvar att ge i det här loppet. Hults Pikatcho gick rekord i årsdebuten och jag tror han är med där framme och slåss.

Lopp 3 Kryddgården Muskot - Fruitbat - LA Casper
Kryddgården Muskot är en häst med stor kapacitet. Flyter allt för han känns det som första segern kommer här. Fruitbat har inlett sin karriär mkt lovande och jag tror han fortsätter i samma stil. Han är med där framme. LA Casper hänger på Fruitbat och kniper tredjeplatsen. 

Lopp 4 Mack Tyson - Darwin - Arnold
Mack Tyson är en oerhört kapabel kille som jag tror springer på en snygg tid här. Darwin gör alltid bra ifrån sig och kan utmana om segern. Arnold oftast med där framme och likaså här.

Lopp 5 Kraterns Poseidon - Praodo - Sabina II
Kraterns Poseidon har visat att han har vinnarskallen och den plockar han fram även här. Han får dock hårt motstånd i Praodo som gjorde en rejäl årsdebut. Dessa stider fram till mållinjen. Bakifrån jagar Sabina II och lyckas knipa sista pallplatsen.

Lopp 6 Livia - Sus Baileys - Spice Girl
Livia kvalade på en imponerande tid och tar hem det här enkelt. Från tillägg jagar mkt kapable Sus Baileys och tar andraplatsen. Hårdare blir det om tredjepriset, men Spice Girl som visade fin kvaltid tar den.

Lopp 7 Contesse - LA Maxit - Me Llamo Millie
Mkt svårtippat. Contesse gjorde bäst kvaltid av de ostartade och jag tror han springer snabbast även här. LA Maxit är med där framme och krigar om han håller ordning på benen. Me Llamo Millie har nog också de tider som krävs för att vara med i toppen. 

Lopp 8 Egen häst

Lopp 9 Salut - Mercan - Celektra
Kommer Salut iväg bra i starten och håller sig lugn kan han dra ifrån och ligga säkert där. Hög galopprisk, men annars tror jag han tar det. Mercan visade senast att han har fina tider i kroppen och jag tror han går ytterligare lite snabbare här. Celektra får nog upp farten och jagar där bakom, tar tredjepriset.

Lopp 10 Puzzel II - Talang - Nasse-Puh
Puzzel II får snabbt upp farten och jagar hästarna framför. Talang lever upp till sitt namn och har nog lite kvar att ge. Han och Puzzel gör upp om segern. Nasse-Puh har ny körsven och jag tror han kommer kämpa på och nosa på pallplats.   

Lopp 11 Darwin - Ruffe - Hults Bonito
Här tror jag Darwin spetsar och stannar där enda in i mål. Ruffe har visat fin form och gör upp om andraplatsen med Hults Bonito, som gick en kanontid senast.

Lopp 12 Cherie II - Julius II - Ivanhoe av Friheten
Cherie II tar sin tredje raka seger här och sänker sej ytterligare. Julius II uppvaktar och de pressar varandra till fina tider. Ivanhoe av Friheten är inte långt efter och dessa tre är jämna in på upploppet.

Lopp 13 Sus Baileys - Graip - Atlas TT
Sus Baileys tar snabbt in 20 m och tar sig upp i ledningen och stannar där, första segern. Graip jagar där bakom men hinner aldrig ifatt. Atlas TT kämpar på bakom dessa och lyckas hålla undan och bli trea.
**
Lopp 14** Stubin - Fruitbat - Puzzel II
Stubin går under 3 min och vinner överlägset. Fruitbat kämpar tappert på och tar sig säkert in som tvåa. Bakom dessa blir det tuffare men Puzzel II gör vad han kan och tar tredjeplatsen.

Lopp 15 Stella - Kro'nos - Engelbrekt
Stella fortsätter att imponera och snabbt framme hos täthästarna och tar över. Kro'nos gör alltid bra lopp och han är med där framme, samtidigt som Engelbrekt går snabbt från tillägg. Det blir hårt i mål.

Lopp 16 Kryddgården Muskot - Mad Max - Nils Poppe
Kryddgården Muskot tar en dubbel om han är på humör. Mad Max har visat att han har utveckling i sig och han bjuder upp till fajt. Nils Poppe säkte sig rejält senast och håller han samma fart i kroppen nu så tar han tredjepriset.

ryttarn
0

#5 Tja, det tog väll en liten stund, men inte mer än en halvtimme. Var ju ganska många lopp :-)

#6, #7 Tackar….. Tycker det är ganska kul, speciellt när det är så jämna lopp som dessa. Får se hur många procent man får :-)

Jerker Klang,

www.isil.se

Tusen
0

Så synd att inte vår hästar kom med. Hade verkligen velat titta på de fina lopp som erbjuds. Dessutom hade det varit kul att titta på vår uppfödning Mad Max. Vi tror stenhårt på honom. Han kommer säkert bli riktigt bra så fort han lärt sig vad det går ut på. Steget har han. Heja "Max"!Glad

Saaandberg
0

#3 ;)

HallonLilly
0

Tycker att det är superkul att läsa olika tippningar om hur man tänker, osv. Har försökt själv också, men det blir inte i närheten så pass bra. :D

russingar
0

Tippa törs jag inte Glad Men helt klart ska jag dit. 4 av mina "barn" ska dit. Extra kul att hälsa på Veronica och Hults Pikatcho som jag inte sett sen han såldes från oss. Och så Hults Zenito så klart, han som ALDRIG skulle säljas, så gick de me de!!!

Jaaaakoob
0

Tippar russloppen

1) 1. 9 Salut  2. 7 Hults Plexus  3. 2 Pelle Plopp

2) 1. 3 Embla tess 2. 8 Merlin Rapid 3. 10 Farmens Delta

4) 1. 1Ludde Roll 2. 4 Dimma II 3. 2 Engelbrekt

6) 1. 5 Livia 2. 14 Sus Baileys 3. 7 Spice girl

8) 1. 3 Hults Plexus 2. 7 Farmens Delta 3. 6 Sanna

9) 1. 3 Salut 2. 7 Mercan 3. 5 Ting-e-ling

11) 1. 8 Hults Bonito 2. 3 Darwin 3.4 Ruffe

13) 1. 8 Sus Baileys 2. 13 Mattinata  3. 12 Så söt

15) 1. 3 Kro´nos 2. 12 Dimma II 3. 13 Engelbrekt

Saaandberg
0

Hur gick det för Tejas Monljus, Mercan, och troll Twix?

sofienordmark
0

# 17 Tror att Troll Twix vann ett lopp ;P

Saaandberg
0

#18 Gud va KUL!!!

NovaRoll
0

Synd för alla ni som tippade lopp 5 0ch 10….håll ögonen på HannaKim i fortsättningen som satte en dubbel med regäl rekordsänkning trots sina 9 år, tack Elin som körde och Bea, utan er hade det inte varit lika kul. Kram på er alla som jobbade. Är så stolt !!!!!

ryttarn
0

#17 Monis blev hårt störd av dammet, surna till rejält. Mercan hade tappsko på morgonen så vi provade barfota fram vilket han inte gillade alls. Troll Twix kom 3a i lopp 1 på 2.15. Lopp 14 van hon på nya rekordet 2.09,9 vilket var en rekordsänkning på nästan 10 sekunder….

Jerker Klang,

www.isil.se

Saaandberg
0

#21 Va kul :D

tejaspirmin
0

#20 Tack! en otrolig snäll och löpvillig häst! (: satsar på nya rekord på dubbel travet på sundbyholm (:

Denna kommentar har tagits bort.
Cnox
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Synd att monljus tog sig av dam och värma….men revanch på arvika då;)

ryttarn
0

#25 Nja, det får bli valla då i hård konkurens med TT

Jerker Klang,

www.isil.se