Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 5805 ggr
juliapettersson
0

Tråkighetsfaktorn är hög...

God kväll!
Jag sitter själv hemma, ska upp och jobba imorrn. Har enormt tråkigt, så slänger in lite random-frågor som ni får besvara om ni är lika rastlösa som jag ;)

1. Om du fick välja vilken ponny som helst, död eller levande, att köra ett lopp med, vilken skulle du välja?
2. Vilket russto, död eller levande, skulle du vilja ha ett föl efter?
3. Vilken sulky skulle du vilja köpa om du fick välja vilken du ville?
4. Vilket stuteri/uppfödare skulle du vilja köpa en blivande ponnytravare av idag?
5. Vem tror du blir först att slå Snäckans världsrekord?

Tjabba_tjena
0

Detär vällklart att man vill slå världsrekord och ha en levande häst.Fot i munnnen

Colt
0

Kul tråd! ^^

1 Tyson ll
2.Mareld om ja får välja shettis så vill ja ha en efter min Felicia<3
3.Royal Superlight
4. Farmen stuteri, eller smedens stuteri. om man ska köpa med bra stam.
5. Mareld

divansson
0

1 - Vet inte.. så snabb och travsäker som möjligt iaf..
2 - Iva Roll kanske
3 - En snygg men så att kusken sitter med knäna precis bakom pinnarna som håller i hjulen..
4 - Teja eller farmens
5 - svårt.. :P Mareld?

Odena
0

Skoj =)

1. Snäckan

2. Regatta

3. Royal Superlight

4. ACL stuteri

5. Mareld

JennyBrunzell
0

1. Tyson II

2. Regatta

3. Royal Superlight

4. ACL stuteri

5. Mareld eller Gumino

Nitro
0

1. Donne
2. Regatta
3. Custom Fcs (till ponny då Räcka ut tungan )
4. ACL stuteri
5. Mareld

sofienordmark
0

roligt.. det var uppiggande när man har sjukt tråkigt som nu xD..  

1. Gumino eller snäckan (:
2. Mareld
3. Royal superlight
4. hmm, ACL stuteri tror ja
5. Det blir nog allt Mareld

ozzkan
0

Bra tråd, fler sånna frågor! 

1. Mareld

2. Regatta (Mareld)

3. Grafström

4. Kålmans, grymt bra, Jag vet att de inte finns längre men de födde upp hästar med kvalitet, där va de inte kvantitet. Sen där Tyson o Varette kommer ifrån, och med samma föräldrar som de förstås!

5. MARELD! (Ja e lite fan av henne)

nemesis
0

1.Gumino

2.Regatta

3.Royal ( har precis beställt en ny.)

4.Kålmans, smedens, Dar, finns många fina stuterier…

5. Mareld eller Gumino

Lisann
0

1. Micklas

2.Snäckan

3.Royal

4.Dar

5.Mareld

Michy
0

1. Tyson ll
2. Våran lilla Tillerosa
3. Grafström
4. Ljungens
5. Hmm, Gumino..Glad

jenniferaronsson
0

1. Tyson II eller Gumino.. (svårt)
2. regatta,
3. royal
4. Smedens elr Bäckdal ( shettis) Kålmans ( russ)
5. Gumino

Hannna
0
  1. Golda Apache :P
  2. Regitze Ernst eller Mareld
  3. hm, vet inte. Spelar inte så stor roll.
  4. Ernst
  5. Inte en susning, Tuffing kanske? Gumino har sett grymt fin ut iår som 14-åring.
amandahandersson
0

1. NORRSKENETS JUPITER, the one and only! Även fast jag kört honom.. Men han är värd mer än allt <3 Men en som jag inte kört… Golda Apache säjer jag!
2. Regatta
3. Custom eller Royal
4. Ernst!
5. Jag vet inte.. Gumino eller Mareld ligger väll närmast?

jessssica
0
  1. Luffsen II, Varette
  2. Snäckan
  3. Royal, eller chevi reflex i mina färger ;)
  4. Stuteri Dar
  5. Mareld kanske..!!
casandra
0

1. A. Golda Apache/Danielle, B. Ernst Rasken/Raider/Mareld.
2. A. Danielle B. Mareld/Snäckan
3. Royal Superlight
4. Ernst
5. Mareld

Det var svårt, går typ inte att välja EN häst som man vill köra, jag vill köra alla Flört

muskot
0

1. Tyson II
2. Regatta
3. Royal
4. Ernst
5. Mareld

Matildaa
0

1. Golda Apache

2.Snäckan

3.Royal

4.Smedens stuteri

5. Vet inte

Trav_
0

1: Golda Apache eller Ramona Ernst
2:Regatta
3: spelar ingen roll
4: Farmens har jag redan ifrån så då får det bli antingen Ernst eller ACL
5: Mareld eller gumino!

DubbelE
0

1. Om du fick välja vilken ponny som helst, död eller levande, att köra ett lopp med, vilken skulle du välja?: Darius Roll
2. Vilket russto, död eller levande, skulle du vilja ha ett föl efter?: Snoffsan (!)
3. Vilken sulky skulle du vilja köpa om du fick välja vilken du ville?: Joyride.. skönare sulky finns inte!
4. Vilket stuteri/uppfödare skulle du vilja köpa en blivande ponnytravare av idag?:Stuteri Leaf
5. Vem tror du blir först att slå Snäckans världsrekord?:Mareld

linnrisedal
0

1. Mareld
2. Gumman
3. Royal super light eller en grön Chanpion

4. Ingen aning, har inte så stor koll, så längde ponnyn kan trava är jag glad
5. Mareld eller Gumino

iiirma
0
  1. Bond
  2. Regatta
  3. Royal super light
  4. Stuteri Hult
  5. Marled
Bumbi
0

1. Micklas

2. PillaFlört

3. Chevi ponny reflex

4. Smedens Stuteri

5. GuminoSkrattande

Annelie-
0

1. Vår lilla Primavara (Är för gammal så det kommer aldrig att sek:(

2: Iva Roll förstås (Min ögonsten)

3: Vi har Champion och de fungerar bra

4: Ernst kanske

5: Mareld/Gumino/Mowgli

Bejla_
0

1. Zerona tror jag ..hmm?

2. Bejla så klart!

3. Royal Superlight

4. Nordanåkers kanske?

5. Mareld eller Gumino

Mixie
0

1. vet inte nån gammal favorit, Hero kanske?
2. Oddny :P för hon e så go ;)
3. Royal Superlight
4. Dar, Ernst
5. Mareld

//Mickan

ozzkan
0

Vem e Marelds föl efter nu igen då? jag skulle kanske velat köra Polar, eftersom ja har en liten tös e. Polar

Miii4
0

#27 jagga ess.

1) Mareld
2) Regatta!
3) Nyss köpt den, Chevi Reflex
4) Roll eller Ernst
5) Mareld eller Gumino, nu på söndag helst ;)

Fanny.H
0

1. Snäckan

2. Snäckan

3. Chevi reflex

4. Smedens Stuteri

5. Har ingen aning.

oskarflorhed
0

1 Mareld

2 Snäckan

3 Custom

4 Roll

5 Mareld

Teja-Bea
0

Rolig tråd!

1. Jag skulle nog vilja köra någon av de gamla kanonerna. Kanske Dröm. Eller Munter, eller Vagabond!

2. Ett russto…En klar favorit är ju min egen Tejas Monela 3165. Hon har nog bästa tänkbara stam i min mening!

3. Sulky..? Jag gillar faktiskt min gamla klocksulky! Den är tidlös och så otroligt skön att köra i!

4. Den här frågan är lite knepig. En blivande travare skulle jag nog köpa av Smedens.. Jag vill inte ha en Tyson-avkomma. Men blivande Allrundhäst, vilket jag egentligen vill ha, det skulle jag nog köpa av Stuteri Dar. Eller Palmbacken, men Drömprisen som far. Eller mig själv! ;) hehe

5. Först att slå näckans rekord. Där tror jag på Gumino eller Mareld.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Absolut_Luks
0

1. Zabine skulle nog inte vara helt fel att köra i lopp.
2. Deli Ess! Helt underbar häst.
3. Nån Champion…Blir så stel i benen av Royal. 
4.Går inte att välja en. 
5. Mareld

Beeea
0

Jättekul tråd! ;D

1. Raider eller Mareld
2. Rovalds Zoyeriba;D Underbar häst!
3. Royal eller en begangnad champion
4. Hult eller Dar
5. Mareld

PromiseMinanMorfeus
0
  1. Gold apache, Mareld eller Darius Roll
  2. Regitze Ernst, Regatta eller Nemesis N <3
  3. Champion eller Royal
  4. Ernst, Smedens eller Kålmans riktigt bra avkommer:)
  5. Mareld eller Gumino.
Boode
0

1. Snäckan

2. Regatta eller Pozzi

3. Royal 

4. Ernst eller Smedens.

5. Mareld

skott
0

1. Vagotte körde jag ett lopp och de skulle jag gärna gjort igen.

2.Regatta eller Jarette.

3. Royal

4. Ernst, Smedens, Eller såklart mitt eget Skott.

5, Mareld.

deweycheatumnhowe
0

1. Donne

2. Sandy Bell

3. Royal Superlight

4. Stuteri Ernst

5. Mareld på Kalmar 24 Juni

fan_idole
0

#37 och alla andra. Sandy Bell (1.46,0) f. 84, e Manfred, u. Bianca är självklart intressant. Var finns (om de finns) hennes avkommor?

Svar 5) är kyligt… Vi avvaktar tiden!

MagganS-B
0

1. Vår egen Månen (1.48,5 på sin tid….) e. Ponte u. Mona Lena - Rasken. Uppf. Torsten "Teja" Jacobsson! En otrolig bagge med ett underbart steg och världens vinnarskalle!

2. Fler föl efter Leilu, som jag var tvungen att ta bort alltför tidigt. Lova Ess kanske lämnar lika bra…….

3. Royal, eftersom vi har en…..

4. Eftersom jag inte kan köpa av mig själv, Stuteri Ess, så blir det Stuteri Dar…..jättefina ston med bra stam och en toppenhingst!

5. Mareld

För er som inte vet vad bagge är, så är det det gamla namnet på russ, russ på gotländska betyder egentligen vilken häst som helst, men skogsbaggar eller baggar (plur.) är ursprunget! Hoppas också att ni vet att det heter ett russ, flera russ, och INTE russar som vissa säger!

Millaaann
0

#38 vi hade en avkomma efter Sandy Bell, Parabella e. Parat. Men vi sålde henne för några år sen till Danmark.

Mollberg
0

#6 Ellerhur det borde finna Custom F.S.C till ponny!!

SofiaLindh
0

#41 aaa lätt! ;)

muskot
0

#38 Sandy Bell fick bara en avkomma och det är Parabella som Camilla redan skrivit om..

LindaM
0

#38 Parabella i Danmark var den enda hon fick. Nästa föl dog och sedan fick hon själv tas bort.

natalie_
0

1tyson II eller Vagabond.2Varette.3en Royal superlight (fasst har redan en).4stuteri ess eller tejas.5Mareld eller Gumino.

juliapettersson
0

1. Ero kanske. Udda icke-renrasig som kunde flytta på sig.
2. Leilu eller Kajpa. Två fina ston som lämnat bra.
3. Grafström. Lättaste sulkyn på ponnymarknaden?
4. Dar. Många och riktigt bra stammade avelsston.
5. Gumino. Tuffing om några år.

ozzkan
0

#46 Punkt 3. Håller me!

Herkules
0

Varför vill du inte ha en Tyson-avkomma?

1. Tuffing, verkar helt otrolig.

2. Regatta, har lämnat bäst (ponnytrav) genom tiderna. Annars Mareld.

3. Chevi verkar fungera bra, finns andra bra märken också.

4. Stuteri Ernst i Klippan. Tycker att dom har det bästa blodet på sina märrar. Min drömkorsning är dock Tyson II-Mareld, vilken avkomma det skulle bli.

5. Världsbästanotering, kanske slås Snäckans tid redan idag av bl a Gumino, Mareld t ex. Sedan finns det andra bra som Tyson II, Ernst Rolf, Ernst Ronaldo, Tuffing (nästa år) Micklas, Hults Chikita. Det finns många fina och bra russ som ligger mellan 1.40,0-1.45,0

Miii4
0

#46 - Kajpa ja, hur många vinster har hennes avkommor  tillsammans i år? (Ina, Kung, Indiana och Dars Ecco till exempel) :)

Teja-Bea
0

#48 för att "alla" avlar på Tyson.. En enda hingst kan inte driva en hel ras frammåt… Snart finns det Vagabond i vart enda russ!

Titta bara på en av de nya 4-åringarna som kommit till start i år (nämner inga namn). Men det russet är inavlat!! Kanske tom.  medvetet!?!?! 4-åringens föräldrar är syskon!! Båda har Vagabond som pappa…

Det borde inte vara tillåtet!

Tyson har betäckt över 70 ston (där omkring) i flera år. Visst blir flera av avkommorna duktiga travare. Men vad händer med de andra? Tyson är en otroligt duktig och fin hingst! Men som sagt. Var har hänt med alla andra avkommor? Vi kanske sett ca 20 avkommor på banan. Vart är resterande 150st?!?!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

LindaBlomberg
0
  1. Mr Emil
  2. Snäckan
  3. Custom Fcs
  4. ACL, Martell
  5. MARELD
MagganS-B
0

#46 Ero var visst renrasigt russ! Däremot var han e. en hingst som inte var premierad! Det har funnits fler som sett ut som han förr……

# 50 Bea, det är inte första gången som "matadoravel" sker, se på Rollo, hur många tror du betäckte med Rollo när han var poppis, vet att Bröderna Johansson sa att en säsong hade dom 50-60 ston till honom! Sen att det finns folk som ovillkorligen skall ha ett föl utan att veta hur avel går till är ju en sak, dom avlar inte, där gäller bara fortplantning……

#49 Glöm inte numera döda Ettan Roll, kriterievinnare!

hiprex
0

1. vore kul och typ testa Gumino ,Mareld eller dynamit ll om man får välja schettis..

2. Mareld eller snäckan

3. Köpte nyss en sprillans ny chevi reflex

4.Var som helst bara avkomman inte var efter Tyson ll.

5.Hiprex näe då det blir nog Mareld om hon blir fit for fight igen efter olyckan idag på kalmar travet..Annars så blire väll TysonFundersam

Herkules
0

#50 Ursäkta, jag förstår inte vad du menar, tycker du inte Tyson är en bra avelshingst? Vad jag ser på banan verkar dom talangfulla. Självklart kan inte alla russ vara efter Tyson. Men i mina ögon verkar han vara den mest intressanta russhingsten för dagen. Korsnäs Brådis verkar också lämna fina avkommor.

fan_idole
0

#50 Att prata för sin egen vara är en sak, att prata i egen sak är en helt annan…

Miii4
0

#52 - jag vet :) men bara senaste veckan så 3 segrar in :)
i mitt tycke är det starkt, många startande avkommor och alla håller ganska fin klass! =)

divansson
0

#50 det håller jag helt klart med om.. inavel.. alla kan inte ha samma hingst att avla med.. har också sett en 4-årng som är som du säger.. kanske är samma..

fan_idole
0

#52 Historielöshet är inte enbart en "sjukdom" inom ponnytravet, utan gäller i samhället i stort.

PS. Inavel är väl om Darius Roll (Vagabond-Sindy) betäcker Iva Roll (Vagabond-Sindy) och hon får föl? eller är jag helt ute och cyklar (igen)?  Det som #50 vill förbjuda kallas väl linjeavel? DS

Colt
0

#Håller med! det är inte inavel det är linjeavel! det är ju vanligt! Min är linjeavlad lika dant.  Finns inga fel på honom!

jessssica
0

#54 hon skrev inte att hon ínte tyckte att Tyson är en bra avelshingst…Hon skrev bara att "ALLA"  kan inte betäcka med han..

För hur skulle det då bli att se ut sen????????????????????

amandahandersson
0

Tycker att Tyson är en jättefin hingst, i ingen kan ju säja emot det. Men det har blivit många efter honom, tycker jag med. Skulle inte helelr köpt en Tyson-avkomma.

MEN, har Tyson lämnat någon godkänd avelshingst? jag har ingen koll?

Det är viktigt tror jag att vi ser till att använda så många hingstar som möjligt. Vi har Tyson och Darius Roll e. Vagabond,.
Men vi har också Skotte som lämnar bra, Skärmnäs Pigall som i sin tur är e. Raider. Sen får vi ju inte glömma Ernst Ronaldo!! Om några år får vi ju se hans avkommor också.
Parat och Gumino är också fina, tycker jag. och Ersnt Rolf och Micklas som är e. Nicklas II!
Sen finns Korsnäs Brådis och Jagga Ess.  S

Så det finns gott om snabbtravande hingstar.  Och jag tror faktiskt att om några år kommer vi se att alla används.

nemesis
0

#61 ernst rolf används väl inte längre i avel?

amandahandersson
0

#62, jag har ingen aning! Läste bara någon stans att han blivit godkänd avelshingst :) Därför tog jag me d honom.. Generad

Cherriese
0

#63 jo han var godkänd men steril (?!) om jag minns rätt..

amandahandersson
0

#64, ajrackarns ;s synd på Nicklas II; blod…

Aja, då får vi nöja oss med Micklas som snabbtravande Nicklas II hingst.  Min Zolle är ju bara vallack, och dessutom sölig och aggresiv x)

AK47Kalashnikov
0

#65 Meh Amandah! Vad har Ernst Romeo gjort för fel, som inte platsar under "snabbtravande hingstar efter Niklas II"? Han har ett rek på 1,56 om jag inte är helt ute och cyklar..! =D

Mixie
0

#61 tror inte att tyson lämnat någon godkänd än..

enda anledningen till att jag inte skulle använda honom är att han är godkänd på meriter inte utseende.. väljer hellre en hingst som BÅDE travar bra och har exteriören.. tex. Parat 44p (1.48,5) Trofé 44p (1.52.1) Edgar 41p (1.53.1) mf.

//Mickan

amandahandersson
0

#66, gaaah, så bra minne har jag inte ;)x)  
Självklart vet jag vem det är, och han är en jättestilig pålle! Men jag tänker inte sååååå långt x)  Självklart ska han också vara med  ;) 

#67, Edgar är en mycket fin häst, Vagabond-blod i honom med :)   

Jag personligen skulle valt Micklas, Skärmnäs Pigall, Skotte eller Ernst Ronaldo mitt sto, om jag nu hade något…  ;)

Odena
0

Tyson har ju lämnat Tokajer ML

amandahandersson
0

#69, är han avelsgodkänd?

Odena
0

Jupp med 39+1p har jag för mig finns på russavelsföreningens hingst sida kollade han heter ju Tokajer ML 606…han har ju nummer så =)

MagganS-B
0

#65 Manicken är också e. Niklas!

För övrigt så är Korsnäs Brådis 21 år, och kan inte verka i aveln hur länge som helst! I skrivande stund har han haft 6 ston varav 1 i Skåne, trodde nog folk skulle vara mer intresserade efter hans båda avkommor, en i 3-årstoppen och en i 4-årstoppen! Men ingen blir som bekant profet i sitt eget landSkrattande

Herkules
0

Då har i alla fall 6 stycken gjort ett bra val i och med att dom betäcker med Korsnäs Brådis.

Menar du att Tyson travar dåligt?

Odena
0

#73 jag tror #67 vill ha en hingst till sina ston med både exteriört och trav i sig. Alltså en hingst godkänd utan extra poäng för meriter.

Jagz
0

# 73 Jag tror hon menar att han inte har fått tillräckligt med poäng för sin extriör för att bli godkänd, han är väl godkänd för sina meriter?

FridaNyberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ernst Romeo är ett bra val ;D!

Millaaann
0

#67 Varför inte Ernst Ronaldo? han är godkänd på sitt utseende :)…

#69 Tokajer ML är godkänd för aveln.

Mixie
0

#73 kan inte se att jag någonstans skrivit att Tyson travar dåligt? #77 tog bara några ex ;) Ernst Ronaldo är fin han me.

//Mickan

amandahandersson
0

#77, jag nämde iaf Ernst Ronaldo, jag tycker han är superfiiiin! :D

Herkules
0

Förklara, både travar bra och har exteriören. Finns inte Tyson där? Och i så fall vad har han för brister?

Millaaann
0

#78 Hehe lugnt :P…Ja han e superfiin :D

Jagz
0

# Han är inte godkänd enbart på extriören! Det är väl en "brist"?

Herkules
0

Är det något fel på Ronaldo eftersom han inte startar? Kommer han att starta till SM?

Herkules
0

Är det inte en subjektiv bedömning som görs där? Han verkar i alla fall klara sig bättre än vad många andra ponnyer ute på banorna gör

amandahandersson
0

#80, han hade väll inte nog med poäng för att bli godkänd på utseendet.    Hade inte han "bara" 38 poäng, men blev godkänd för han var så fin travhäst?

Jagz
0

# 85 Precis så var det! Det är helt enkelt domarnas bedömning.

Mixie
0

#80 BÅDE travar bra och har exteriören, skrev jag. ingenting om att Tyson inte travar bra. visst han har väl exteriören också men fler brister än dom med över 40p annars skulle han väl inte behövt sina meritpoäng från travet för att bli godkänd????

Vetlanda 2002: 88778=38 p G I t o m 2007 "Stor, maskulin, mer rastyp önskvärd. Naturlig resning, harmonisk bål. Ngt tät, branta kotor. Spänd skritt. Vägvinnande trav."

En del brister exteriört. Men att han kan trava det har han ju bevisat mer än en gång. Läs ordentligt ;)

//Mickan

Herkules
0

Det verkar finnas en avel för utseende och en för prestation. Kan det vara en rätt tolkning.

Är det någon som har poängen för dom snabbaste godkända ponnytravhingstarna i Sverige?

Millaaann
0

#83 Bara lugn! Han kommer till SM, vi har valt att låta honom vila nu när han betäcker, men han e laddad!! :)

Odena
0

#88 här är Guminos kritik:

Stor tung maskulin hingst, i grövsta laget. Grov hals, kraftfull bog, tung bål. Grovbent, tåvid fram, vinklad has. Vägvinnande taktmässig skritt. Vägvinnande energisk trav." 77798=38 + 2 poäng för prestation.

Herkules
0

#89 Bra, blev lite orolig.

Odena
0

#88 här kommer även Micklas kritik:

Gotland 2004: 98788=40 p G I t o m 2007.

"Hingst av mycket bra rastyp, harmonisk. Vackert huvud, naturlig resning, brett ansatt hals, bra njurparti. Knipt under sina ledgångar, tät. Vägvinnande skritt, bogfri. Vägvinnande trav, bogfri."

Millaaann
0

#91 Heheh :) Inget att oroa sig över! :P

Farmen
0

En bild på vår 1-åring e.Ernst Ronaldo

Odena
0

#94 åhh va fin… nu blir jag sugen på att betäcka vårt gamla sto med Ronaldo och hoppas att man kan få en lika fin =)

ozzkan
0

E man säker pa att man vill köra Mareld nu längre??? Haha, nejdå, ja skoja bara

Mixie
0

#94 1 år???? verkligen jättefin.. ser ut att vara otroligt välutveckad

//Mickan

amandahandersson
0

#94, ÅH SÅ FIN! Min 1-åring ser inte så fin ut! *avis* ;) hhihi ;)

Jenniferohlson
0

#98 din e super fin jue;)

amandahandersson
0

#99, jag har bara sett kort på honom, ska utforska traven osv. när han väl kommit!

Farmen
0

#98 Tyckte också att din var jättefin.
Här är en bild på vårt årsföl e.Ernst Ronaldo (helsyskon till #94)

amandahandersson
0

#101, åååååh, så söt så man vill äta upp den lilla sötnosen!

Odena
0

#101 vilken fin fölis =)

Millaaann
0

Här är våra fölungar efter Ronaldo som är födda iår.. :)

Vikas Rolex u. Lilla Blå och Vikas Rondo u. Rondine, är till salu

MagganS-B
0

För att återgå till exteriör kontra prestation, så utesluter ju det ena inte det andra…..En hingst som fått 43 p vid godkännadet kanske inte lämnar ett dugg snygga avkommor, ingen hingst och inga diplomston, men en hingst som fått +2 för prestation kanske lämnar både diplomston och godkända hingstar. Man skall alltså inte stirra sig blind på utseendet på föräldrarna, eftersom det precis som hos människor kan komma fram drag som funnits flera generationer tillbaka! OCH det är väl bättre med en häst som kan röra sig snabbt och på ett bra sätt, än en som bara samlar utställningsrosetter, eller?

Millaaann
0

tillägg i #104.. Glömde ju skicka me korten x)

Här kommer dom iaf.. :)

Belindaa
0

1. Bond
2. Tejas Månsaga, även fast hon kanske är lite ung än^^
3. Royal :)
4. Dar, Roll, Ess eller Ernst :)
5. Gumino x)

Belindaa
0

#107 2. Menade jag bara Månsaga, hon hette visst inte Tejas före :)

varette
0

1. Kanske Tyson eller Gumino ?

2. Varette, självklart!

3. Har en kalas bra Custom.

4. Ernst

5.  Gumìno ? haha..

jonne
0

1. Varrete, Tyson & gumino:P

2. Marled, Snäckan?

3. Royal sulky

4. Stuteri Ess 

5. Gumino :P

AnnaPers
0

1. Då skulle jag vilja köra Chuchundra , har körde henne massor hemma, helt underbar häst :)

2. Skulle även vilja ha ett föl efter henne.

3. Skulle nog vilja ha en Custom.

4. Stuteri Ernst, Roll ,LEAF

5. Tror nog att de blir Gumino eller Tyson II

[Mariaaaaaa]
0

1. Hults Chikita
2. Mareld, Hults Chikita eller Snäckan.
3. Royal Superlight 
4. Stuteri Hult!
5. Hm, Gumino eller Mareld!

_jonna
0

#112 har inte mareld slutat tävla? :)

Sofsa
0

# 39 Maggans S-B, Du har ingen bild på Månen? Min ponny Måns som tyvärr gått ur tiden var helbror med honom. Skulle vara jätteroligt att se hur han såg ut och om de var lika :)

H-Calvero
0

#111 & 112

Gumino har ju redan gått under snäckans tid..

kimmoberg
0

#115  men han har inte gått stonas rekord xD

Majjebus
0

1 - Tyson II

2 - Hults Chikita

3 - Royal

4 - Farmens Stuteri

5 - Mareld

amandahandersson
0

Jag gör om den här 1 år senare ;)

1. Raider eller Hults Chikita.
2. Regatta, Hults Chikita eller Ramona Ernst.
3. Grafströms eller Royal.
4. Ernst eller Smedens.
5. Guminos världsrekord är det numera, men jag tror det blir Tuffing som tar det.

[Russ-park]
0

Hej Julia.

1. Den bästa danske hingst Django GRH 20

2. Snäckan / Hults Chikita

3. Royal Hawk ( vi har en )

4. Dan & Henrik Christiansen, PR team, DK

5. Sto ? Ramona Ernst ( Gumino har ju V.rekord 1.38,0 )

Majjebus
0

#117Ändrar mig ,

5 - Tyson II el. Ernst Ravelli

kimmoberg
0

1: Tyson II

2:Snäckan

3:Royal(!) 

4:Smedens

5:Mareld(av stona) annars Gumino!!:)

teamvilse
0

1. Dröm!!
2. Chuchundra!
3. Royal, äger redan en :)
4. Ripadals
5. Pannkakan *långt ifrån men hoppas iaf*

Rovalds-Zurfa
0

1. Mirana

2. Mareld

3. Royal ( har redan en)

4. Farmens

5. Mareld

HallonLilly
0

Men… Gumino har rekord på 1.38,0…?

amandahandersson
0

När denna tråd gjordes hade Snäckan världsrekordet, men idag är det Gumino ;)

Och ytterligare två stycken har slagit Snäckans tidigare världsrekord, både Tyson II och Hults Chikita har väl travat 1.38-tider?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.