Listor till eskilstuna
Någon som vet om listorna till eskilstuna har kommit ut på kanal75 lägg dom här isåfall
Här kommer Fredagens lopp !
Söndagens !

Hm snygga startlistor elr inte
Denna startlista är kanske bättre??
Fredagens Startlista
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Söndagens Startlista
~Sandra~

Ni kan gärna lägga ut listorna på tråden "Tippa Eskilstuna 27??"

kuskändring på nummer 7 i lopp 2 på fredagen kmr att köras av mig jonathan ivarsson och lopp 14 nummer 4 på söndagen kmr jag också köra :

lite tråkigt för fick inte med någon utav mina hästar:(

Hallå.. står inte jag 20m för långt bak.. på Söndagen, lopp 3. nr 8 har jag.. ? min har gått 2.01. och en häst som står start har också gått 2.01.. :P Ja står på samma volt som de som gått 00 nu.. :P ser lite konstigt ut
Hårda lopp ja kom med i båda dagarna :/ suck

Lycka till med Fano// Hans Gamla ägare

min calipppo kom inte med i nåt av loppen ja anmälde (3st) :S
#9 Det har att göra med att din häst har rekordet 2.01,1 och för att få stå på start får hästen inte gått snabbare än 2.01,2…
2.03 - 1,8 sekunder… Din häst står på rätt distans enligt vad jag kan se det…
~Sandra~

#12 jaha, tänkte inte på att det var så och såg det nu när du sa det. Tack för svaret.
Nu återstår det bara att hitta nån att åka dit med xP har iaf en ja ska fråga.. :P
#11 fan vad dåligt:(

Det var sjuuuuuuuuuuukt mycket anmält! I en prop var det 32 anmälda.
Vi blev klara med listorn 01.35 i natt…

# 14, Uuuuuuuuurtråkigt att åka med en pålle 30 mil lixom… men men så är de om man är poänglös =) Petro hade bra lopp iaf….

#15 Bra jobbat! 

Vilka jättefina lopp!
Detta ser jag verkligen fram emot :)
Det var väl kul att det äntligen blev ponnydagar med i princip fulla lopp överallt och i två dagar dessutom.
Kanske rekordhandicap inte är så dåligt i alla fall?!!!
Jag kom inte heller med i nått av mina lopp ja anmält :( Snyft..

#16 Ja, det är inte så överdrivet kul precis… Jag fick inte med Sune i något lopp jag heller, visseligen anmälde jag bara till söndagen, men trodde aldrig att det skulle vara så många anmälningar och han har endel poäng. Hade jag vetat det så hade jag nog anmält honom till fredagen istället trots sämre prop och försökt att hitta någon att skicka en ponny med, det är ju "bara" 8 hästar i det loppet. Jättetråkigt för han har inte fått tävlat sen 12 april och det finns inga lopp för honom framöver heller, nu när det är hans sista år och allt..
Såhär i efterhand verkar det vara lite dumt med proppar som tvingar vissa hästar att starta i två lopp, flera hade kanske fått starta i ett lopp istället för inget om det inte varit så?
Fast det var ju kul att det blev mycket häst i alla lopp förstås, blir roligare tävling då!

jag är nöjd med mitt lopp :)
bra jobbat med snabba startlistor!

# 22, ska du ner hela helgen eller hur blev det??

#23 näe tror ja bara åker upp på söndan.. tänkte kanske om ja skulle åka dit med ngn på fredagen och så kommer mamma med ponny på söndagen.

Är det någon som vet varför Pilen Nick inte är med i nåt lopp?? måste hon kvala eller?
Får man inget besked av ngn om att man inte kom med? Har aldrig blivit bortlottad förut så vet inte hur det funkar.

# 23, jag har bara en häst med mig ner!

hon har bara gjort en start o det var förra året i juli, så hon ska ha företräde..

Oj oj oj vad mycket hästar!!!;)
Riktigt tuffa lopp! Men vi gör vårt bästa, nu ska han vara fräsh iaf :)
#28 Ring och kolla med SPTF, snabbt som sjutton. Det händer att både dom och de som tar emot anmälningarna gör fel ibland. Kanske går det att rätta till.

#25 Om jag inte minns fel så saknades det mätintyg på Pilen Nick.

#32 jag har ringt o kollat o det konstiga är att ingen har ringt till mig o sagt att det strular för att hon är 5 år o ska inte behöva mätas i år så det ska fungera. men det hade ju gått att fixa om någon hade ringt mig idag..
Jag och Sockervadd kom inte med TROTS att hon har företräde!

#32, i mätreglemente säger man att "Ponny kan mätas från och med det år den fyller ett år. Årsintyg för ponny yngre än fyra år gäller endast under det år det utfärdats. Därefter skall ponnyn mätas vid 4, 6 och 8 års ålder." Pilen har startat som 4-åring så hon har ju mätintyg och behövs inte mätas som 5-åring eller hur?
Då får man vara glad att man kom med i två lopp då.. men det beror väl mkt på poängen om man kom med el inte?

Det har hänt mig att min ponny har tävlat en säsong "utan" mätintyg, (hon hade ett giltigt slutmätningsintyg men inte inskickat till sptf). Året efter kom dem på att hon inte hade något mätintyg. Så hon tävlade alltså ett år "utan" mätintyg.

#35 Det är systemet när man matar in listorna som säger ifrån att det saknas, inte vi.

I vilket lopp heller, Pilen borde ha företräde. Hon har gjort bara ett lopp, vinst 22.7.2007. Det finns inga lopp med bara ostartade ponnysar…
"Tidigare ostartad ponny har företräde till start i sitt livs fem första starter. Härvid har ostartad ponny företräde framför den som gjort en start, den som har gjort en start har företräde framför den som gjort två starter osv. Vid lika antal starter ges företräde till den
ponny som har flest poäng."

Superbra jobbat med listorna! Och vilka grymt fina lopp! Fullt i nästan alla, ju! :D

Minns att de listor som publicerats här inte är klarmarkerade!
De som publiceras på SPTF's sida (troligtsvis imorgon) är de som gäller!!
Det kan nog komma att bli en del ändringar!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

okei..
Vet någon vart man kan höra av sig om man vill ha spec. boxplats? :P

Har blivit strul med min ponny också, anmälde till ett lopp på fredagen där hon öht inte är med trotts att hon har bättre startpoäng än en del andra. Detta gjorde att hon inte kom med på söndagen heller. Har ringt och kollat så dom skulle se vad dom kunde göra. Dock var det väldigt svårt att komma fram på mobilnr igår och det var stundtals superdålig täckning!

#41 Vad jag vet är listorna klarmarkerad i och med att dem visar sig på kanal75 men sen har vi 24h på oss att kunna ändra dem om något är knasigt i listorna.

#44 aha okej….
Men de ligger ju inte ute på SPTF's sida..?!
Bra lopp, Men mina ponnyers lopp är efter varandra och de har samma sele och sulky :( Går ut i lopp 3 och 4 :/

Vilka fina lopp, kul med alla hästar!!! Hejja gotland 
Synd att man inte kunde tävla :( Får vara staketkusk och kolla på alla fina lopp!

TREVLIGT:(
Bad dom att ringa om det var något lopp mina inte kom med i… O vad hände jo kom med i 1lopp av 4…. Lite dåligt att dom inte hör av sig!

Någon från EPS som kan svara på varför inte Hanna-Kim är med?
Hennes friskintyg skickades samtidigt som Elins tränarlista med Zorrina-Pi på!
Om Zorrina fick vara med i kvalet, varför är inte Hanna-Kim med i sina lopp? Jag hoppas att #1 inte är de oficiella listorna..!!!!!

Är det någon som vet när det börjar på fredag?

#51 det börjar 17.30 om jag har sett rätt
#50 och alla andra som det verkar konstigt för. Kolla med SPTF snarast. Då får man klara besked. Har klubben missat något så kan de se det också men oftast finns det en bra förklring till varför en ponny inte får starta.

Så skönt med sena lopp på Fredagen (lopp 15 & 16)
Slipper ta ledigt från jobbet ;D

Kom inte heller med i nått lopp :(!!
jag kom inte heller med =( känds jäkligt tråkigt när inte hästen har precis kvalas till för att få vara med 
Hur räknar man poängen för ponnyn?

Det är ju lite tråkigt att man ser att ens ponny har kommit med här på listorna från Kanal75, och sedan blir det ändringar och så kanske man inte är med mer…?
#57 har det på en lapp någonstans…
Ojojoj så mycket ponnyer anmälda!!!
Det måste väl vara arrangörernas dröm???
Vi på Sävrarps stuteri önskar alla lycka till på dessa tävlingar!
Riktar dock särskilt Lycka Till åt de Engelbrektavkommor som är utanmälda till kval o löp samt vår uppfödning snabbgående Ruffe
!

Vi åker förmodligen inte upp med hästarna längre. Har blivit dunder strul och har pratat med folk som vägrar ringa upp! Tycker inte att en anmälan bara försvinner!!!
Det är sådant här strul som gör att man hellre håller på med shack!