*Lilla Sverigeloppet*

Alla lopp förutom Kalmar har blivit inställda. Bara hoppas att Eskilstuna och Romme blir av..

#1 ja men av dom få som e anmälda är det ju den med mest poäng som går vidare, vilka är dom som gått vidare?

Måste inte hästen vara från den regionen? Jag anmälde Luffa till ett försök på årjäng och det blev inställt..

#3 nej jag tror inte det, men hästarna från regionen har företräde till start om det skulle vara mer än 12 hästar anmälda. jag tror de e så…
Hur vet du att Piggybank gick vidare från Solvalla? Gotland tillhör ju den regionen med och Trofé var också anmäld?
Jag tycker tyvärr att Sverigeloppet verkar bli en flopp i år igen
synd för det är annars ett roligt lopp!

#5 för svante själv sa det, då antar jag att det stämmer.

enligt reglerna så var det "hemmahästen" som hade förtur… synd eftersom min häst har bra poäng och det var bara två hästar anämälda som ja fatta det. eller har nån hört vem som gick vidare från årjäng??
#5 ok! Det verkar vara dålig informartion från Sptf, inga klara direktiv känns det som!

"Prop. 1. Lilla Sverigeloppet, försök - supersprint Kategori B 6.000 - 25.000 kr Lägst startprissumma får spår 1, näst lägst spår 2 osv. Regiontränade hästar har företräde.1140 m. Autostart. Max 12 startande. Autostart. Max 12 startande. Pris: 1.000-500-350-250-150-(100) kr. Hederstäcke till segrande häst, hpr 1-3 plac och rosetter till samtliga prisplacerade, skänkta av STC. Vinnaren är kvalificerad/skyldig att starta i Lilla Sverigeloppets final på Solvalla onsdag 18 juni. Vid förfall för denna är näst placerade kvalificerad/skyldig att starta i finalen osv. Skulle ett uttagningslopp p.g.a. för få anmälda ponnyer ställas in, ges möjlighet till det ekipage som anmält i tid och har mest poäng att representera den "region" som loppet skulle ha körts i. Skulle någon "region" utebli från representation erbjuds platsen till det ekipage som har bästa använda tid i övriga försök. Kan detta ekipage inte delta, erbjuds platsen till näst bästa ekipage osv. Finalen går över 1140 m autostart med max 8 startande (1 per region) och lägst startprissumma får spår 1, näst lägst spår 2 osv. Lägst startprissumma får spår 1, näst lägst spår 2 osv. Regiontränade hästar har företräde.Autostart. Max 12 startande. Pris: 1.000-500-350-250-150-(100) kr. Hederstäcke till segrande häst, hpr 1-3 plac och rosetter till samtliga prisplacerade, skänkta av STC. Vinnaren är kvalificerad/skyldig att starta i Lilla Sverigeloppets final på Solvalla onsdag 18 juni. Vid förfall för denna är näst placerade kvalificerad/skyldig att starta i finalen osv. Skulle någon "region" utebli från representation erbjuds platsen till det ekipage som har bästa använda tid i övriga försök. Kan detta ekipage inte delta, erbjuds platsen till näst bästa ekipage osv. Finalen går över 1140 m autostart med max 8 startande (1 per region) och lägst startprissumma får spår 1, näst lägst spår 2 osv."
Har fetmarkerat den texten om vem som får representera vid inställt lopp, och det ser ut som poäng, inte bantillhörighet….

Sen är ju bara frågan vem på de försök som blivit inställt som har mest poäng… vi borde ha ett datasystem som de stora , då kunde man se direkt…Nu är man ju bara osäker och vet ingenting, de som håller i loppet (sptf) borde ju så snart man vet vilka hästar det handlar om tala om det så man vet om man kan anmäla till andra lopp och inte behöva sitta och vänta och kanske missa andra lopp…. Man hoppas ju att det blir betydligt bättre med detta lopp nästa gång, för visst va det väl krångel i fjol också med helt plötsligt volt i finalen?!? Super trist

#10 Ja vilket strul det var förra året! Tråkigt om det ska upprepas i år…
MMMM jessica är du lite kär i svante va…

#12 Vad har det med detta att göra? du kan väl fråga henne privat istället?
#10 #11 håller verkligen med.. Synd att det blev inställt på Årjäng…hade varit kul och sett..

Vem gick vidarefrån årjäng?? har inte hört ett knysst sen ja anmälde…

Det vore ju bra om tex SPTF sammanställde på hemsidan vilka hästar som gått vidare från resp försök (eller inställt försök) så slipper man spekulera/undra….

ja men eller hur….

# 12 men såååå rolig man kan vara, nej de e jag inte. Inte svårt att veta vem som skrivit de

Vilka är vidare?? Luffa Ess är vidare från romme…

Tokajer och Luffa har vunnit varsitt lopp, resten av loppen inställda.

Okej. Lustigt att de är inställda med tanke på att finalen har 5000 i första pris.. hoppas den blir av iaf.. Vem kan tacka nej till en inbjudan utan att behöva vinna ett försök?

Håller med Marlene!

Vilka ha gått vidare då???

Tydligen så har man räknat på poäng på de anmälda till kval tom den 18 maj, så den häst anmäld till kval med mest poäng den 18 maj har gått vidare. Pratade med Ylva på kansliet idag och då är Trofe tydligen vidare, fast man hunnit slå det ur tankarna, anmäler såklart till final och hoppas den blir av….
Lättast att veta om man är med är att ringa Ylva på kansliet skulle jag tro…

det är väll senast anmälning imorgon kväll? Yra var ju 2a i försök och ingen aning om hon är vidare?

Ja anmälning senast i morgon kväll, så ring Ylva på dagen och kolla om det är aktuellt för start!! :)
Kan inte annat än att hålla med. Vilken FLOPP! Dags för propmakarna att tänka om lite tror jag. Inte särskillt rimligt att tro att man vill låta sin ponnys med 6000 kr på sig att autostarta mot ponnyer med 25 000 kr. Även vid ett snävare intervall är det tveksamt om man skulle vilja ta ut sin ponny i ett sån´t lopp.
Det är synd då man gör fina lopp omöjliga.