ja ha hört att gonkan ska anmäla jasmine o ijor till något lopp. o ja funderar på o anmäla mina två oxå.

JO vi ska anmäla ut både Ijor och Dalsgårds Jasmin till Kalmar.

Få se, ser inte ut att vara något jättebra prop för oss :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Glöm inte att anmälan är senast: torsdag 19 juni kl. 18.00

#4 ja jag tänkte försöka anmäla i morgon eller kväll det går väl också bra :-)

Putt!
Fler måste väll ha anmält…? :)

anmäl anmälan går ut snart
få anmälda
Min syster fyllerården dagen, så blir ingen start för vår del. :/
Men kommer nog till dubbeltravet i juli! :D

Vi har anmält Dalsgårds Jasmin i propp 3 och 9 .
Ijor är anmäld i propp 10
Johanna har anmält Tiffy i propp 8 och Tinny i propp 5

snälla kan inte någon mer anmäla prop 8 det är bara fyra anmälda
Penninghandicap, då får man räkna med dåligt med anmälningar. #11 Anmälningstiden gick väl ut 18.00!!!

Har anmält Flexa till prop.6 :)

Ojdå! Såg precis att jag skrivit fel i inlägg #6, Cotte är anmäld till prop 6 och 10! ;)

blir ingen prop 8:(

#16 vilka va anmälda till propp 8? ja hade så gärna velat ha ut tiffy i de loppet.
#12 det va ingen dålig penning propp..
#17 I mina ögon är alla penninghcp lopp dåliga! Titta på startfälten och se vilka hästar som får mötas! Möjligt att du har en häst som står bra inne i dessa lopp. Penninghcp gynnar de som har stora resurser att satsa på fina unghästar som sedan snabbt går ner i tiderna. Säger inte att det är något fel med det, bara att det är inte det ponnytrav jag vill ha.
Ja, propparna var säkert jättefina! Synd bara att det inte avspeglar sig i jämnheten på loppen. Eller vad sägs om att med en 2.18 ponny stå lika start med 2.09, eller 2.17 ponnyn som startar från samma volt som 2.04? Men det är ju sååå kul att tävla ponnytrav! Undrar bara om de ponnyer med fighting spirit som springer allt vad de kan och ändå lopp efter lopp blir frånsprungna förändras i sitt psyke? Eller ska vi kanske ta dom från tävlingsbanan och köpa en med bättre kapacitet? Strunt samma att vi tycker om vår lilla häst, nu är det ponnytrav och då är det dessa villkor som gäller. Vem kommer att kämpa för att vi får tillbaka valfriheten att köra vilken sorts lopp vi vill? Hur många mindre starter har vi iår? På shetlandssidan måste hästantalet rasat med en hiskelig fart. Inte undra på det.

#19 Eller ska vi kanske ta dom från tävlingsbanan och köpa en med bättre kapacitet?
Ja, självklart är det så vi måste göra :) Vi kan ju inte ha kvar de dåliga hästarna på banan
obs! Ironi Obs!
Men nog kan en ponny som gått fort utan att fått några främre placeringar för det förtjäna ett fint pengahcp-lopp. Men en blandning är nog det bästa..

Travprogrammet finns nu ute på KPTs hemsida:

Tack , kul att få se startlistorna ;-)