Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1215 ggr
Carl-Henrik
0

Programmet till Kr 28/6

Travprogrammet till Kalmar Ponnytravares tävlingsdag lördagen den 28/6 finns nu ute på KPTs hemsida:

www.kalmarponnytravare.se

VeronicaP
0

Tack för det.

Finns det bara 1 timmes möjlighet att värma på banan då ni inte ska ha några pauser?

Ingela.C
0

#1 Du kan bara värma på banan en timme innan första start, men slingan är öppen för värmning hela dagen!

Härligt med startlistor, synd bara att de är så få anmälda…

savrarpstuteri
0

Vill bara uppmärksamma Carl-Henriks fina arbete med programmakeriet som så snabbt också kommer ut på nätet!

Stort tack för din hjälp att också göra detta för "mej o min klubb" APS min sista tid i fjol!
Det var guld värt!

Ha en fortsatt skön sommar Glad!

VeronicaP
0

#2 Jo jag vet att det finns slinga men ibland vill man hinna med att köra på banan också , allra helst om de aldrig har varit på banan förr.

Jennie_A
0

#4 Är det en häst som ska starta som aldrig har varit på banan tidigare?

VeronicaP
0

#4 Ja på Kalmars banan( så klart ) alla banor ser ju olika ut faktiskt och saker som de kan behöva titta på.

Jennie_A
0

#6 Så klart var det inte att det gällde just Kalmartravet. Du skrev "allra helst om de aldrig har varit på banan förr", och det kan man tolka på fler än ett sätt.

VeronicaP
0

#7 Inte ofta hästar kan starta om de inte varit på banan förr Flört

Jennie_A
0

#8  Visst är det så. Blev konfunderad, så det var därför jag frågade.

Carl-Henrik
0

#3 Tack!

Det stämmer att det tyvärr inte är mer än 1 h värmning på banan. Det beror på följande:

''Superhelg 2008

Varmt välkommen till Superhelg på Kalmartravet 27-29 juni 2008 - ett samarbete mellan Ridklubben Udden, Agria Djurförsäkring och Kalmartravet. Detta är en superhelg där rid- och travsport möts! 

Vi har nu ca 320 anmälda starter och vi ser fram emot en fartfylld tävlingshelg. Superhelg på Kalmartravet 2008 varvar Kalmartravets aktiviteter (kvällstrav & monté, ponnytrav) och Agriadagen med Ridklubben Uddens regionala och nationella hopptävlingar för häst på gräsbanan innanför travbanan på Kalmartravet.

Under helgen varvas traditionella hoppklasser med mer spektakulära och publikfriande showklasser: en klass där de främsta hoppryttarna kvalificerar sig för ett travlopp på kvällstravet samt en ride'n'drive där banhoppning kombineras med bilkörning. Helgen avrundas med finalen över 1,40 m höga hinder!

Nytt för i år är en clinic som kommer att hållas av elitryttarinnan Ann-Sofie Oscarsson. På plats under helgen finns försäljare och utställlare och på söndagen kan ni prova på ponnyridning, agility och se hunduppvisning.'' - http://www.ridklubbenudden.com/superhelg/

TildaLinge
0

Så roligt :D synd att inte 2.55 - 3.09 gick ut :(