tomelilla 25 juni?
nån som ska dit??iså fall vilken prop och rekord??nån som kan berätta lite om banan??jag har aldrig varit där förut och om nån kanske har nån bild hur det ser ut..har anmält Orra till prop 8 
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Banan är liten med en backe. Ligger på en åker. :P
Jag ska inte dit med någon. Tänker inte offra min nya vagn. xD

har lite tanke på att åka dit men får se hur det går på östanåkra bara:P
Ska väl anmäla båda mina, kassa proppar egentligen men jag bor typ granne. Calippo prop 8 och Hannibal prop 12.

jag ska inte dit. Men har varit där en gång så kan ju berätta lite om hur det ser ut :P En liten rundbana på 400? meter . Ingen dosering över huvudtaget och det är tyå småsten eller grus som dom springer på. Det finns inga boxar ,man får binda hästarna i små inhängnader med gräs. Det liknar ju inte nån av dom stoa banorna precis,men den är charmig på sitt sätt. Min häst hade aldrig funkat på den banan. Men har man en "normal" ponny, så funkar det säkert bra :)
Förresten har dom breddat upploppet nu härom helgen, så nu är det lättare att volta :)
Tomelilla för mig är en unik bana. Här kan man se lopp medans man selar, man får vara ute i solen (om det inte regnar vill säga), taktik och körskicklighet ffa i starten kan spela stor roll. Alla ponnyer jag haft genom åren utom en enda har trivts bra på Tomelilla. Cafeterian har den godaste "travmaten" jag ätit.
Tomelilla är en liten, smal, ojämnt bred bana men ack vad Anna o jag har trivts där genom åren tillsammans med våra ponnyer. De har nog också uppskattat Skåneland för det har blivit många goda resultat o placeringar här nere.
Här tas livet ofta med en klackspark o även det ger härliga minnen. Kommer nog aldrig att glömma den dan som vattenbilen (har ingen en bild att lägga in på denna härliga målade gamla vattenbil?) då löser man det bekymret med att dra vattenbilen runt med traktorn!!!
Det var för härligt att se!!!
Tyvärr blir det nog ingen tävling där nere för oss den 25e men det lär väl förhoppningsvis bli fler tillfällen?

Mina hästar går inte i heller så värst bra på den banan, den är lite ojämn och det negativa med dess banbredd är att det är jättevårt att ha många hästar i varje lopp, det blir så svårt att volta ordentligt. Men den har alltid fina priser och glada folk där. Allting rullar på bra under dagen, jag håller med att deras mat är verkligen god, speciellt hamburgarna;)

#5 Banan är 540 meter.
vart ligger banan?hittar ingen adress
banan ligger strax utanför Tomelilla (Tryde), precis vid sidan av väg 19. Kommer man från Kristiandstad hållet ligger banan på höger sida, spana efter en mindre avtagsväg vid en hästgård med blåa hus. Kommer man från Ystad, Sjöbo eller Tomelilla hållet kommer man till den sk. svamparondellen (där svampabanan ligger) där tar man mot Kristianstad och då ligger banan på vänster sida
Hmmm, prövade att söka Tryde på eniros kartsök, där ser man faktiskt en liten oval!

Någon som vet något om listorna?? :P
Vet att prop 12 och 13 inte blev av….. Hade anmält Hannibal till 12, surt.

putt? vill se listor 
Finns inga ännu !

Putt… listor??
Nu har listorna kommit! Rätt mycket hästar ändå…..
när brukar tävlingarna börja?

Första loppet går kl 17,30. Dessförinnan kvalloppen kl 16,45.
17,15 vattnas och sladdas banan. Pauserna ligger efter lopp 4 och lopp 8.
Så stod det i ett mail vi fick.

ingen som vill lägga in listorna här?

#20, dom ligger på sptf :)

http://www.sptf.nu/startlistor/080625_TO_banprog_russ_02.pdf
Kommer här Kima:)

NU ska jag tippa lita;)
Lopp 1: Ruffs Mo
Lopp 2: Molta
Lopp 3: Marlon S men kanske även Brutus Ess.
Lopp 4: Allgunnens Anny
Lopp 5: Tosan
Lopp 6: Mimmi IV eller Hippotekets Esska.
Lopp 7: Dynamit II, Emmeros Fantasia el Ruffs Mo
Lopp 8: Allgunnens Axa el Gyllebosl. Hampus
Lopp 9: Hedda Flygare el Sessan II
Lopp 10: X-Krut
Lopp 11: Hippotekets Esska el Allgunnens Ösa

Jag tror det blir så här:
Lopp 1: Ruffs Mo
Lopp 2: Magic, men hoppas på Molta :)
Lopp 3: Marlon S
Lopp 4: Linnest. HippHipp
Lopp 5: Tosan
Lopp 6: Hippotekets Esska
Lopp 7: Dynamit II
Lopp 8: Gyllebos. Hampus
Lopp 9: Hedda Flygare
Lopp 10: X Krut
Lopp 11: Allgunnens Ösa
nån som ska ta bilder??

#25 Jag kmr vara där & ta bilder om nya kameran har kommit :) Säg gärna till om de är någon speciell jag ska fota ;)

kan nån ta foto på orra lopp 5??

Någon som kan fota mig? Kör Molta lopp 2 häst nr 2 ..
!