Årjäng 21/6
**
Fri handicap-Ponnylopp
Kategori B som har fullföljt minst 1 officiellt lopp from 2 maj 2008, körda av C- eller D- licensinnehavare.
2140 m. Voltstart. Grundlag 2.15.0 Fri handicap
Voltstart. Grundlag 2.15.0 Fri handicap
Pris: 1.200-600-400-300-200-(100) kr.
Hederstäcke till segrande ponny, hpr 1-3plac, rosetter 1-5 plac.
**Voltstart. Grundlag 2.15.0 Fri handicapPris: 1.200-600-400-300-200-(100) kr.Hederstäcke till segrande ponny, hpr 1-3plac, rosetter 1-5 plac.
Förra året blev detta tidernas tätaste och mest spännande ponnytravlopp med fyra hästar på rad i mål. Då var det Åmål som var värd i år är det årjängs tur. Blir det lika rafflande i år?
Imorgon är anmälan till årets upplaga. Skulle vara intressant att veta vilka som funderar på att komma. Vi har väll tre hästar som vi tänkt anmäla.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag ska anmäla ola!

Putt!

Nu har startlistan kommit. Karl-Otto står väldigt bra till, i övrigt ser det ut att kunna bli hiskiligt jämt….
Jerker Klang,

F-n att jag missade anmälan!

#4 Livet är hårt….
Jerker Klang,

Haha, Klang bidrar på stort! ;) lycka till alla. blir nog ett roligt lopp tror jag. Ola sänker sig säkert lite till:)

#4 haha, du hade ändå fått börjat sela i boxen när de andra startar för att det ska bli jämt;)

#6 Jodu, nästan halva fältet är våra hästar :-) Jag hoppas att Linda får bra snurr på TT men det är inte lätt för en ovan kusk att köra henne i de tempon som M och T har gjort i de senaste loppen, Monis har haft något skumt med ryggen men förhoppningsvis har mickis och Sara fått ordning på det tills lördag. Mercan har hårda körorder från nya ägarna, tävla gärna men sänk inte rekordet, får se om Tove klarar den balansgången…..
Min favorit till segern är helt klart Karl-Otto, håller han sig bara på benen så skall han i princip jogga hem detta. Ola visade ju i vinter att han kan gå betydligt fortare än de 2.16 han har i rekord nu så det är bara att säga lycka till. Turbo och Muztang kan väldigt mycket mer än vad dom visat hittils i år så, det kan nog bli ett otäkt spännande lopp detta.
Jerker Klang,

#8 Haha, jaså. ja men det är nog förståeligt. blev han såld till norge? Hm, tråkigt hoppas verkligen det inte är alltför allvarligt!
Ja, Frida kan nog försöka med att köra en säker körning till seger utan att pressa för hårt.. tror Karl-Otto kan behöva det för sitt självförtroende.. listan ser ju inte alltför bra ut senaste dock:(
Tror både Muztang,Ola och Turbo kan mer! Och somsagt de har ju alla visat att de kan mer!

Ja skulle mommit men ja hade ingen sjuts :(

vem vann?

Muztang vann :)

Tider och placeringar?

putt

Synd för karl-Otto som hade segern i handen att galoppera in i mål. Grattis Kajsa iaf:)