Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 2847 ggr
jonathanivarsson
0

Startlistor mantorp 8/6?

väntar med spänning på listor:)

englan
0

lilla vän anmälan går ut om en timme

HallonLilly
0

Haha, ja, precis ;D Kommer listorna direkt, eller får man vänta tills imorron?

iiirma
0

Skulle inte tro de är klara idag.. för sent för det.

HallonLilly
0

mmh, tyvärr….

Toorpetsgynna
0

dom kommer nog ut imorgon eller nått, lite sent nu va ;p

HallonLilly
0

Men dom hamnar väl på kanal75 idag eller? (finns det någon hemsida dit? aldrig fattat x) )

englan
0

men hallå anmälan går väl inte ut förrän nio ikväll??

klockan är 20:38

iiirma
0

Alla lopp blir av. Förmodligen tvångsstrykningar kat. B.

Millaaann
0

#8 Oj, i vilka lopp då?

englan
0

vet du vilka lopp

gotlandsruss
0

är det nån som vet om dom kommit ut på kanal 75

33miliaa
0

haha dom kommer nog inte idag?

jonathanivarsson
0

putt

Wahlberg
0

**

Stallmima
0

Nu e jag nyfiken på startlistorna, tänkte anmäla men väntar pga tandfällning. Vill någon snälling lägga ut lisorna från kanal 75?

Tack på förhand!

Toorpetsgynna
0

nu vill jag att startlistorna ska komma :)
nån som vet exakt när dom kommer?

Trav_
0

Nån som vet boende i närheten av banan??????????????

Sjögestad motell var fullbokat tyvärr!

Kima
0

# 17 man kan väl övernatta på banan? gjorde vi när vi var där uppe!

Kajhugo
0

#17 Närmaste städer är Mjölby, skänninge eller Linköping, inget är direkt nära banan.

disney-max
0

SÅÅ NYFIKEN PÅ STARTLISTOR!!

fh16-660
0

har någon inloggmig på kanal 75 och kan kolla där? skulle det bli många tvångsstrykningar?

#20 Håller med dig!!:)

juventus
0

#17 Finns ett Bed and Breakfast i Uljeberg ligger bakom statoilmacken i Mantorp (Ca: 1 km från banan) har tyvärr inget nummer dit men ska se om jag kan få fram det senare annars finns ju eniroGlad

Tror att tränarrummet är upptaget tyvärr!!!

juventus
0

#17 har hittat numret nu pm:a mig om det låter intressant..

Trav_
0

#23 hittade det oxå, fast det var fullbokat där!

stallnysater
0

Startlistor kommer tidigast imorgon, tisdag *tyvärr*
Alla lopp blir av, dock några tvångsstrykningar av några b-hästar…
Roligt att se att så många ville komma till Mantorp =)

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

stallnysater
0

Ang. övernattningar vid banan så måste man ta kontakt med MPTK's sekreterare Lasse Jonsson, tel. 013-308540.
vet att det är en del som ska sova över… Lasse har koll på vad som är upptaget på banan….
Skulle det krisa kan vi ev. hyra ut våran husvagn (platser för 2 vuxna och 2 barn), men ta kontakt med Lasse…
Ev. kanske vi kan fixa en till husvagn, ska kolla upp det…

~Sandra~

fh16-660
0

#25 vet du nå vilka proppar som det var tvunget till att tvångs stryka kat b?

fh16-660
0

Putt

Toorpetsgynna
0

Putt, vill att startlistorna ska komma nu :D

Geminii
0

putt

Xenia_
0

putt

glennh
0

Lika slöa som vanligt .. … Ligger ni o sover ni som gör listorna eller

jaegeer
0

Grymt sega…..

Hansge
0

#33 Nu ska vi inte klaga!

savrarpstuteri
0

#32 Jag tycker du borde skämmas som lägger en sån kommentar till folk som sitter o arbetar ideellt för att få fram startlistor.
Till alla er som tycker det är dåligt, tar för lång tid etc……..engagera er i saken, erbjud klubbarna att ni kan hjälpa till. Det finns massor av ideella insatser som ständigt behöver fyllas.

Tycker ni nåt är dåligt men absolut inte kan tänka er att hjälpa till så håll åtminstone truten o låt de som arbetar få göra det ifred så de inte behöver ödsla energi på taskiga kommentarer o tyckande.

Ha en fortsatt skön sommar därute i landet Cool!

Hansge
0

Jaja, det är jätte bra att dom jobbar med listorna, men lite kan man väll kräva?

det här är 3:e dan dom håller på att sätta ihop listorna….och fort går det inte…

Tusen
0

#36 Nu tycker jag faktiskt att du är lite orättvis. Anmälningstiden gick ut kl 21 i söndags. Skulle inte tro att man sätter sig mitt i natten för att fixa startlistar. Dagen efter lämnades det besked om att listorna var klara. JAg antag att bollen just nu ligger någon annanstans. Ärligt talat. Tror du verkligen att folk såsar med flit? Jag tror noga att alla jobbar så fort de hinner.

fredag
0

En liten reflektion; det kan vara så att några av de som reagerar här sysslar med stortrav. Med tanke på att ponnytravet nu ska vara en liten kopia av STC's trav så kanske det är naturligt att jämföra med vilka tidsmarginaler dom arbetar med. Ponnyklubbarna matar in sina listor via ett travsekretariat, så tidsskillnaden borde inte vara så stor, även om vi ponnymännsikor tydligen är vidrigt slarviga och okunniga om hur anmälan ska gå till……..

HallonLilly
0

För två år sedan så var det inte ett dugg konstigt att startlistorna kom ut två/tre dagar senare? :O  Dom kommer nog ut här så fort dom är klara, ska ni se….

Kristina-
0

Här kommer dom ! ( Men tänk på att dom inte är officiella förrän dom kommer på SPTF;s sida )

Toorpetsgynna
0

jag är skitnöjd med loppen ja :D <3

ryttarn
0

Vad kul med så mycket hästar, både 2.21 proppen och 2.14 proppen har resulterat i två lopp, när hände det senast?

Ta med rejäla vattenhinkar och svettersättningsmedel till era hästar, SMHI lovar(hotar…) med 30 grader varmt….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Toorpetsgynna
0

va kul att det var så mycket häst ;D

PromiseMinanMorfeus
0

Oj vad mycket lopp och hästar!!!

deweycheatumnhowe
0

Jag tvivlar verkligen på om Mantorp har boxar för såhär många hästar.. =)

[Mariaaaaaa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heja Plexus och Irma! Lillebror håller hovarna ;D

google
0

Hoppas dem som tävlar har avtagbara ärmar på deras dressar om det ska bli varmt! :-)

Tippa?

HallonLilly
0

Nån som kan öppna den på SPTF´s hemsida och kopiera o klistra in den här? (Kan inte öppna "sidofiler" om det är listor på våran dator….)

Cashorcredit
0

Sopplopp :(

mallan-nog
0

Kul med mycke hästar. men trist för mig. Varken Montró eller Triztan kom med, känns lite trist att få en ost. tvångsstruken…

marika-J
0

ojoj, fina lopp med mycket hästar, kul! tur endå att man inte anmälde.. Men kul för Mantorp.

Mille
0

#50 får man inte förtur de 3 (?) första starterna längre?

Tusen
0

#52 hon hade halvrad, så då rök hon.

Millaaann
0

När e det paus?

sofienordmark
0

När går första loppet ? ^^

Millaaann
0

Klockan 11 brukar det börja..

Tusen
0

#52 Sen tror jag man egentligen har förtur i sina 5 första starter. Men som sagt…halvrad stryker före dubbla lopp samma dag. Trist!Ledsen

stallnysater
0

# 54: Det börjar kl. 11.00 och det är värmning mellan varje lopp, dock inte mellan lopp 6 och 7 samt 11 och 12 då det är kvallopp mellan dessa lopp…

~Sandra~

iiirma
0

Alla som klagat på att det jar tagit tid med listorna:

Det fanns ingen som hade möjlighet att göra detta innan idag. Sluta klaga och se fram emot tävlingarna istället, det är faktiskt bara tisdag idag! Klart jag också har längtat efter startlistor, men aldrig skulle jag väl få för mej att klanka ner på dem som gör allt de kan för att få ut listorna så fort som möjligt!

_Jag_
0

Tur man inte anmälde trots allt ändå =) Hade blivit väldigt tuffa lopp =) Kul med så många anmälda! Bra proppskrivare???

[Mariaaaaaa]
0

Heja plexus och Irma! synd man inte kan åka ner o kika! :D

Colt
0

#33 #34 #38 En liten fråga, har ni själv någonsin varit med och tagit emot anmälningar till en ponnytrav dag? Har ni någonsin ens varit aktiva och hjälpt till inför en tävlingsdag?
För det första så skillnaden mellan stortravet och ponnytravet är att inom ponnytravet så jobbar alla idiellt.
Dessutom så är folk ofta väldigt slarviga när de anmäler, de glömmer saker och skrivier ibland fel, sånt tar tid att rätta till.
Jag förstår inte hur man har mage att sitta och slänga ur er saker som ni gör. 
Förstår ni inte att om alla de hundratals människor som jobbar idiellt ute i landet för att få hela ponnytravsverige att fungera skulle ledsna på allt gnäll och lägga ner så skulle vi inte ha några tävlingar kvar!?

Tusen
0

#38 Jag hoppas då verkligen inte att ponnytravet ska vara en liten kopia av stortravet. Ponnytravet är för barn och ungdomar och skall därför anpassas efter det. Det är min personliga åsikt i alla fall.

fredag
0

#63 Ponnytravet har STC som sin basorganisation. STC arbetar utifrån att ponnytravet ska vara en plantskola till det stora travet. Därav att vi nu tävlar enligt STC reglemente. Våra åldersgränser finns kvar, men allvaret i sporten har kommit för att stanna så länge vi tävlar under nuvarande organisation.

ryttarn
0

#64 Skapa gärna en egen tråd om detta men låt denna tråd röra Mantorp. Diskussionen är både intressant och viktig så det är bättre att ta den där den hör hemma.

Jerker Klang,

www.isil.se

Teja-Bea
0

De som har koll inför tävlingarna: Kommer det att tryckas några program? Skickas ut? fås på plats?

Får man anmäla sen defilering? (Man fick ej detta förra året!!!!)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Zetter
0

Så här står det i STC:s reglemente ang. sen defilering:

Bestämmelser i samband med lopps start

**

Defilering

49 §

**

För defilering samlas ekipagen på fastställd tid och plats och kör/rider

sedan i långsamt trav och väl anslutna i nummerordning förbi publikplats

och måldomartorn. Körsven/ryttare av ledande ekipage hälsar måldomarnämnden

genom huvudvridning. Närmare anvisningar för defilering utfärdas

av respektive sällskap.

Körsven/ryttare av ekipage som kommer för sent till defilering är skyldig

att till ekipagekontrollanten anmäla orsaken till förseningen.

Häst får under defileringen ej utan särskilt tillstånd ha checkrem anspänd

(jfr 8 § sista stycket). Huvudstång oavsett hur den applicerats, får ej

användas under defilering.

Efter defilering får ekipage ej lämna banan utan tillstånd av ekipagekontrollant.

Sådant tillstånd kan endast lämnas för korrigering av ekipagets

utrustning och funktionär skall medfölja sådant ekipage för att till ekipagekontrollanten

kunna rapportera vidtagna åtgärder.

**_

Tillämpningsanvisning:

_**

- Defilering anses påbörjad, när ledande ekipage kommer in på tävlingsbanan

Det är att hoppas att alla följer det. Har inte hört någon annan bana som förbjuder att man anmäler sen def. men å andra sidan kan man inte anmäla det bara för sakens skull utan i det flesta fall är det oftast pga att man har kört precis i loppet innan.

stallnysater
0

#66 program kommer att tryckas och fås på plats…
Kan tyvärr inte svara ang. sen def… Ska kolla lite… Återkommer om det…

~Sandra~

ryttarn
0

#68 skulle vara väldigt underligt om Mantorp som enda bana, mig veterligen, i sverige skulle vägra sen deffilering när anledning finns. Givetvis skall man inte använda det slentrianmässigt men det har jag aldrig sett någon göra….

Jerker Klang,

www.isil.se

fredag
0

Eftersom det är värmning mellan samtliga lopp kan det väl inte finnas någon anledning att vara sen till defilering? För jag antar att defilering inte följer direkt efter prisutdelning när man ska ha värming mellan loppen. Rimligtvis ska det vara fasta starttider när man väljer detta upplägg. Detta är ju ett upplägg utifrån stortravet där man alltid har ca starttider för loppen. Har man många hästar till start måste man ju ha medhjälpare som kan köra fram häst till nästa lopp.

entill
0

Ja, men inom stortravet kan man ju få tillstånd till sen defilering. Varför skulle det inte gå inom ponnytravet, om det finns skäl till det?

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

amandahandersson
0

Kul att se många anmälningar till rekordhandicaplopp, som folk tidigare påstått här inte vara så populärt ;)

Tusen
0

Faktum är att nu senast på Sundbyholm blev Malena nekad sen def med hänvisning till att det var värmning mellan loppen. Sen var det inte mer än 5 min mellan målgång och nästa start så självklart blev det stressig för henne.

#70 Om klubbarna inte tillåter sen def bara för att det är värmning mellan loppen kan man inte ta emot ev priser efter loppet och heller inte ha två starthästar i loppen efter varandra om de använder samma utrustning. Vare sig du har medhjälpare eller inte kan det bli tidsbrist. Även värmning skall ju ske mellan loppen och har man otur kommer värmningen av egen häst ikläm oh man får då starta en ovärmd häst. Jag har t.ex. aldrig kunnat hjälpa mina barn med värmning då jag inte har tränarlicens. Andra har kanske problem av andra slag.

Tusen
0

#70 Förresten. Var står det att jag måste ha medhjälpare med mig på tävlingar?

Jennie_A
0

#72 Jag har nog snarare fått för mig att det är penninghandikapp som inte är så populärt. Det är rekordhandikapp som alla vill ha.

iiirma
0

#61 Tack så mkt ^^ Vi ska göra vårat bästa! :D

palomia
0

#75 Tror att hon bara är ironiskOskyldigGlad.

Nitro
0

Men snälla nån, sen defilering har man väl inte enbart för att kusken inte hinner?
De flesta gånger det är sen defilering bland de stora är för att hästarna är stressade och blir lugnare när de får defilera själva.

Teja-Bea
0

I många ponnytravfall önskar man sen defilering pga att samma kusk kör hästar i flera lopp efter varandra och dessa ofta har samma utrustning.

Inte alla inom ponnytravet har råd/möjlighet att ta med en vagn, sele, huvudlag, skydd etc för varje häst!

Vi får väl se var Mantorp erbjuder på söndag. Det ska iaf bli kul att åka dit! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

entill
0

#78. Den motiveringen har jag aldrig hört att någon tillåtits sen defilering för inom stortravet. Är hästen för stressad för att kunna defilera tillsammans med andra hästar, ska den nog inte starta.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

FridaNyberg
0

#80 Jag har ett varmblod som vi har sen defilering på, mest för att han är stressad i veterinärvolten, men lugnare när han kommer ut på banan. Och när han blir stressad i veterinärvolten så har han en tendens att slå, så det är för allas säkerhet vi har sen defilering på honom. Men det har blivit MYCKET bättre, nu defilerar han tillsamans med dom andra :)

Nitro
0

#80 Är du seriös? Vi har gjort så massor av gånger, man säger aldrig anledning utan hastar bara in till inskrivningen och säger att man ska ha sen def. på hästen. Hade vi inte haft sen def på en häst för några år sedan hade den aldrig kunnat defilera normalt.

Boode
0

om man säger till på inskrivningen om sen def. brukar vi ringa upp till domaren och fråga om det är okej, oftast så är det så. Men man måste anmäla att man ska ha sen def. och helst anledning

Cashorcredit
0

Man ska inte ens behöva ha någon anledning till varför man vill ha sen def tycker jag. Har inte vart med om att behöva ha någon anledning heller.

amandahandersson
0

#75, japp, jag var ironisk.

HallonLilly
0

Tycker nog att det har dragit iväg lite från startlistorna på Mantorp vid det här laget……..

Cashorcredit
0

Har någon fått hem papper om när det börjar? När värmningarna är osv.. Vore ju bra om man fick lite information iaf.

stallnysater
0

#87: Har skrivit detta i ett tidigare inlägg *blink*:
Det börjar kl. 11.00 och det är värmning mellan varje lopp, dock inte mellan lopp 6 och 7 samt 11 och 12 då det är kvallopp mellan dessa lopp…

~Sandra~

Cashorcredit
0

#88 Okej tack :) Läser inte allt här vettu hehe..

Finns boxlistorna någonstans på internet?

stallnysater
0

#89 Varsegod =)
Boxlistor kommer finnas uppsatta på stallbacken…
Ni som tänker komma dagen innan, dvs imorgon lördag, kan ringa till Lasse för att få reda på vart ni ska stå.
Vi jobbar för fullt med boxlistorna… Det är mycket hästar *blink*

~Sandra~

Cashorcredit
0

#90 Okej okej! Tack för hjälpen!

Ja det var mycket hästar, KUL!

iiirma
0

#87 Den informationen finns på hemsidan också :)

Cashorcredit
0

#92 Har vart inne flera ggr men inte hittat något. Får väl gå in igen och ta en titt :)

MarleneGustafsson
0

En liten fråga, de finns ju inget mobil nummer till någon? eller har jag missat det.. tänker om man tex skulle åka vilse.. haha

stallnysater
0

#94 Lasses telenummer går till hans mobil…..
Dvs 013-308540 är till en mobiltelefon =)

~Sandra~

Kristina-
0

#50  En ostartad häst har ju företräde i sina fem första starter , så det var ju konstigt att din treåring inte kom med tycker jag !

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.