Ponnygalopp??
Hur ofta brukar det vara ponnygalopptävlingar? Och i så fall vart?? Jag är inte så insatt i detta så jag kan ingenting, men jag har en ponny som jag skulle vilja prova i galopp. Vad är maxvikten för ryttare på b- ponny??
Vart kan man vända sig??

vet ej men det skulle ju vara nåt på nå bygdetrav uppe i östersund som hannah skulle på tror jag………….
Vi har varit med rätt mycket i ponnygalopp. Närmsta galoppklubb beror på var du bor. De flesta av dina frågor kan du få svar på om du går in på………
http://www.unggalopp.nu/articleView.aspx?articleid=64&topMenuId=17
Ponnygalopp är jättekul och enkelt att lära sig. Inte alls så krångliga regler som ponnytravet.
Just de… I år är det några som vill försöka anordna russgalopp över landet med ett avslutande galopp-SM för russ.
Någon som är intresserad att arrangera? Hör gärna av er så kan vi kanske prata ihop oss.

är det någon max vikt på galopp med russ??

eller max ålder;)
www.malardalensponnygaloppklubb.se elelr något sådant, mälardalens ponnygaloppklubb (sök på namnet annars på Google!) har mycket tävlingar på Täny och strömsholm samt information.
Annars kan du fråga mig med, jag höll på med det förr, minsn väl en del än i alla fall ;P

Men det står ju att ponnyn ska ha en tränare som är myndig och ha gått en tränarkurs, måste man det??

Sen är det ju bara det att man måste hitta en jockey också. ;)
# 8 jag vet inte hur det är nu, kanske har reglerna ändrats, men när jag höll på skrev min ridlärare på något papper, sen fick jag starta.
Det var i alla fall inte alls lika hårt som ponnytravet, man kunde efteranmäla sig hit och dit osv.

Man får vara högst 18 på russ va?
Då det gäller russgalopp har inte galoppförbundet några speciella lopp för dem längre. Det är russavelsföreningarna som anordnar dessa löp och då är det inga åldersgränser.
Annars får russen tävla mot andra B-ponnys och då är max åldern 14 år och maxvikten tror jag är runt 50 kg (kommer inte ihåg så noga. Det var länge sedan vi tävlade i riktig galopp)
Jag har för mig att vikten för b-ponny var 65, eller i alla fall för russ, eller så var det 55, minns inte riktigt faktiskt.

Det har kommit nya regler föt Ponny galoppen.Det ska finnas tränare för ponnyn och licens för ryttaren.Du får nog svar på alla frågor om du går in på ung galopp som du fått länk till här ovan.
Licens behövdes förut med, men det var jättelätt att få licens, det var nog det min ridlärare skrev på.