Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 944 ggr
Mptk-are
0

Mantorps Tävling

Vad hade folk för synpunkter på Mantorps tävlingar den 8/6?

kan vara bara att veta.. vad tycktes tex om "loppisen" med hästsaker som ni själva hade med er??

Jag tror det kan gå bra om de bara kommer igång o att alla vet om de, får se om de blir likadant i juli.

Snobben
0

Mycket bra tävling! Den bästa som Mantorp har haft.

Cashorcredit
0

Det var helt okej, tycker bara att de borde sladda banan oftare, hörde även andra prata om det.

Ammiii
0

Håller med #1

Tiderna funkade, boxar fanns, loppen och då också propparna kändes bra.

Vi hade en kanondag, värmen till trots!

Vattnat blev det också även om dammet var omöjligt att hålla undan.

Loppisen var också en bra idé, vi köpte flera fina prylar!

Bara positivt denna dag!

ryttarn
0

Absolut den bästa tävlingsdagen på Mantorp i mannaminne. Alting fungerade och flöt på. Till och med skottkäror när vi skulle mocka ur vilket man inte varit bortskämd med tidigare :-)

Loppisen var en bra idé, vi fick sålt en del prylar, får det bara växa i sig lite och sätta sig i folks medvetande blir det säkert bra.

Även om det vattnades mellan vartannat lopp kanske man skulle gjort det mellan samtliga lopp. En av våra hästar blev så störd av dammet att han tvärnitade, han fattade inte vad som hände…..

Men det var väl ända hacket i en annars fantastiskt bra genomförd tävlingsdag.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

giffan
0

Håller med övriga! Bra tävlingsdag!

Loppisen va en kanon idé, hittade även jag massor med "bra att ha saker"

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

BralligaBruttan
0

Mycket trevlig tävlingsdag!!!

Vi kom ända nere från Skåne och vi blev så otroligt bra bemöta där uppe! Mycket trevliga människor!! Vi kommer igen Skrattande

EmblaTess
0

Det kunde vara bättre information! Annars var det ganska okej!

iiirma
0

Vad kul att höra så mkt positivt! :) Alltid bra att veta vad man kan göra bättre till nästa gång också, om det är möjligt.

Just med sladdning och vattning av banan kunde vi bara göra det ena eller det andra mellan loppen, hade ingen möjlighet att sladda och vattna samtidigt.

savrarpstuteri
0

#8 Visst är det kul att få ros också när det "slits" som det görs inför/under/efter en tävlingsdag.
Det är nåt vi alla bör tänka på att komma ihåg att dela ut lite rosor Glad!
Självklart skall man även kunna ge kritik, bara den framförs sakligt så man kan ta "lärdom" av den.

Era tävlingar i söndags var mycket väl genomförda. Jag satt flera gånger o tänkte på hur man skulle "ta med" disciplinen hem till egna tävlingar. Tidsschemat fungerade bra, ordning o reda när ekipage kallades in till vet.volt klart o tydligt. Gott om tid o plats för värmning, att ni valde att vattna oftare än att sladda var kanonbra denna dag.
Vi blev överallt trevligt bemötta! Kul med initiativ att ha hästloppis o vem kan stå emot era grillade hamburgare???

Mptk-are
0

Verkligen jättekul att deltagre tyckte det fungerade bra, gjorde vi arrangörer oxå…

#7 va skulle du vilja ha mer info om?

Cashorcredit
0

#10 man borde få hem en lapp om tiderna inför dagen.

ryttarn
0

#11 Men visst fanns all informationen på hemsidan, eller har jag bara drömt det?

Rent principiellt anser jag att det är rent slöseri, både med tid och pengar, att skicka program eller info lappar med snigelpost.

Ser klubben bara till att all information som deltagarna behöver, dvs inskrivningens öppettider, tid för första start, när kvalloppen går, telefonnummer till ansvariga osv, finns på hemsidan är det mer än nog. Startlistorna finns ju på nätet hur som helst.

De allra bästa, som jag känner till, vad gäller information är Romme, där fanns alting inklusive boxslistor på hemsidan. Samma sak nu med Solvalla på lördag, tider, boxlistor, flaglistor och även en vägbeskrivning finns på hemsidan. Om alla klubbar gjorde på detta vis skulle det bli väldigt mycket enklare för oss som försöker koordinera hästar, kuskar och transporter.

Jerker Klang,

www.isil.se

Cashorcredit
0

#12 Jag vet gott och väl att det fanns på hemsidan så du har nog inte drömt.

MEN det finns alltid människor som inte har möjlighet till en dator just för tillfället eller kanske inte alls.

Om informationen är ute på hemsidan i god tid så tycker jag inte att det är något problem med att det bara finns info där.

ryttarn
0

#13 Hur många innom ponnytravet tror du saknar tillgång till dator?

Detta är ett argument man hör ibland men jag tror det är en så försvinnande liten del och dessa skaffar nog fram information ändå. Att lägga tid och pengar på kuvert, kuvertering och porto ser jag som onödigt, använd dom pengarna vettigare.

Ta exempel de klubbar som vanemessigt skickar ut program till varje kusk, hästägare och tränare inför varje start, det blir tusenlappar som hade gjort bättre nytta på annat håll.

Jerker Klang,

www.isil.se

Cashorcredit
0

#14 Nu var det ju så att inlägget handlade om vad man hade för synpunkter på tävlingen i söndags. OCH JAG TYCKTE att man borde fått lite info hem i brevlådan eftersom informationen på hemsidan kom upp ganska sent. (enligt mig)

Och saken var ju inte att jag tyckte att man alltid borde få hem program osv utan att jag tycker att den borde finnas ute på hemsidor i god tid!

deweycheatumnhowe
0

Ja, alla har det inte lika bra som dig tydligen med tillgång till datorer. Sluta tjafsa nu snälla.

deweycheatumnhowe
0

Mitt inlägg ska såklart vara riktat till #14 (ryttarn)