RESULTAT BERGSÅKER
Är det nån som hört några resultat? (lr de kanske inte har börjat än?) Nyfiken på "mina" Hult-hästar - Defekt, Raptor & Shaggito
Hults Defekt var trea i lopp 1
Stjärnprinsen vann lopp 3
enda jag vet en så länge;)
Broängens Jocke; Jonathan Gustavsson vann Lopp 5.
Än så länge en dubbel. Stort GRATTIS!!!!!!!
Tuffing vann Lopp 6. Vet ej tid. Stort Grattis
Lopp 8 vann Fame & Jonatan på nytt rekord 2.39.
STORT GRATTIS TILL TRIPPELN SÅ LÅNGT PÅ DAGEN

Tuffing vann på 53 tro ja de var, tvåa var Iva roll.
Lopp 11 vanns av Rosenbergs Haodino Nina kontio på 2.49 före Maxette på 2.45. (Cirkatider).
Stort Grattis!!!

shiet, 18;onde raka för tuffing! inte dåligt :)

# Hults Defekt var 3a på 2.19,? och Hults Raptor var diskad.
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein
Lopp 1 Iva Roll 57,7 Idefixen 17,0 Hults Defekt 19,9
Lopp 2 Ripadals Valle 24,9 Lilla Du 24,9 Frodo Bagger 31,7
Lopp 3 stjärnprinsen 30,7 B. Monzun 40,8 Edsängs Julius 50,1
Lopp 4 Mazarin Ernst 08,5 Ljung. Rappe 11,0 K. Primavara 13,0
Lopp 5 B. Jocke 46,8 Vävsla Ginny 46,1 Duracell av F. 51,1
Lopp 6 Tuffing 53,0 Iva Roll 50,1 Celine 55,4
Lopp 7 Maxelima 06,3 Krat. Artemis 11,8 Obelix II 16,9
Lopp 8 Fame 39,7 Vävsla Ginny 43,0 Pondus Z. 41,3
Lopp 9 Mazarin Ernst 01,9 Férgus 04,1 Idefixen 07,3
Lopp 10 B. Atlas 20,1 Sting 21,8 Mercedes 28,7
Lopp 11 R. Haodino 49,3 Maxette 45,3 Maxelima 06,8
#0 Raptor var diskad, Shaggito oplacerad på 2.17,8 och diskad.
Ojjj, de gick inte fort i monté loppet. Vem red Iva istället för Jonna?

#10 Nina Kontio

Grattis Jannie, Nina och Jimmy!
Tja, fort gick det väl inte i något russlopp. I jämförelse med Solvalla dagen innan, där 1/3 eller fler av de startande, gick på nya rekord. Undrar vad det kommer sig av?
Var banan dålig eller var propparna orättvist skrivna?
OBS!! Ingen kritik är riktad till någon utan detta är en ärlig fundering. Så stor skillnad på dagarna fast det bara var en dags skillnad och många tränare hade startande ponnysar båda dagarna.

#13 Det hade regnat hela dagen och natten innan så banan var slaskig. Började torka upp mot slutet av dagen.
Grattis Michi & Jonas

GRATTIS JONATHAN till trippeln! DU ÄR MIN IDOL! Det förtjänar ni.. Även grattis till två fjärdeplatser i går på Solvalla med Danstorps Kajsa!
13# Solvallas bana igår var under all kritik, lös i svängarna och likt betong på långsidorna. flera hästar trivdes inte alls med det.
Hade det varit storhästtrav hade man alldrig godkänt banförhållandena.
Men så blir det ibland.
Likasom med proppar, verkar vara ett gissel inom ponnytravet. Allt passar inte alltid, för alla.

solvallas bana är nästan aldrig bra, alltså tränarna runt om i sverige säger att solvalla är en av dom sämsta banorna!! Den kan se bra ut men under är den inte det.. Tyvärr så drabbades dom flesta banor av skitväder å dagens travbanor är så pass dåliga så dom blir kass så fort det kommer lite för mycet regn…

grattis neli! ni äger ;*
#14,#17,#18 Om båda banorna var dåliga kan man ju undra ännu mer varför det gick så fort på Valla men inte på Bergsåker.
I alla fall bland russen. kanske kuskarna var trötta efter att redan ha tävlat dagen innan.
#17 Du får inte missförstå mig. Jag gillar att det finns olika typer av proppar. Jag tror inte att propparna var dåliga men kanske orättvisa. Inte vet jag, bara en gissnig och fråga?

Min häst ville inte springa alls idag och det pga banan. men jag är nöjd med henne iaf:)

Du verkar inte ha någon koll alls, banan igår (Solvalla) var ju jätte snabb, i samtliga lopp fick vi se flera fina rekord.
Däremot idag på Bergsåker så var banan under all kritik. Det var typ mjuk lera på innerspåret så jag skulle gissa på att den var 4-5 sekunder tung, minst..
Nina behövde inte rida fortare ;)
# 22 nej förstår de ;)
På tal om Solvallas bana igår och Bergsåker idag , så var det stor skillnad ! Solvallas bana blev snabb och bra efter naturlig vattning i form av regn på fm och sladdning mellan varje lopp. Bergsåker var en enda sörja av djup lera efter allt regnande hela natten och förmiddagen och den sladdades inte förrän efter lopp åtta !
Vet någon hur det gick för Zirkon i lopp 2.Ev. tid ?

#25 Han va 4:a på 2.38,3
Jag har varit på både Solvalla och Bergsåker och har inget att klaga på ,banan på Solvalla i går var bra många snabba tider ta bara Angels fina rekord.
Banan på Bergsåker var visserligen tungsprungen men jag körde fina rekord med mina ponnysar trots banunderlaget. Vädret var inte på topp idag och funktionärerna gjorde vad de kunde för att hålla banan fin.
Så är det med väder och vind inget att klaga på samma regler gäller för alla…
#22 Nej jag har ingen koll på banorna det är därför jag frågar. Enligt #17 och #18 var även Solvallas bana dålig. Därav funderingarna kring tiderna. Men precis som som du också skriver kan det hända at man inte behöver köra/rida fortare. Men det är därför jag undrade om det var propparna som gjorde det så. Jag var ju inte med på någon av tävlingarna. Hur ska man annars få reda på något om man inte får fråga.
#27 Jag såg att dina hästar gick på fina tider på båda banorna men du kör väl shettis? Min fråga gällde enbart russen.
22# Jodå jag har m.k.t. bra koll på banan. Solvallas alltså, kan inte uttala mig om Bergsåker.
Att hästarna går snabba tider är inte avgörande för om banan är bra, ett betongliknande hårt underlag kan ge fina tider, men oxå påverka hästen negativt. Vår egen (som för övrigt var dagssnabbast på Solv. igår) Fick en extra massagegenomgång idag.
För löst underlag kan ha andra negativa efekter på hästen förståss.
Jag pratar alltså om banunderlag för hästens bästa, inte tidsmässigt.

Jonte, ingen av dina hästar sänkte väl idag?
Grattis till trippeln ;D
Två av Jontes hästar sänkte sina rekord på Bergsåker igår Fame sänkte från 2.43 till 2.39 och Maxette från 2.53 till 2.45.
#16 tack,tack
#31 TACK
#27 Ja jag kör bara shettis
#30 Håller med, banan var betong! Vilket också påverkade min ponny negativt trots rekordsänkning..

Banan på valla var såå mycket bättre än på bergsåker.
Bergsåkers banan var inte alls bra, den borde ha varit som solvallas, då hade det blivit snabbare tider.

#27 Grattis till alla segrar. Men jag kan inte hålla med om att funktionärerna gjorde allt de kunde för att hålla Bergsåkers bana fin. Då skulle de ha sladdat den några gånger till under dagen…
Jag måste bara säga att jag blev grymt imponerad av Iva Roll, vilket jobb iva gjorde hela loppet mot tuffing! SUPER!

Okej, jag missuppfatta lite. Piggybank verkade dock tycka banan var kanon då hon gick nytt rekord och höll sig inom gångarten trav i 2 varv.

Michy fick ju köra på säkerhet efter 2 galopper i första sväng så han hade säkert mycket kvar att ge. Synd att banan var långsam annars hade det kunnat gå undan..
b-åkers bana var d sämsta jag jag kört på i min karriär. Dom fick varken sladda elr skrapa bort d blöta för att dom var rädd att den skulle bli för hård.