Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 1414 ggr
SLennartsson
0

Hur gör ni?

Skrittar eller travar ni på asfalt?

Det är ju väldigt olika hur man gör kan jag tänka mig..? :)

thilda-
0

Lite både och

abdulla_
0

Skrittar för det mesta, men iblan kan det hända att jag travar lite i  gruskanten..

Micael-Lindblom
0

Skrittar för det mesta, men iblan kan det hända att jag travar lite i  gruskanten..

Micael-Lindblom
0

beror på

SandraErikssonn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns ingen asfalt där jag bor ^^, men om jag kör på det så blir skritt eller sakta trav.

Geminii
0

finns inte så mkt asfalt där vi kör men där det är skrittar vi :) På sommaren kan manju nästan säga att grusvägarna är som asfalt, de är grymt hårda asså :S  Men vi travar iallafall med dem, men inte så fort ;)

mallan-nog
0

Vi joggar oftast på asfalten… aldrig fort! 

Har tyvärr ganska mycket asfalt, men det är jämt i början och slutet av rundorna, så de passar bra att värma upp på. Så att man kan gasa på sen när de mjukare vägarna kommer.

joooossan
0

Travar aldrig på asfalt.. Dock har vi ingen asfalt där jag har hästarna..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Nitro
0

Skrittar på asfalten. Joggar om det kommer långtradare.

HultsBemil
0

Skritt

Zeleno
0

Gör lite olika skrittar mäst men travar även. min åsikt är att det inte är bra för hästar att gå bara på mjukt, travar dom på hårt någon gånt i bland så är det bra för senor och sånt… (MIN ÅSIKT)

_Jag_
0

Skrittar för det mesta. Små joggar för att honna ifatt varmblodet också men det är ju inte trav på det sättet. Bra med variation i underlaget presic som #11. Men man kan ju ta det lungt.

plutten-92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Både och men oftast trav då min häst inte är trafiksäker och därför vill jag komma in på grusvägen så fort som möjligt, finns en lite bit på kanske 50m som är asfalt det är en ganska trafikerad väg och då brukar jag trava.

SLennartsson
0

Jag skrittar nästan alltid, men kommer det en bil eller något så försöker jag trava undan. Behöver dock bara köra 500 m på asfalt när jag ska till slingan o köra.

jenniferaronsson
0

jag skrittar tills vi kommer till någon skogs väg eller ngt sånt :)

AK47Kalashnikov
0

Här hemma är det skritt som gäller.

gotlandsruss
0

skrittar alltid

Belindaa
0

skritt för det mesta, kan hända att diora får smålunka ibland :)

Ingela.C
0

Jag har 500m asfalt innan jag kommer till skogsvägarna. Jag skrittar alltid då, det blir en lagom igångsättning. Skrittar också av samma sträcka. (:

agnes_S
0

Här är det en ganska lång sträcka asfalt innan vi kommer till skogen, så hästarna brukar få jogga långsamt sista biten

nemesis
0

det är blandat.. ibland travar vi ibland inte..

iiirma
0

finns bara lite asfalt i början av vägen, inte alls mkt, men skrittar där.

hannibal-roll
0

Kör mycket på asfalt. Skrittar oftast men joggar ibland.

Emmma
0

För mig är de självklart att ja skrittar på asfalt.

amandahandersson
0

Jag skrittar igång på asfaltsvägen, drygt 1 km. Ibland lunkar jag liiiiite söligt, då är det inte en lång stäcka. Men det är en bra bit att skritta igång på, så vi brukar ägna oss åt det efter den biten.

Det sägs att det är bra att lunka lite försiktigt korta sträckor på asfalt, det gör tydligen benen starkare.

Jappeloup
0

skritt

murkla
0

Skrittar på asfalten!

Colt
0

Finns typ ingen asfalt här som tur är men är det asfalt så skrittar jag.

Majjebus
0

Skrittar jämt på asfalt , För vad jag har hört så är det dåligt för benen att trava på asfalten…

usher
0

skrittar

equuleus
0

Har inte så mycket asfalt att köra på här men har hänt att vi har lunkat kortare stäckor.

Jagz
0

Jag skrittar på asfalten.

sofienordmark
0

Skrittar alltid på asfalt .

marika-J
0

jag skrittar alltid, själv skulle jag inte våga trava eftersom jag tycker det är så hårt, men men det får varje person personligen avgöra ;)

jenniferskoglund
0

Skrittar alltid

HallonLilly
0

Skrittar alltid på hårt underlag

[Mariaaaaaa]
0

Har jag hästen barfota så skulle jag nog kunna trava på som vanligt, kanske inte fort men typ lunka. med skor skulle jag nog ta det lugnt… :)

rebeccajansson
0

skrittar.

A-Appelbro
0

skrittar

Rovalds-Zurfa
0

Kör/rider typ aldrig på asfalt men om jag gör de så skrittar jag

Flickan
0

har väldigt lite asfalt här skrittar oftast om det kommer någon plätt. men en väl uppvärmd ponny skulle jag kunna jogga kortare sträckor har hört att det stärker benen och gjör dem tåligare.

men då måste ponnyn vara ordentligt värmd.

AliceLusensky
0

Skrittar alltid där det är hårt underlag