Hästliniment
hej!
Jag undrar vad ni har för märke på erat hästliniment om ni har?eller vilket ni tycker värkar bäst.Jag använder horseblue tror jag det heter=P

Jag har haft en del olika, men radital och hästliniment. sen har ja ett annat som jai nte komihåg va de heter:) men Emins Liniment shampo är väl det bästa jag kommit över:)

vet ej..men de är dedär vanliga ljusblåa.. :P

Radital tycker jag fungerar bäst som hästliniment helt klart, sedan har jag ett liniment schampo också som ajg tycker är kanon bra, dock kommer jag inte ihåg märket nu.

Jag har Radital :) Dock ej provat annat märke .. :P

blue lotion (men inte ofta) Isbalsam (varje gång efter träning på benen) o sen Radital använder jag till muskler o rygg. Kyl lera på tävling.. o sen har jag en annan drös med liniment som jag inte använder på ponnytravarna. ni vet sånt skit som det inte står varken gdk av stc eller någon karens tid på så sånt vågar jag inte använda på dom.

Arnika liniment…

6# Arnika är inte det samma som "vanligt" linement. Arnikan är myyycket starkare!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Radital är bra både till häst och människa!

#7 Ja, det vet jag, och just därför använder jag det istället för vanligt på en utav mina hästar på ett visst ställe! Har fått det rekomenderat av våran massör och sedan dess har han blivit bättre, masserar in noga 1-2 ggr/vecka efter träning!
Jag har ANRIKA GEL, tror jag det hette?

#10 Jag har oxå Arnika Gel. Funkar bra på våra ponnyer. Har dock också liniment schampo som jag inte kmr ihåg vad de heter oså typ Blue Lotion lliniment…:)
Använder inte ngt liniment…
Jag använder blue lotion och liniment schampo efter varje träning. Sen har jag arnika som våt varmt omslag lite då och då. Har arnika gel till musklerna också! Sen händer det att jag använder jod liniment ibland på vissa, främst då knäna. Brukar ha kyllbalsam hemma också, bra på skador som svullnar.

Vi brukar variera, men för tillfället använder jag mest, en arnika som vi köper av lindblom till omslag på benen, sedan slappolja till alla muskler på kroppen och även ibland kan det bli arnika gel. Sedan liniment schampoo efter tävling men dock inte så ofta.

Arnika & massa grejs från Lindblom , brukar vara bäst ;D

ja brukar ha X-liniment oxå, jättebra!

#15 håller med dej jahXD hehe Lindbloms massa grejs är bäst!!:P

#17 , jaa ;D men det är så svårt att hålla reda på alla konstiga namn ;S vi har nåt typ som heter Talliban olja - låter ju lite läskigt xD
#17 #18 håller med er. Lindbloms talliban olja, gröngröt o allt vad det nu heter, är klart bäst :)
Använder också helst Lindbloms grejor. Har för tillfället slut på allt utom Arnikan. Dags för en tripp ned till Svenne igen;)

Min släkting:D

Jag har anrika. Funkar bra!

Har gröngröt och tallibanoljan från lindblom har även haft slappoljan, men de börjar sina i förrådet på det nu..:P

har inte använt något liniment på min ponny någongång faktiskt, jag kladdar inte för sakens skull, använder det om det behövs(vilket han inte har behövt pepparpeppar). sprayar benen med is-spray efter hård träning och tävling både på ponnyn och varmblodet.
Radital och Aloe Vera Heat Lotion, har jag :)
ANvänder inte mkt liniment nu för tiden. Använder mig av Back on Tracks paddar..

Blue lotion, red lotion från emin och ibland liniment shampo också från emin :) arnika gel har jag som massage liniment någongång ibland…

Använder inte, har ingen anledning till det.

Jeg har veldig mange forskjellige. Den jeg liker som fungerer bra er BLUE ONLY, den er lik blue lotion, men sterkere. Bruker selvfølgelig ikke denne hver dag, siden den er så sterk ;)

har nåt som är blått och heter nåt med blue

Jag använder inte liniment.

Använder Arnika på ryggen och musklerna och oftast även på benen om jag vill ha värmande effekt. Vill jag ha kyllinement på benen så tar jag blue lotion och vill jag bara ha kyla tar jag isbalsam (nästan aldrig)

Vi använder Dr schatles liniment (eller hur det nu stavas) vi använder också Arnika, Blue lotion :)

Använder radital, värmande liniment och Blue Lotion, kylande.
Inte ofta jag linimenterar men när jag gör de så är det med dessa. Både ben, rygg och andra muskelställen efter typ hårdare galopppass elr så.

Jag har använt Arnika Gel, Radital, Red Lotion (?) och Racing liniment, jag tycker nog att Red Lotion och Radital funkar bäst!
Blue Lotion.. men luddan är typ rädd för den så det blir inte så mkt användning av de ;)

Har provat;
Radital (flytande åh typ .. gegga :P)
Blue Lotion
Racing Liniment (använder de nu)
Är väl typ dom .. :P Det dumma med Racing linimentet är att det är flytande åh går åt så mkt.

Den ljusblåa och gröna. kommer ej ihåg vilket märke, men fukar jättebra och är ingen karennstid

Använder Greens (både utan karens och 96timmars) och grejs från Lindblom :P Hans grejs är oslagbart!

Jag varierar mellan Blue lotion, Arnika, radital och nåt jag inte kommer ihåg var det heter. Så använder liniment schampo som jag inte kommer ihåg märke på. Så har jag bandage när jag har på liniment.

Det gröna =P "Horse greene" tror jag att den heter… Funkar perfekt =)

nu har jag köpt ett nyss för ett tag sen,minns inte vad de heter men det är rött iallafall och hästarnas muskler märks har blivit bättre ( massören säger de iaf) man tar på det efter dusch hur bra som helst kan duscha med det oxå.

#48 Det är nog Racing Liniment du menar :P En ganska stor flaska med gul kork och rött liniment xD Har det på Polenta, det är kanon! Och jag märker också skillnad på hennes muskler, mkt bättre nu än förr.
Jag andvänder som andra också har nämnt mestadels grejjor från lindblom. Arnika omslag får han ha på sig så gott som varje natt efter varje tävling. Annars andvänder jag även kyllera som jag personligen anser vara bättre än tex blue lotion, eftersom jag tror kylleran drar ut värmen bättre än vanlig gel.
Sen varje dag smörjer jag in f o b kotor, f o b knän med den omtalade "tallibanoljan"..
Den innehåller:
"tall - ökar genomblödningen.
vallört - stimulerar celltillväxten och reparerar skadad vävnad.
arnika - har en stark inflamationsdämpande effekt.
johannesört - är smärtstillande, inflamationsdämpande och lungnande".
"Arnikakoncentrat innehåller koncentrat av blommorna från slåttergubbe och har en stark antimikrobiell och inflamationsdämpande effekt. Andvänds som omslag på sträckningar, slag- och stötskador, krosskador, senbristningar, muskelskador, svullnader, alla slags blodutgjutningar och blåmärken. Koncentratet måste spädas annars kan huden skadas".
Jag förstår att många utav er är skepptiska till detta och det kan jag säga att jag också var innan jag tog dit hästen. Men nu är han jättefin i bena och gallorna är helt väck.

#49 , ah så var de det hette :P

använder flytande arnika har fungerat bra

#24 har jag me