Dubbeltrav på Eskilstuna?
Är det någon som vet om det blir något mer dubbeltrav på Eskilstuna än det som ska vara i juni??

Den 27-29 juni äre dubbeltrav på eskil så jag hoppas många laddar för de 
Jag ska åka ner dit 27-29 med Hults Raptor och Hults defekt (:

Vi ska dit med Lindåsens Nadja och Rovalds Zurfa:D Om ni vill ha mer info så finns de på eps hemsida:p
känns kanske lite tidigt men bra att vara ute i god tid, finns det möjlighet till att få övernatta från Onsdag - Söndag, vi åker ju närmare 60 mil enkel väg med våra 2 =)

Jag vill , men har ingen skjuss :'(

vi kommer med:

fan, min bror gifter sig den 28 i norrland så jag befinner mig där då:/
Jag kommer troligtvis med Grann.

kommer med Troya Viking och mina shettisar tror jag i alla fall. Men Troya är säkert.

Blir Mawerik fräsch vilket verkar sådär nu kommer jag

Som det ser ut just nu kommer vi med Tejas Monljus, Troll Twix, Mercan och Gordon Rex, gäller bara att få sjuss för någon av dem då vi bara har plats för tre i lastbilen….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Kommer dit med Pandoura.
#10 Jättekul! Heja Troya

#12 ja ni kunde ju ha åkt med mig:/
Jag kanske ska dit med Dhiza om hon blir kvalad.
men hoppas det och kanske ett annat russ
heja också Troya

kanske svedens lobelia :D hoppas hoppas jätte mkt =)
Vi funderar på att åka dit! Perfekta lopp för mina 3 shettisar..!
Boende? Jag har aldrig varit där..

#15 Ja, men nu skall du ha kul i norr istället. Norländska bröllop är vilda tillställningar har jag hört…. ;-)
Jerker Klang,

Kul att så många redan nu bestämt sig för att komma!! :)
Jag och Erika kommer dit med Sockervadd och Montecillo :D
En fråga: En kompis till mig sade att det var någon utställning på Eskil samma helg? Är den på travbanan ? ska man anmäla dit? info?

#22 Mälarruss planerar att ha en "drive in" utställning på travbanan på lördagen. Tror dock inte att det är helt spikat.
Det kommer mer information lite längre fram.

Ja, planen är att det skall bli en "drive in" utställning på lördagen, om vi lyckas hitta lämplig domare. Man anmäler på plats då. Det blir alltså utställning för alla ponnyraser.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Kommer givetvis anmäla till många lopp, propparna passar i nuläget perfekt för alla hästarna..

#25 , samma för mig… det gäller bara att få tiden att räcka till ;)

#20 haha ja om jag inte ligger i operationssalen då så ska jag nog ha roligt med vargtassarna;)

Kommer troligtvis upp med två stycken. Har aldrig varit i Eskilstuna innan så det ska bli roligt=)

#31 enligt mig är det den bästa och roligaste banan att starta på i sverige:)

kul att du kommer upp //pernilla

allså #31
Jag kommer dit med Skarvikens Disa och Fridhems Isac , jag har alldrig varit på dubbeltrav Så jag undrar vart bor hästarna och bokar man boxar? Hur är det ? :P
#37 Tält brukar fungera för kuskarna och box för hästarna.
Vi har så nära så vi brukar åka mellan, men vad jag förstått så har alla så kul att det verkligen kan vara värt att hitta häst vakt å stanna kvar.
Hoppas att jag har alla ponnysar i gång tills dess.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Har hört att det ska finnas stugor att hyra. Man kan om man vill ta kontakt med EPS och fråga, för det ska tydligen finnas.
Okey! men kommer hästarna bo på travbanan?

Hästarna brukar få stå i samma boxar både fradag och söndagen (om dom startar båda dagarna såklart) och får då även sova i denna box. Dvs ni har samma box fre, lör sön. Till kuskar/föräldrar brukar det vara allt från hyra rum/bädd i klubblokalen (vet ej hur det är just i år kan endast någon ansvarig i EPS svara på), tält, husvagn, sova i stallet, hos någon som bor nära travbanan, ta in på hotell/vandrarhem osv.
Jag var där sist det var dubbeltrav. Det var faktiskt jättetrevligt! Vi red ner till vattnet på lördagen så hästarna fick bada lite och det uppskattades verkligen iaf av min kuse.
jag sov iaf i tält och det fungerade bra, Grann fick då stå i uteboxarna..

Jag kommer ditt med Simba=)

jag kommer nog kanske dit på söndagen med Zeleno och Morning News:)

jag kommer:P
Kommer nog

någon som vet när visby har dubbeltrav om dom har det iår?

Kommer nog till den 29e :D

.

Visbys dubbeltrav ligger den 8-10 augusti. Tillsammans med 5-års baggen och ett penninghcp för de lite snabbare hästarna på torsdagen tillsammans med ordinarie trav!
JAg ska dit och vara prisutdelare kanske. jag skulle ha kört Dhiza men dom hade äändrat tiden på den propen som jag skulle ha kört så nu finns det bara ett !! kanske någon annan häst som jah kanske rida eller köra 

#27 jag visar gärna! Vi kommer nog att vara på plats även på lördagen! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#52 otroligt fin häst på bilden!
Jag kommer också till dubbeltravet, den 29e ;)

Vill jätte gärna komma upp! När är det anmälning?
#55, 22 juni kl 17.00 - 19.00 är det anmälning :)

#53 Det är Tejas Monljus på bilden i #52, han är världens bästa enligt mig, men jag är ju lite jävig ;-)
Jerker Klang,

#57 Är Monis där då? Eller nån annan, kommer kanske upp:)

Som planen är just nu kommer monis, troll twix och eventuellt Gordon Rex om han är startklar tills dess.
Jerker Klang,

Va bra:)

Är det kval nån av dagarna? skulle vara perfekt om de var på söndagen :)

Finns kanon lopp till min shettis så hoppas vi åker,det är en bit oxå :S
#60 Trixi du kan ju åka med oss upp om du vill, om du lovar att inte vinna över mig i monté loppet, för då får du gå hem ;) haha

jag vill vara där alla dagarna juh, men går inte eftersom vi har tre andra hästar hemma :/ tänk om man kunde va där själv med pållen de dagarna och föräldrarna kunde lämna mej den 27 och hämta mej den 29 ;) haha, skulle aldrig hända xD han har lopp båda dagarna annars endå :) så Nån dag kommer vi :D

#63 hahahaXD Ja, jag åker gärna med upp :D Jättesnällt, kan höra med Päronen:D Kraaam:D
Nää, vem vinner över Maretto egentilgen!?!
#65 Göre vetja :)

kommer vara där hela helgen :) bor ju ganska nära. Har som det ser ut nu tre starthästar och 5-6 lopp under hela helgen. Så hoppas att de blir mkt anmält och mkt folk på lördagen för då blire extra kul :D

Vi bokade båtbiljett nyss och kommer med tre hästar om alla kommer med i sina lopp =)
Ska nog tävla på fredagen (:
Blir första starten då!
Antaligen med Nordanåkers Hampus

vi kommer :)

Jag har aldrig vart på dubbeltrav :$
hur övernattar man själv? hästen kan vel stå på travbanan om han ska va med båda dagarna, men man själv då? :P Ogillar tälta och har ingen bil ;P haha.. man är ju dömd till att misslyckas nu asså ;) hah

Vi kommer med fyra shettisar, hoppas på flera starter under båda dagarna.
Sova i tält antar jag att det blir, eller i bakluckan på bilen??

#71 det finns ju en klubblokal på banan med kök o allt och ett ponnystall men det är kanske inte så kul att bo där själv.
I värsta fall får du väl bo hos oss XD

nån från eps som vet när planerad första start blir på fredan?

Blir det någon slags grillning eller något på lördagen?

Någon som åker uppifrån och åker förbi Leksand, Insjön påväg till eskils, som ska va där fredag-lördag-söndag och har plats?

Blir det något kval nån av dagarna?

#77 ja undrar samma sak..

#77 det blir det säkert som en vanlig tävligs dag;) fast roligare:)

Jag har kanske ordnat så att jag kan vara där hela helgen, men jag har ett problem, min ena ponny har allergi och kan inte stå i box hela helgen.. :( Någon som vet om det går att lösa med hage, eller någon som bor i närheten som kanske kan låna ut en liten hage?

jag åker dit med ventil :) fast bara på fredagen

#80 Om de inte skulle finnas tillgång till hage på banan så har vi hage som vi kan låna ut, bor ca 15-20min från banan :)

Nån ja kan åka med, endera dit eller hem? :P
Jag har skjuts en gång, men inte den andra.. Spelar ingen roll om ja åker med nån från Romme, Rättvik eller typ 'uppifrån' landet för den delen.
Vore så hemskt snällt! Betalar halva bensinkostnaden isf..

#82 å vad snällt! :) ska kolla runt lite vad det finns för möjligheter.
kommer fredagen

#86 Och nu med ännu finare placeringar sara ! :D lycka till min gamla travskoleledare , det är bäst du passar dig nu asså ;D
Någon från Gotland som ska till dubbeltravet som har en plats över i transporten för ett gotlandssto (bara till eskilstuna)? Självklart är vi med och betalar båt osv…
väntar på listorna
Finns det möjlighet att låna en hage på lördagen? Vi var dit i augusti när det var utställning på lördagen och trav på söndagen och då fick vi låna hagar.. Men det kanske blir mycke hästar så det inte går?